Tip voor PMG...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Nogsteeds zie ik dat er in PMG nogal vaak een topic wordt geopend met de melding dat de processor trager loopt dan hij zou moeten lopen...
Is het daarom geen idee om bij het openen van een topic in PMG een soort van scherm te krijgen, waarin (groot) staat dat ze eerst de FSB en multiplier moeten checken, want volgens mij wordt de FAQ echt niet gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:58

Nanax

Ik ben sjaak niet

lijkt me niet echt een ideale oplossing hoor, dan zou je bij allerlij subfora verschillende van dat soort meldingen krijgen. Die FAQ is er niet voor niets. Gewoon een slotje met een link naar de FAQ lijkt me toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mjah, het is zeker niet ideaal... Maar misschien dan iets in de trant van "Loopt je processor te langzaam klik dan hier", in het rijtje als je een nieuw topic opent dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:58

Nanax

Ik ben sjaak niet

mischien dat een van de devsletten ff een check inbouwt :P If '$topicstart' contains 'fsb multiplier probleem processor langzaam' then ban user :P

dat van dat bannen is natuurlijk een geintje :+

mischien een meer expliciete verwijzing naar de FAQ voordat je kan posten.

[ Voor 36% gewijzigd door Nanax op 20-12-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:54
Bovenaan het posten van een topic staan wat regeltjes die voor zover ik weet forumafhankelijk zijn, zou niet zo'n gek idee zijn om hier even expliciet iets over bij te zetten... Al valt het volgens mij nog wel mee met dit soort topics.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aangezien die een non-tech issue is en het meer een beleidsissue is: Processors, Mobo's & Geheugen > Lieve Adjes

Mijn insteek. Dat maakt weinig kans. We moeten niet te ver doordraven om het de gebruiker al te makkelijk te maken. Daar is Beginnersweb.nl voor ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 20-12-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Daarnaast staat dit er in feite al 'Heel veel informatie en antwoorden zijn als volgt te vinden: 1) in de (online) handleiding; 2) op de supportsite van de fabrikant; 3) in de PMG FAQ; 4) via de GoT-Search; 5) via Google.' - als iemand dus het wil weten, kan hij zo de PMG FAQ aanklikken waar dit ongetwijfeld in vermeld staat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Had ik het in PMG gezet? :X

Eerst maar eens een lange hete douche nemen na een dag hard werken dan...

Het klopt wel dat het makkelijk te vinden zou zijn... Maar dit is een van de dingen die mij opvalt dat ze gewoon nogsteeds erg vaak langskomen, dus vandaar mijn suggestie...

[ Voor 46% gewijzigd door MikeyMan op 20-12-2004 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:54
MikeyMan schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:56:
Had ik het in PMG gezet? :X

Eerst maar eens een lange hete douche nemen na een dag hard werken dan...

Het klopt wel dat het makkelijk te vinden zou zijn... Maar dit is een van de dingen die mij opvalt dat ze gewoon nogsteeds erg vaak langskomen, dus vandaar mijn suggestie...
Tja, er komen wel meer dingen er vaak voor... maar om nou voor alles een geautomatiseerde oplossing te bedenken...
IMO zijn hier de mods voor, die maken het echt wel duidelijk als een bepaald topic niet gewenst is :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mensen die geen FAQs lezen voordat ze een vraag stellen moeten zo worden opgevoed dat zij dit in het vervolg wel doen, ook op andere fora. Dit doe je niet zoor met grote leters iemand op een aantal punten in de FAQ te wijzen bij het openen van een topic, daarmee stimuleer je enkel het luie gedrag ("Waarom in de FAQ kijken, het staat hier toch al?"). Je lost het op door op de juiste plekken meldingen over de FAQ te maken zodat iedere normale user het al doorheeft. Voor die paar users die blijkbaar het forum idee nog niet helemaal snappen is toch het best om deze persoonlijk erop te wijzen. Hierna vergeet een welwillend iemand het ook niet meer.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daarnaast: mensen die de FAQ's en de "Let op" gedeelten bovenaan in de New Topic niet lezen zullen de door jou geopperde oplossing vast ook niet lezen. Sja, dan heeft het weinig zin hé ;)

Maar dit soort gebruikers worden gewoon subtiel op de regelementen gewezen. Wanneer ze in herhaling vallen, dan krijgen ze een erg uitgebreid mailtje. Mocht dat nog steeds geen soelaas hebben, dan volgen er hardere maatregelen. Etcetera. Het zit wel goed hier op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:10

Luke!

#Treinbaas
Ik vind het nogal blöd om een hele forumcategorie te vernaggelen met zoiets, omdat een klein deel van de bezoekers niet leest en omdat voor daar weer een deel van de oplossing gegeven wordt door die multiplier-zooi.
Pagina: 1