Probleem met A7V!!

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Ik heb een A7V met een ATA 100 schijf en een SCSi kaart met drie schijven daaraan. Ik boot van SCSI.

Onder Windows 2000 is alles OK, maar onder Windows98 wordt de ATA 100 schijf niet gezien. Windows vraagt om de schijf te formateren (is FAT32 dus zou moeten werken).
Ik heb alle laatste drivers geinstalleerd en het bios versie is 1005A.
Iemand enig idee.

Verwijderd

om te beginnen de A7V zuigt!!!

je boot ook van scsi daarom zal het misgaan anders ligt het aan je windows installatie.

Verwijderd

kan ook wel kloppen dat Win98 niet boot van scsi, omdat er op de win 98 bootdisk geen support zit voor scsi.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Windows 98 boot wel van SCSI, dat gaat wel goed. Alleen Win98 zit de Maxtor ATA 100 schijf niet goed, dat is het probleem.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 04 januari 2001 14:20 schreef Caeculus het volgende:
Slotje => Want er zijn weer mensen bezig met niet onderbouwend gezwets!!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hang dan die schijf aan je gewone ide poort, installeer windows en die hele reut, en als je de promise drivers installeert ff schijf aan ata100 hangen bios ff omgooien dat ie opstart van ata100 en draaien maar, zo heb ik het ook gedaan

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Helemaal niet, ik heb er hier 3, allemaal zonder probs.... Lul dus maar niet uit je nek...

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Slotje => Want er zijn weer mensen bezig met niet onderbouwend gezwets!!!!

niet onderbouwd????? oh je bedoelt ik heb niet gezegt waarom ik het een klote bord vind!!

nou, ik heb net een halfjaar stage gelopen bij een TD van een computerbedrijf. Ik heb dus de introductie van de A7V meegemaakt en het was een klote bord (misschien nu na alle bios updates iets beter) ik zal de problemen ff noemen:

1. A7V heeft problemen met videobewerkingskaarten
2. A7V heeft problemen met windows2000
3. de snelheid is wel leuk maar niet om over naar huis te schrijven
4. er waren nog veel meer problemen maar die weet ik zo niet meer.

lees het forum maar eens en dan zie je ook hoeveel mensen problemen hebben met een A7V!!

kortom een meuk bord!! koop een MSI K7T pro2/pro2a en je hebt nergens problemen mee.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gaat weer lekker hierzo :( : "A7V zuigt" "Nietus, je lult uit je nek." Zoals FrankGuthrie al zei: iets meer onderbouwing aub.

edit: Caeculus was me net voor :)

Wezep, ik had vrijwel het zelfde probleem: SCSI-Bootdisk en UDMA100 HD aan ATA100 controller. W2K en WinME (in dit geval) zagen de SCSI-disk wel, maar de ATA100 disk niet. Dit was met BIOS1.005A.
Oplossing die bij mij hielp: BIOS1.005B en uitschakelen ATA100 BIOS via BIOS A7V (hij hoeft er immers niet van te booten)

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

oh ja, de mening van mij en van veel van mijn collegas is dat Asus een grote misser heeft gemaakt met dit bord!! we waren een hoge kwaliteit van asus gewend maar dat hebben ze met de A7V niet laten zien. je kunt het misschien wijten aan de Via chipset maar waarom heeft een MSI of een Abit bordje er geen moeite mee???

ik hoop dat met de introductie van de A7M266 de problemen over zullen zijn en dat dit een tweakers bordje wordt :) :)

:)

Verwijderd

Mmmm, een bekend probleem van de A7V is het vastlopen in windows(welke dan ook). Met spellen geen probleem en dan 20 sec. in windows en hij hangt. En dan echt alles veranderen/flashen/verwisselen etc, en uiteindelijk bleek het inwisselen tegen een andere A7V het probleem op te lossen.
Ik ken 2 gasten persoonlijk die dit hadden.
Dus er zitten er toch wel wat foute tussen:(
Maar als hij werkt is hij SUPER;)

Verwijderd

Geplaatst door TacitRed - donderdag 04 januari 2001 16:56

Mmmm, een bekend probleem van de A7V is het vastlopen in windows(welke dan ook). Met spellen geen probleem en dan 20 sec. in windows en hij hangt. En dan echt alles veranderen/flashen/verwisselen etc, en uiteindelijk bleek het inwisselen tegen een andere A7V het probleem op te lossen.
Ik ken 2 gasten persoonlijk die dit hadden.
Dus er zitten er toch wel wat foute tussen
Maar als hij werkt is hij SUPER

HEHE je zegt het al in je laatste zin!!
als hij werkt is hij super !!

dat bedoel ik dus, het is altijd maar afw8en of hij werkt!

