[CC]ProFTPD directory niet toegankelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• Inner354
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Even een heel verhaal, ik zal het proberen om de goede volgorde te houden :Y)

Na 2 weken geleden Planet internet te hebben aangevraagd kwam het vrijdag toch eindelijk binnen. Gelijk aansluiten die hap natuurlijk en het werkt perfect. Er draait bij mij een server met HTTP, FTP en SSH. Deze werkte met me vorige provider (wanadoo) perfect. Poortje open gooien en klaar.

Nu werkte het in eerste instantie niet. Logisch, want het modem (speedtouch 510) van planet is een router opzich. Na wat gekloot heb ik de volgende instellingen gemaakt:

De opstelling is als volgt:

Modem/Router (Speedtouch 510) -> Linksys wireless router -> server

De linksys router staat op "automatisch een IP verkrijgen" ingesteld. Dit krijgt hij ook netjes van de speedtouch 510 modem/router, namelijk: 10.0.0.151. In de linksys zijn de poorten gewoon netjes open gegooid.

In de configuratie pagina van de speedtouch 510 heb ik de volgende instellingen gedaan:

Onder NAPT Entries -> Inside adress: 10.0.0.151:21 Outside adress: mijnip:21.
Hetzelfde is gedaan met poort 80.

Resultaat? de webpagina is nu van buitenaf te bereiken, maar de FTP ruimte niet! Inloggen gaat perfect en in de logs zien we ook netjes staan: "user bla login successfull", maar er verschijnt een foutmelding dat de user geen toegang heeft tot de map.

Vooralsnog deed de ftp server het met de wanadoo verbinding perfect. De map is juist gechmod en gechown'ed. Het is een Clarkconnect server met ProFTPD erop.

Nou moet ik zeggen dat de ftp die gebruik maakt van de ftp ook een nieuwe internet verbinding heeft (ook van wanadoo naar planet). Maar daar zal het niet aan liggen? elke IP wordt gewoon toegelaten en inloggen lukt.

De FTP server is al gerestart, maar dat hielp niet. Wat kan er nog meer mis zijn? Ik denk persoonlijk toch aan de planet verbinding aangezien ervoor niks aan de hand was.

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
Long shot here :)

Zou het niet kunnen dat je in je client je transfer mode op passive moet zetten ? Als ik op een ftp server wil die achter een router zit moest ik dat ook doen als ik me niet vergis dus misch kun je dat eens proberen ?

Verwijderd

Maak Onder NAPT Entries -> Inside adress: 10.0.0.151:20 Outside adress: mijnip:20 erbij, en het zal waarschijnlijk werken.

• Inner354
  • Niet online
Dat passive mode is idd iets wat waarschijnlijk gaat werken. Stom, want in windows 98 staat dat standaard aan en windows xp zet dat weer standaard uit :S

Dit verklaard waarom de ftp user geweigerd wordt. Die is namelijk van windows 98 naar xp gegaan 8)7 .

Ook gooi ik ff poort 20 erbij open (stom dat ik niet eraan heb gedacht dat FTP met poort 20 EN 21 werkt :) )

[ Voor 19% gewijzigd door Inner354 op 21-12-2004 17:46 ]

• Inner354
  • Niet online
Okeej, passief ftp was dus al ingeschakeld en de poort 20 opengooien heeft niet gewerkt |:(

Ik vraag me sterk af waarom het nou niet lukt. De gebruiker heeft ook een speedtouch modem, moet die ook wat openen in de settings ? want op me werk kan ik wel gewoon op de ftp.

• Inner354
  • Niet online
Dit slaat alles. Zet de user passive ftp UIT op de client kan die er wel ineens op 8)7 Wie o wie legt het mij uit ? _/-\o_

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
zonder Passive connect de server naar de client. Dit gaat goed.

Met passive connect de client naar de server, meestal op poorten boven de 1024. aangezien je geen mappings hiervoor hebt aangemaakt in je routers worden dezen gedropt.

• Inner354
  • Niet online
Dan snap ik hem :) Dank je wel iig !
Pagina: 1