Verwijderen Corsair XMS heatsink

Pagina: 1
Acties:

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik wil weten wat voor IC's ik heb zitten op mijn Corsair 3200LL v3.1. Na lang speuren op het forum van tech support corsair vond ik dat er waarschijnlijk samsung tccd opzaten. Ik heb voor de zekerheid de Ramguy nog gemaild en mijn serienummers gegeven en gevraagd wat voor ic's erop zaten.. antwoord wederom samsung. Nou geloof ik dat natuurlijk pas als ik het zie.

Mijn vraag: hoe verwijder ik die heatsinks van de repen? ze zitten erop gelijmd oid. Ik krijg ze er met wat meer geweld natuurlijk wel af maar vroeg me af of er een makkelijkere en veiligere manier voor is. Ohja en ik vraag het hier en niet aan de ramguy omdat corsair mijn garantie laat vervallen als ik die dingen eraf haal.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
in de vriezer leggen in een anti statisch zakje , goed dicht maken , een nachtje laten liggen
als je hem eruit hebt gehaalt , dan kan je ze er gewoon aftrekken ( eventueel voorzichtig met een platte kop schroevendraaier eraf wrikken ) , ik spreek uit eigen ervaring , en er kan niks fout gaan. :)

• Buntmans
mijn ram bevriezen? dat vastplakken is dat thermal adhesive? en hoe zit dat precies met dat vriezen ? kan ik ze daarna gewoon terug erop zetten?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Buntmans schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:41:
mijn ram bevriezen? dat vastplakken is dat thermal adhesive? en hoe zit dat precies met dat vriezen ? kan ik ze daarna gewoon terug erop zetten?
Eenmaal los is definitief, althans voor de lijm.

Daarna moet je je heatsink weer vlakschuren (lijmresten er af halen). Hetzelfde geld ook voor de chips. En daarna moet je de zooi weer vastlijmen met nieuwe thermal adhesive lijm (2 component meestal).

Behoorlijke rotklus dus.

Makkelijker methode is gewoon even info uitlezen via SiSoft Sandra :) en als dat niet lukt, gewoon zo laten.

Waarom zou je het willen weten? Als het draait is het toch OK? En waarom zou je dan alleen voor die wetenschap het risico willen lopen dat je je mem modules naar de eeuwige jachtvelden helpt :?

[ Voor 17% gewijzigd door Fairy op 20-12-2004 20:46 ]

• Buntmans
Ik heb sisoft geinstalleerd, maar waar kan je dan zien welke ic's erop zitten?
Over het antistatische zakje, ik heb hier een "condustive grid bag", voldoet dat? en kan iemand even bevestigen of dat terugplakken echt zoveel werk is, ook bij bevroren ram :) ? Allemaal best lastig ik wil gewoon 100% zeker weten wat voor chips erop zitten, ze klokken nl voor geen meter over.. ik vermoed dat er infineon ofzo opzit, want die samsung tccd schijnen behoorlijk heftig te wezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Buntmans op 20-12-2004 20:51 ]

Verwijderd

Waarom wil je dat weten eigenlijk ?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ja met sisoft kun je het uitlezen, even zoeken bij een van de opties krijg je het te zien.
En NEE, je kan je heatsink niet terugplakken en JA het is veel werk om het vlak te maken en opnieuw er weer op te plakken.
Dat bevestig ik hierbij.

39

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Fairy schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:45:
[...]

... heatsink weer vlakschuren (lijmresten er af halen). Hetzelfde geld ook voor de chips...
chips vlakschuren _/-\o_

maar ben het met fairy eens: waarom wil je details zo graag weten?

d:)b :henk d:)b

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38
Een hele rompslomp om te kijken of het samsung is. Ikzelf moet het ook altijd weten, maar ik zou het echt niet doen. Het is echt een hele karwei en zometeen werken ze niet meer. Dan is het te laat. Ik zou het laten voor wat het is...

• Buntmans
Ik wil het weten omdat ik het wil weten :) We zitten hier toch op tweakers.net :) maar als het zoveel moeite is wil ik het inderdaad misschien wel niet weten, maargoed dat weet ik nu.

Maar om even terug te komen op Sandra, waar kan ik dat uitlezen dan, ik heb net weer zitten zoeken maar ik zie het niet... welke module ? (sorry ik gebruik het prog nog niet zo lang).

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

MrJayMan schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:59:
[...]

chips vlakschuren _/-\o_

maar ben het met fairy eens: waarom wil je details zo graag weten?
Klinkt gek maar als je dat een beetje goed doet scheelt het nog behoorlijk hoor ;)
Buntmans schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:48:
Ik heb sisoft geinstalleerd, maar waar kan je dan zien welke ic's erop zitten?
Over het antistatische zakje, ik heb hier een "condustive grid bag", voldoet dat? en kan iemand even bevestigen of dat terugplakken echt zoveel werk is, ook bij bevroren ram :) ? Allemaal best lastig ik wil gewoon 100% zeker weten wat voor chips erop zitten, ze klokken nl voor geen meter over.. ik vermoed dat er infineon ofzo opzit, want die samsung tccd schijnen behoorlijk heftig te wezen.
Als ze slecht overklokken moet je 2T command even op enabled zetten (of 1T command op Disabled).

Bij mij ging de mem door dat 1T command op stock speed al flippen en zonder gingen ze erg hard.

