Toon posts:

Floppydrive weigert dienst op A8V Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen

Ik zit met (wederom) een probleem.
Ik heb nun Asus A8V Deluxe Mobo en een Sata 300GB harde schijf. nu wil ik hier windows op hebben staan maar hiervoor heb ik Sata Drivers op diskette nodig.

Nu heb ik op verschillende manieren (met meerdere kabels en diskettestations) geprobeerd om het diskettestation aan de praat te krijgen maar tevergeefs.
In de bios staat dat het diskettestation is ge-enabled, en kan op het moederbord geen jumpers vinden die ik eventueel om zou moeten zetten.

Wie o wie weet hoe ik mijn diskettestation aan de praat kan krijgen.

Bij voorbaat dank.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:27

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

je kan ook je drivers op een USB stik of cd zetten. Kan je later je diskette station bekijken.

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

beetje vage gegevens, maar heb je al geprobeerd hem als eerste te zetten in je bootvolgorde? is de Floppy controller wel enabled (dus niet alleen de floppy zelf, je hebt vaak meerdere instellingen wat betrefd de floppy)

Beam this message up, Scottie!

Verwijderd

Topicstarter
Kan niks anders vinden in de bios over de floppy controller of iets dergelijks dus ik mag aannemen dat dit is gebeurt (heb de bios een stuk of 10 keer van voor tot achter doorgenomen) maar kan niks extra's vinden ivm dat enablen.

• Mauridia

Mauridia

maar je schrijft niet of floppy als eerste staat in bootproces, want dan zou ie iig zo'n zoek geluid moeten maken als je hem start, of doet echt helemaal niks geen geluid? ook niet lampje die aangaat (al is het maar ff?). Ga er niet van uit maar de stroomkabel en floppykabel zitten er wel in?

typo

[ Voor 7% gewijzigd door Mauridia op 20-12-2004 21:14 ]

• Mauridia

Mauridia

zo daar ben ik weer heb ff in mijn bios gekeken en kon er 3 opties vinden voor floppy

in Bios Features Setup
- Bootup floppy seek
- Floppy disk access control R/W

in Chipset Features Setup
- Onboard FDC controller ENABLED (dit is de floppy controller)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb in mijn bios liggen snuffelen en het volgende ben ik tegengekomen:

Legacy Diskette [1.44M , 3.5in.}

en

1st boot device [1st floppy drive].

voor de rest kan ik niks over de floppydrive vinden.

Nou tijdens het booten doet hij eigenlijk niks. maar als ik een diskette tijdens windows erin duw dan wacht ie een minuut of iets en dan zegt ie dat ik de diskette moet formateren, wat vervolgens dan niet lukt.

Dit is getest op meerdere diskettes dus lijkt me stuch dat het daar aan ligt.

En ja stroom enne floppykabel zitten er in.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 22:11 ]

• Mauridia

Mauridia

Je weet toch wel heel zeker dat de floppy kabel niet verkeerd om zit? vele kabels hebben de midden uitsparing niet (die verkeerd aansluiten voorkomt). De 2 kleine groefjes inkepingen in de stekker moeten naar onderen wijzen.

Verder als je in windows van floppy probeert te lezen begint het kreng altijd te ratelen als er niks inzit (twijfel of het wel goed zit aangezien je geen geluiden hebt en geen led die brand)

Die legacy floppy in bios kun je die enablen?) of is dat alleen info?

en verder zit er in het bios altijd een FDC controller functie die aan moet staan (enabled) net zoald IDE controller voor hardeschijf.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-03 12:35
dat uitsparinkje, zegt niks, je kan ook een mitsumi drive hebben, bij die drive's moet je om eenofandere vage reden van mitsumi, dat ding wegsnijden, ze hebben de 'pin 1' aan de andere kant zitten, maar als je je kabel verkeerd hebt zitten blijft je LED van je flop branden. Ik neem aan dat dit niet bij jouw het geval is :Y)

Verwijderd

Mauridia schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:26:
Je weet toch wel heel zeker dat de floppy kabel niet verkeerd om zit? vele kabels hebben de midden uitsparing niet (die verkeerd aansluiten voorkomt). De 2 kleine groefjes inkepingen in de stekker moeten naar onderen wijzen.

Verder als je in windows van floppy probeert te lezen begint het kreng altijd te ratelen als er niks inzit (twijfel of het wel goed zit aangezien je geen geluiden hebt en geen led die brand)

Die legacy floppy in bios kun je die enablen?) of is dat alleen info?

en verder zit er in het bios altijd een FDC controller functie die aan moet staan (enabled) net zoald IDE controller voor hardeschijf.
Ik denk ook dat je kabel niet goed zit. Ik heb hetzelfde mobo van het weekend erin gezet.
Floppykabel eraan gezet en ratelen maar, had hem namelijk ook nodig voor die S-ata drivers.
Die comtroller staat gewoon standaard aan bij dit mobo.
Pagina: 1