Ah ik heb een leuke,
Het wil niet lukken om van een Sata disk te booten als er ook een SX4000 controller in de pc zit.
(nu boot ik dan maar van een ata disk, aangesloten op de Primairy ide bus.)
De Snelheid van de Cpu, mem en pci/agp staan als normaal.
Het gaat om deze onderdelen:
Een Asus moederbord, type A7V600 rev 1.00, met Bios 1008
De boot disk, een WD Raptor
Een Promise SX4000 ide controller
In het moederbord bios staat de boot volgorde als "gebruikenlijk" , CD, HDD0
De SX4000 is al in elk pci slot geweest, het blijkt dat het uitmaakt welk IRQ een apparaat krijgt.
Tijdens dit geexpirimeteer kwam het voor dat de Sata bios melding niet verscheen tijdens het booten.
Of de bios melding van de SX4000 verscheen niet .
het lijkt een typisch moederbord probleem maar dezelfde testen op een Asus A7N8X rev 2.00 geeft het zelfde resultaat.
Als verschil staat er in de UberBiosMod 1013 van de A7N8X een keuze welke controller Sata of SCSI als eerst aan te spreken
Dat zou evt de oplossing kunnen zijn maar helaas, de pc met de A7N8X blijft steken na de Sata bios melding, als de Raptor net is "gevonden"
wie heeft het wel werkend gekregen?
Het wil niet lukken om van een Sata disk te booten als er ook een SX4000 controller in de pc zit.
(nu boot ik dan maar van een ata disk, aangesloten op de Primairy ide bus.)
De Snelheid van de Cpu, mem en pci/agp staan als normaal.
Het gaat om deze onderdelen:
Een Asus moederbord, type A7V600 rev 1.00, met Bios 1008
De boot disk, een WD Raptor
Een Promise SX4000 ide controller
In het moederbord bios staat de boot volgorde als "gebruikenlijk" , CD, HDD0
De SX4000 is al in elk pci slot geweest, het blijkt dat het uitmaakt welk IRQ een apparaat krijgt.
Tijdens dit geexpirimeteer kwam het voor dat de Sata bios melding niet verscheen tijdens het booten.
Of de bios melding van de SX4000 verscheen niet .
het lijkt een typisch moederbord probleem maar dezelfde testen op een Asus A7N8X rev 2.00 geeft het zelfde resultaat.
Als verschil staat er in de UberBiosMod 1013 van de A7N8X een keuze welke controller Sata of SCSI als eerst aan te spreken
Dat zou evt de oplossing kunnen zijn maar helaas, de pc met de A7N8X blijft steken na de Sata bios melding, als de Raptor net is "gevonden"
wie heeft het wel werkend gekregen?
[ Voor 10% gewijzigd door cruger op 21-12-2004 22:11 ]
Tweak!