[ Voor 18% gewijzigd door Fairy op 20-12-2004 21:10 ]

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

euh ik heb zelf al een paar corsair geheugenmodules met heatsink erop, gedemonteerd om te kijken wat voor chips erop zitten.
hoe ik het heb gedaan: (was gewoon uit impuls, niet echt nagedacht ofzo hoe ik het zou aanpakken)
1 - clip van de heatsink afhalen
2 - aan de kant van de contactpunten onder de heatsink kracht uitoefenen, gewoon constant dezelfde kracht, en je merkt dat de heatsink langzaam losgaat. Van tijd tot tijd moet je die kracht wel even verplaatsen naar de zijkant ofzo. Naja je moet iig geduld hebben, want ze komen er wel af.
3 - als ze eraf zijn, kan je de chips zien :) en je kan heatsink weer opplakken, dat spul blijft toch wel wat kleverig enzo.

ohw ja, ik heb 2*256 corsair erin, en ik heb ze beide ooit losgehaalt van hun heatsink en ze doen het dus nog perfect :)

maar wel weird, want ik heb het met 3 of 4 reepjes gedaan, en allemaal konden weer worden terugggeplakt zonder moeite

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Waarom ze er terug opzetten als iedereen hier zit te roepen dat Heathspreaders op het geheugen niet beter maar slechter is:? Als je ze er dan toch of hebt, laat ze er dan af... Op die super Gskill latjes zitten ook geen HS en die Gskills gaan hard, zeer hard...

• Buntmans
pokeran schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:20:als ze eraf zijn, kan je de chips zien :) en je kan heatsink weer opplakken, dat spul blijft toch wel wat kleverig enzo.
Mmmh ik heb hem net weer teruggezet erin.. Misschien dat ik het later nog eens probeer.
Fairy schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:45:
[...]
Makkelijker methode is gewoon even info uitlezen via SiSoft Sandra :) en als dat niet lukt, gewoon zo laten.
Met sisoft kan ik hettrouwens nog steeds niets vinden, kan iemand bevestigen of dit idd mogelijk is. Het type IC staat helemaal niet in de SPD ofzo dus ik vraag me af waar sisoft deze informatie vandaan moet halen?
Fairy schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:09:
[...]
Als ze slecht overklokken moet je 2T command even op enabled zetten (of 1T command op Disabled).

Bij mij ging de mem door dat 1T command op stock speed al flippen en zonder gingen ze erg hard.
Ik heb een abit kv8pro, abit zet de FSB standaard op 204.. dat trok mijn mem al niet, op 2,5,3,3,7 komt hij tot 220, maar 2,3,2,6 niet voorbij de 200. Maargoed dat 1T command wat is dat precies, ik kan het in ieder geval niet vinden (in de bios neem ik aan?)

Verwijderd

Hij bedoelde inderdaad de SPD denk ik dus het echte ic merk zal er niet te zien zijn (in sisoft)

• Buntmans
Het is gelukt! platte schroevendraaier aan de zijkant erin en dan geduldig kracht oefenen et voila. Gekeken en meteen weer teruggeplakt en... hij doet het nog! (nouja.. nog geen memtest gedraaid oid....) Bedankt iedereen!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En wat voor chippies waren het nou?

Laat ons niet langer in spanning 8)

Was dit de oorzaak van je slechte oc?

• Buntmans
Ehehe, het waren idd samsung, maar geen tccd (helaas)... k4h560939f waren het (zegt mij helemaal niets)... maar ik ga dus op zoek naar nieuw ram, deze latjes schieten niet op.

Verwijderd

offtopic:
, is je achternaam soms bunt oid?

• Buntmans
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 02:42:
offtopic:
, is je achternaam soms bunt oid?
Yep... why?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Buntmans schreef op woensdag 22 december 2004 @ 00:25:
Ehehe, het waren idd samsung, maar geen tccd (helaas)... k4h560939f waren het (zegt mij helemaal niets)... maar ik ga dus op zoek naar nieuw ram, deze latjes schieten niet op.
En kan je ze nu hoger clocken ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Buntmans
fsfikke schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:37:
[...]

En kan je ze nu hoger clocken ;)
Ik had gehoopt dat ik mbv het typenummer meer informatie kon vinden over die chips. Maar helaas ik vind wel het e.e.a. over 838e uit dezelfde serie, maar niets over 939f.

Maar hoger klokken gaat niet lukken, dan maar mem op 333 en overklokken tot ze weer op de 400 zitten. Lijkt me dan de next-best-thing. En proberen andere latjes op de kop te tikken... want cpu:mem 1:1 is natuurlijk wel het beste.

Verwijderd

die van mij dus ook, misschein familie?

• Buntmans
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:44:
[...]

die van mij dus ook, misschein familie?
Denk het niet hoor, er zijn veel buntjes! hehe... maargoed,
"van den" ben ik...

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 13:33
Lekker tegenstrijdig die corsair jongens :P
http://www.houseofhelp.co...d.php?p=136388#post136388

Verwijderd

Heb vandaag van iemand 2 reepjes 2700LLPT 512MB v1.2 overgenomen en maar eens even wezen testen en kwam tot 218Mhz 2-2-3-11(ras to cas wil niet op 2) op 3,2V maar liep toen vast tijdens memtest nr5,toen de heatspreaders eraf getrokken want het reepje dat in het buitenste slot zat werd aardig heet(de andere werd een beetje gekoeld door de cpu fan) en kom nu tot 220Mhz memtest stable(2 runs).
De chips waren overigens Winbond CH-6 maar dat wist ik al omdat het v1.2 is,had een beetje gehoopt op BH-6/CH-5 maar ben tevreden met de resultaten en hoop nog iets hoger te komen.

• Buntmans
Toch valt het wel te verklaren

1) ik gaf ook mijn part# mee daaraan zag hij dat het samsung was
2) deze post is meer dan 2 jaar oud

dus waarschijnlijk zaten er 2j geleden infineon ic's op de v3.1, maar tegenwoordig
samsung's. Blijft vreemd waarom het dan rev3.1 blijft heten :?
Pagina: 1