AMD 64 boot niet na OC

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37
Specs: AMD 64 3200+*MSI K8N Neo 2 pl*GeIL 2x256 C2 ultra.

Probleem is het volgende: Ik kom in BIOS zet vervolgens HT Frequency op 4x, FSB op 210. En dan boot hij niet. Ik zou toch makkelijk die processor op 2100mhz kunnen laten lopen of zelfs 2200.. Maar het lukt anders niet. Iemand enig idee hoe het verholpen kan worden. Tevens als ik bij het programma van MSI : CoreCenter de FSB in windows op 210 zet loopt hij goed, en temp veranderd neit blijft rond de 38'c Als ik dan boot crasht die.

Iemand enig idee wat er kan zijn waarom ik mijn CPU niet kan overclocken?

Verwijderd

er is een verschil tussen in windows overclocken en in de bios he
kijk eens naar voltages

Zoiezo hoort dit in DOC

Verder een zoekvraag :)

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
volgens mij heb je geen PCI/AGP lock..dat is de enigste reden volgens mij om op zo'n lage oc al te crashen (frequentie hdd ed wordt verhoogd). Maar ik weet niet zoveel van AMD64, dus kun je beter de profs ff vragen :)

edit: en idd thekip, oc'en in windows is heel wat anders dan oc'en in het bios. Heb zelf ook een MSI bord gehad waar je met corecenter ook kon oc'en. Kun je het beste meteen van de hdd gooien. Gewoon oc'en met het bios.

[ Voor 35% gewijzigd door BvK P4 op 20-12-2004 21:06 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38
Een msi heeft wel pci/agp lock naar mijn weten. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je moet even BIOS resetten om het een en ander tot de standaardwaarden te brengen en daarna de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling doornemen om jezelf de overclocking basics te vergaren ;)

Basic/FAQ gevalletje, dicht dus.

Dit topic is gesloten.