Verwijderd

LEES DIT MAAR EENS!!!!!

http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?threadid=22934

THX Wreckerrm voor de tip!!!!

ff een beetje text uit het verhaal gehaald wat wel belangerijk is!!

SOLUTION SHOULD FIX:
- All 3D lockups (including looping sound issue)
- All IE lockups
- All Windows 2000 IE crashes
- USB power down problems
- Windows 2000 boot lockup issues
- Green vertical lines lockup (only some users experience this)
- Desktop lockups (some users only)

WHAT IT WILL "NOT" FIX:
- Resource-caused lockups (eg IRQ, DMA, etc.)
- Specific application compatibility problems (eg. Games or applications that may need a patch to work with a specific video card, etc.)
- Some of the mouse scroll issues reported
- Some of the 'power-intensive' USB issues caused by browning out external USB components (DSL modems anyone??)
- Driver problems (obviously!)

Verwijderd

I rest my case!!

Verwijderd

Zeker snel ALS hij werkt. Ik had eerst kapotte 1.01. Even opsturen en 1.02 terugkrijgen. Overigens werkt de 1.01 bij 2 mensen die ik ken super stabiel. Je hebt dus gewoon geluk als je een goede A7V hebt:)
Dit werkt (bij mij) het stabielst:
-Via 4.25a
-Nvidia Detonator 6.34
-Eerste PCI onder AGP niet gebruiken
-DirectX 7.0a
-AGP fast writes aan
-A-merk RAM kopen(Kingston,Mushkin,Corsair,Infenion)
-IRQ's goed instellen
(bij via drivers alleen AGP VxD installeren)
(In Turbo mode)
-Soms het voltage van CPU iets verhogen
(bij TB 1Ghz 1.74V>1.80V)
Als dit niet werkt > terug naar PC boer.

Verwijderd

Ik heb zelf 2 A7V draaien en tot dusver weinig problemen alleen werkt bij mij ook de ATA100 niet goed.

Windows 2000 crashes heb ik zowel op een Intel T440BX als op een Abit KT7 en altijd op het internet plof geen muis meer en resetten die handel.

}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O

Verwijderd

heb ook een A7V 1.02 met bios 1005B werkt perfect met ATA100 onder win en linux.

Verwijderd

ja, soms heb je geluk met een A7V, maar (volgensmij) meestal niet, ik ken zelfs mensen die toch maar besloten hebben om een MSI K7T pro2 te nemen (waaronder ikzelf). Dit omdat er toch veel problemen zijn en waren, die er niet zijn bij andere bordjes.

en dat vrouwtje op de K7T pro2 kan zo mooi praten bij het opstarten :)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op donderdag 04 januari 2001 16:56 schreef Caeculus het volgende:
oh ja, de mening van mij en van veel van mijn collegas is dat Asus een grote misser heeft gemaakt met dit bord!! we waren een hoge kwaliteit van asus gewend maar dat hebben ze met de A7V niet laten zien. je kunt het misschien wijten aan de Via chipset maar waarom heeft een MSI of een Abit bordje er geen moeite mee???

ik hoop dat met de introductie van de A7M266 de problemen over zullen zijn en dat dit een tweakers bordje wordt :) :)

Nou ja zeg :(:(, dan mag je mij eens uitleggen wat er dan mis aan is!
IK vind het absoluut belachelijk dat je een KT7 moet gaan verbouwen en verbuigen om er een orb op te krijgen. Da's pas slordig.
Wat mij betreft is dit bord van PRIMA kwaliteit. Beter en stabieler als een P3B-F, maar dat kan natuurlijk ook aan andere hardware gelegen hebben.
Excuses voor mijn uitspattingen, maar ja....

Verwijderd

oke dat je moeite hebt om een orb op dat moederbord te krijgen :) da kan ik me voorstellen. maar de problemen zijn er gewoon heel veel bij een A7V (heb je die kopeling gelezen?).

Beter en stabieler als een P3B-F, dit betwijfel ik, maar zou kunnen als je een slechte P3B-f hebt :). nee, de A7V is naar mijn ide een slecht bord, of beter gezegt een bord dat niet aan mijn eisen voldoet :)

is het zo beter?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Laten we het er maar op houden dat jij er minder goede ervaring mee hebt, en ik juist wel goede...

Verwijderd

haha mee eens!

zo dat is ook weer afgehandeld :)

• slownera
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb ook nooit problemen gehad met de ATA100 controller. Mobo a7v bios1004c.

Ik heb een IBM (DTL307030) 30GB HD.
Direct op de ata100 aangesloten. ata100 op auto gezet in de bios en hij bootte prima op.

Had wel wat vage IE lockups, maar dat zou aan een driver kunnen zitten, want het was verholpen nadat ik weer een ghostimage terug had gezet. Nou maar afwachten totdat ie weer raar gaat doen.
Pagina: 1