[Exchange2k3] Remote Connection failed

Pagina: 1
Acties:

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-05 15:45
Hi,

Ik heb hier thuis een Windows 2003(Standard Edition) draaien.
Servertje heeft de volgende taken :

- Active Directory(nog niet echt in gebruik wel actief)
- FileServer
- Exchangeserver
- DNS voor AD

Alles werkt verder naar behoren behalve het verzenden van email via Exchange, dit geeft op elk domein :
The remote server did not respond to a connection attempt
Ik heb al diverse topics op andere fora gelezen waar mensen dit kregen na verloop van tijd maar niet na een nieuwe install (is bij mij het geval).

Wat wel werkt met de mailserver :

- Telnet vanaf remote locatie op port 25
- Verzenden van email via exchange

Ik vermoed dat het iets is in mijn DNS instellingen maar ik heb hier niet echt ervaring mee en kon hier ook geen duidelijk topic over vinden.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Extra

Mail wordt verstuurd via outlook.
Mailaccount is ook MS Exchange server
De error staat in de Que bij de Exchange manager.

[ Voor 8% gewijzigd door magic45 op 20-12-2004 21:32 . Reden: Addon ]

Verwijderd

Move PNS > NT

Ik vind het qua informatie een beetje magertjes. Hoe verstuur je die mail? Outlook? Is dat de foutmelding die je krijgt in Outlook? Wat voor server heb je ingesteld bij die account? Doe je dat op DNS? Zo ja, staat je DNS wel goed ingesteld voor die DNS-naam? Wat doet het als je gewoon het IP invoert?

• magic45
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:28:
Wat doet het als je gewoon het IP invoert?
Bedoel je al adressering voor een email??

Verwijderd

Nee, als SMTP-server in je account. Maar nogmaals: hier kan niemand iets mee. Je zegt compleet *niets* over hoe/wat/waar je bezig bent.

• magic45
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:34:
Nee, als SMTP-server in je account. Maar nogmaals: hier kan niemand iets mee. Je zegt compleet *niets* over hoe/wat/waar je bezig bent.
[no offence mode]
Beetje krom.....

Ik geef aan dat ik geen mail kan verzenden en dat deze in mijn exchange que blijft hangen met de bij behorende error. Ik geef aan wat ik heb geprobeeerd wat verwacht je nog meer van me?
[/no offence mode]

[ Voor 5% gewijzigd door magic45 op 20-12-2004 21:37 ]

Verwijderd

Dat heb je dus nu pas aangegeven en had je eerder moeten doen.

Maargoed, werkt je DNS verder wel goed? Wat voor instellingen heb je? Draait je DNS service? Heb je forwarders aangemaakt? Kun je connecties naar buiten opbouwen?

• magic45
Mijn DNS Service draait.

Ik kan vanaf de Server telnet gebruiken naar een andere mail server op port 25
Forwarders staan ingesteld op de DNS servers van m'n domein host.

Verwijderd

Doe eens DNS servers van je provider.

Verwijderd

Je forward alle uitgaande mail dus naar een smarthost (de mail server van je provider) maak ik uit je info op!?!
The remote server did not respond to a connection attempt
Heeft je provider toevallig geen authenticatie nodig om via smtp mail te versturen? Wat je als workaround even kan proberen is op je server met pop je mail te checken bij je provider en dan direct een mailtje via exchange te sturen.

• magic45
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:53:
Je forward alle uitgaande mail dus naar een smarthost (de mail server van je provider) maak ik uit je info op!?!

[...]

Heeft je provider toevallig geen authenticatie nodig om via smtp mail te versturen? Wat je als workaround even kan proberen is op je server met pop je mail te checken bij je provider en dan direct een mailtje via exchange te sturen.
Nee niet naar een smarthost maar via virtuele SMTP adapter waar de DNS adressen van mijn domein host staan ingesteld. Ik ga deze nu even veranderen naar mijn providers DNS servers

Verwijderd

Okay niet goed gelezen dus.

Je hoeft in principe geen dns te configureren op je smtp connector. Met AD integrated DNS is het verdwijderen van je root zone (.) voldoende dan wordt er via de root hints automatisch geresolved op internet.

Als een nslookup van het console van je server adressen resolved moet het gewoon werken.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 22:08 ]

• magic45
Het veranderen van de DNS servers werkte dus dank u modje ;)
Dit werkt allemaal behalve het volgende :

mijn domein(waar dit over gaat) = .nl
mijn andere domein = .com

ik kan mailen naar mijn providers adres hotmail ect ect behalve mijn .com adres een idee waardoor dit kan komen?

Iemand trouwens enig idee waardoor het komt dat de andere DNS servers niet werkten?

Verwijderd

Bij je recipient policy ook *.mijn.com invullen dan is je exchange server ook authoritive voor je .com domein

Wat betreft je andere dns severs. Grote kans dat die alleen maar de gehoste 'sites' resolved. Zie stukje over roothints 2 post terug.

*edit* Owh je MX record van je .com domein moet natuurlijk dan ook verwijzen naar je Exchange server.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 22:13 ]

• magic45
Is het dan niet zo dat ik straks alle domeinen moet gaan toevoegen?

Verwijderd

magic45 schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:13:
Is het dan niet zo dat ik straks alle domeinen moet gaan toevoegen?
Als je al die domeinen op een en dezelfde mailserver wilt afhandelen wel ja.

*edit*
Voor de duidelijkheid, je wilt die exchange server ook gebruiken om mail mee te ontvangen vanaf internet he ? Zo ja dan moet je bovenstaande uitvoeren voor iedere namespace die je op die server wilt gebruiken.

Doe je dit niet dan krijg je een mooie NDR met relaying not allowed.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 22:20 ]

• magic45
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:16:
[...]

Als je al die domeinen op een en dezelfde mailserver wilt afhandelen wel ja.
Denk dat je het verkeerd had begrepen, ik heb een aantal berichten gestuurd naar mijn .com domein alleen deze blijven als nog in de que staan alsof ze naar localhost worden gestuurd zie ik nu.

Verwijderd

FFkes icq maar dat gaat makkelijker ;)

• magic45
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:26:
FFkes icq maar dat gaat makkelijker ;)
ICQ nr is outdated doe maar even MSN pm is in je mailbox

• magic45
Hey mensen,

Inmiddels een nieuw probleem na een systeem crash(power piekje :( ).

Waar ik eerst geen mail kon verzenden(lukt nu perfect) ontvang ik nu geen enkele mail meer.
Ik heb dit probleem met elke account.

De DNS instellingen zijn niet veranderd ten opzichte van de werkende versie.
De mails welke naar een adres op de server worden gestuurd komen ook niet retour, enkel kreeg ik bij hotmail een mail van de postmaster dat de bezorging was vertraagd.

Ben ik iets cruciaals vergeten in te stellen?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:34
[b][message=22601679,noline]magic45 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:41Ben ik iets cruciaals vergeten in te stellen?
Als ik zo dit topic lees, heb ik wel het idee dat je iets cruciaals vergeten bent: de handleiding lezen :(

Ook het analyseren en duidelijk omschrijven van je problemen, wat toch echt wel het minste is voor een topic op GoT, wil je nog niet echt lukken.

Dus leg nu eerst eens uit hoe je de boel ingericht hebt en wat je allemaal al gecontroleerd hebt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1