Toon posts:

[XP] Dual Boots - 2 XP's booten?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraag over dual boot.
En we hebben al zelf informatie vergaard, maarja hier zitten toch de echte wizkids (8>
Op m'n werk hiero krijgen we een bluefish :P (voor de gene die niet weten wat een bluefish is http://www.bluefish444.co...ail/detail/lustdetail.htm )

Dit bestellen wij bij een bedrijf en die zetten de Hardware er voor ons in en instaleren opnieuw windows met benodigde programma's zoals Dgital Fusion
Nu willen wij ook nog een andere windows Xp boot instaleren zodat er op die andere windows ook andere progs kunnen instaleren zoalsXsi Lightwave en dergelijke.(dit doen we liever niet op de windows waar de bluefish op staat want met elk programma dat je installeerd heb je toch weer de kans dat het onstabieler word, en aangezien we continue output hier moeten leveren willen we graag dat dit stabiel blijft lopen)

Ik weet dat er genoeg programma's zijn waarmee je verschillende boot's kunt kiezen bij het opstarten. (zoals Advanced Boot Maneger, Norton, enz.)
Maar komen die Boot programmas ook aan je Os of blijven ze er kompleet van af.

En wat voor progje zouden jullie hiervoor gebruiken. En is het beter om 2 verschillende Hd's te gebruiken of 1 Hd met meerdere Partities (bedenk hierbij ook dar het zo snel mogelijk moet zijn)(wij zelf dachten aan Norton)

Misschien vinden sommige het een overbodige vraag maar dit systeempje kost ons een behoorlijk bedrag zo eentje met 4 nullen enzo vandaar

Alvast bedankt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga even je topic titel aanpassen zodat het OS er in staat, verder is er natuurlijk al een heleboel informatie over te vinden op GoT over dit onderwerp :)

Persoonlijk snap ik niet zo goed hoe je dit zelf ziet - je geeft aan de ene kant aan dat je continue output wil leveren, aan de andere kant wil je gaan dualbooten? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja er moet gewoon een cleane instal zijn met de bluefish geinstaleerd en een instal waar we gewoon ook nieuwe progs kunnen uit proberen en dergelijke

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:09

Xof

De standaard bootmanager van windows xp? Werkt goed genoeg hoor, even je boot.ini aanpassen en klaar (gebeurd btw automatisch als je er een 2e windows opzet)