Toon posts:

[XP] Data kwijt na gepruts met norton Ghost*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende situatie:

Ik HAD 1 harde schijf van (120 GB).

PARTITIE 1: SYSTEM +-10 GB
PARTITIE 2: DATA ong +-100 GB

Nu herstel ik met Norton Ghost de SYSTEM PARTITIE zodat ik terug een frisse windows installatie heb. Blijkt nu dat dat idiote programma van heel de schijf terug 1 partitie heeft gemaakt. Hoe kan ik dit oplossen en ZOVEEL MOGELIJK data hiervan proberen te redden? Ik heb nog niet op internet gezocht omdat ik niets durft te doen, ik heb schrik dat er terwijl ik zit te surfen meer data bijkomt en ik zo meer kwijt ga zijn van al mijn data.

Ik stel het erg op prijs als iemand me hierbij wil helpen en zeggen hoe ik die partitie terug normaal kan krijgen met mijn data er nog op.

EDIT: Op de 100gb stond ongeveer 75 gb DATA, ik heb ook nog een 2de schijf van 120 gb waar ik 25 gb op vrij heb, misschien dat deze gegevens wel nuttig zijn

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 20:28 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eventjes hier: OM FAQ / Beleid :)
Oh, en welke Windows enzo? :)

[ Voor 15% gewijzigd door elevator op 20-12-2004 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP, ik wil deze data echt niet kwijt :( maar ik weet dat je dit moet kunnen herstellen ik weet alleen niet goed hoe precies en ik heb bang dat ik iets fout doe en dan alles kwijt ben. filesystem is NTFS

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 20:48 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit. Verder - lees de FAQ even door :)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Wat je waarschijnlijk gedaan hebt is "disk from image" in plaats van "partition from image". Ik denk dat alleen een programma zoals GetDataBack je nog kan helpen... Succes.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
En het kan zelfs zijn dat dat niet meer lukt, als Ghost je hele partitie-tabel heeft aangepast.

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geluk dat Ghost alle data op het begin van de schijf heeft geschreven. De orignele partitie van 100 gb is niet helemaal niet overschreven, GetDataBack kan zelfs nog zien dat de partitie er geweest is.

Als ik de analyse laat uitvoeren en ik zet de data over naar de andere harde schijf dan lukt dit wel, echter zit er in de bestandsnamen niet wat er in zou moeten zitten. In tekstbestanden staan stukken tekst van andere tekstbestanden enzo, doe ik iets fout dan?

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
daar zou je helaas mee moeten leven. dat komt omdat de index weg is van de bestanden windows weet niet welke bitjes bij elkaar horen

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me sterk dat dit niet meer kan worden gefixed, de schijf is eergisteren nog gedefragenteerd dus alle bestanden staan mooi bij elkaar. Het moet op 1 of andere manier nog te redden zijn. Is hier niemand die hier veel ervaring heeft op dit gebied?

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34
Quetek File Scavenger. En je moet idd niks met die machine verder doen. Via een andere machine installeren op floppy en van daaraf starten. Kost $40,-. Dit is in mijn ervaring de tool die de hoogste succesrate heeft, en ik heb ongeveer 15 verschillende tools geprobeerd.

[ Voor 104% gewijzigd door DaCoTa op 21-12-2004 16:55 ]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 18:23

Crusader

Arc Nature

DaCoTa schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:54:
Quetek File Scavenger. En je moet idd niks met die machine verder doen. Via een andere machine installeren op floppy en van daaraf starten. Kost $40,-. Dit is in mijn ervaring de tool die de hoogste succesrate heeft, en ik heb ongeveer 15 verschillende tools geprobeerd.
De indruk die ik krijg bij dat programma, is dat ie op een reeds bestaande partitie naar verloren bestanden gaat zoeken. Hoe laat je dat stuk software zoeken naar bestanden op een partitie die niet meer bestaat, zoals bij TS het geval is?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Crusader schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:41:
Hoe laat je dat stuk software zoeken naar bestanden op een partitie die niet meer bestaat, zoals bij TS het geval is?
Een partitie (tabel) is ook maar een file hoor, dat kan je ook terughalen (als ie niet overschreven is).

Met een beetje mazzel kan je je MFT nog recoveren, wellicht dat je daar nog je files mee kan recoveren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mensen van Norton Ghost gecontacteerd en ze hebben me al gezegd dat het hier ging om een bug, ze hebben me ook gezegd hoe ik de data terug kan krijgen. De fout lag dus niet bij mij het was een bug in de software die er reeds is uitgehaald.

Ben dus momenteel mijn data terug aan het tevoorschijn toveren. :*) GELUKKIG want ik had enkel van belangrijke docs een backup.

[ Voor 33% gewijzigd door elevator op 22-12-2004 10:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gewoon met GetDataBack de stappen moeten doen. Nog 3 x een MBF gevonden dus 2 van die oude en de nieuwe gelukkig werkte die dus nog. Ik denk dat ik nog 100% van de files zal kunnen redden.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Gelukkig. :)
Kan je het mailtje van de Ghost-mensen even kopiëren, dan hebben wij er ook iets aan?

We are shaping the future

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Een tijdje geleden heb ik met de computer van een klant, een zelfde soort probleem gehad. Tijdens het ghosten van een computer maakte mijn collega een fout bij het selecteren van de doel schijf, en weg waren alle gegevens !

Uiteindelijk heb ik tientallen tools geprobeerd, waaronder recovery tools van gerenomeerde bedrijven zoals Ontrack en Symantec. De meeste tools konden niet meer met schijf beginnen, of ze liepen vast, of ze konden de bestanden niet meer zien.

Uiteindelijk bleek alleen het programma Stellar NTFS recovery in staat, bijna 95% van de data te recoveren. Mischien had ik meer data kunnen redden, als we eerst niet zo stom waren geweest om recovery tools te installeren op de te recoveren schijf. Het programma is trouwens wel erg traag, het heeft bijna 2 uur nodig gehad om de schijf te analyseren, en vervolgens nog een hele nacht nodig gehad om de data te kopieeren naar een andere schijf.

http://www.stellarinfo.com/
Pagina: 1