Toon posts:

Docking station voor Powerbook

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Jawel, ik behoor ook tot de categorie Wannahaves die denkt over een Apple (maar idd het prijskaartje ook ziet)... ben misschien te veeleisend.

Anyway: ik denk over een Powerbook G4 (nieuw model) binnen nu en 1-2 jaar die dan zowel als desktop en als laptop moet dienen. Als desktop? Ja, ik zou hem dan in een docking station willen hangen, met een aparte monitor, keyboard en mouse (en alle USB randapparatuur incl. bekabeld netwerk zitten daar al fijn in natuurlijk).

Ik heb alleen geen zicht op docking stations voor Apple. Kan iemand me iets meer vertellen hierover, c.q. links geven? Ik ben benieuwd of mijn gedachte een reële mogelijkheid is, zou mooi zijn.

Alvast bedankt!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Ik vrees dat er voor de PB geen dock bestaat, voor de iBook wel: te krijgen bij http://www.macintoys.nl/
Muis en keyboard kunnen via bluetooth, printer ook en netwerk is snel ingeplugd. (als je geen WiFi station wil kopen)

</onzin>

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

voor de printer is eer ook een bluetooth oplossing. Je moet dan alleen wel zorgen dat je een programmatje vind/schrijft wat met één druk op de knop alle bluetooth verbindingen aanlecht.
zodat je niet telkens 5min bezig bent met alle verbindingen.

Adrian- werkt en leert

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

Adrian- schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:25:
voor de printer is eer ook een bluetooth oplossing. Je moet dan alleen wel zorgen dat je een programmatje vind/schrijft wat met één druk op de knop alle bluetooth verbindingen aanlecht.
zodat je niet telkens 5min bezig bent met alle verbindingen.
Ik heb zelf geen bluetooth toestellen, maar maakt Mac Os X die verbindingen niet zelf?

</onzin>

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

nuclear waste schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:28:
[...]

Ik heb zelf geen bluetooth toestellen, maar maakt Mac Os X die verbindingen niet zelf?
ow geen idee, de enige ervaring die ik heb is met m'n telefoon nokia 6600 en de usb dongle in de computer ( xp ) die maken wel zelf verbinding trouwens als ik dat instel. maar dat heb ik uit staan op m'n foon ivm bluejacking en zo.
Maar da's dan dus helemaal ideaal. je komt aanlopen met je laptop en je muis werkt gelijk.

Adrian- werkt en leert

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 17:11
OS X maakt niet automatisch verbinding..maar je kan ze wel heel eenvoudig "binden" met je OS X machine :)

Verwijderd

ik heb eens zo iets in een MacWorld zien staan, als ik het tegen kom post ik het.
Volgens mij mag dit geen probleem zijn, maar ik gebruik hem dus gewoon dicht met alleen een powerkabeltje er aan en een toetsenbord en de monitor, dat is alles. meer heb je neit nodig (mijn muis in BlueTooth)

Airport enz gebruik ik dan ook voor het internet.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:31

Nietzman

Woei!

Ik heb normaal gesproken alleen mijn monitor en voeding in mijn PBtje hangen. Printer en geluid (Alleen iTunes...) heb ik aan mijn Airport hangen, en keyboard en muis zijn beide Bluetooth. Werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog een beetje verder gaan zoeken, en kwam hierop uit:

http://www.photo-control.com/bookendz/g4tspec.htm.

Ziet er toch leuk uit! (alleen nog geen officiële NL-dealer, maar sois... dan een keertje uit USA meenemen) Kan niet precies vinden of dit nog geldt voor allerlaatste model, maar lijkt me wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:03:
Kan niet precies vinden of dit nog geldt voor allerlaatste model, maar lijkt me wel.
Zo te zien niet, want de nieuwe aluminium powerbooks hebben alle aansluitingen op de zijkant en dit is het dock voor de titanium powerbook met alle aansluitingen op de achterkant. Ik vrees dat de aluminium powerbook hier niet op past.

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

Hier stond onzin ;)

[ Voor 96% gewijzigd door nuclear waste op 22-12-2004 12:44 ]

</onzin>

Verwijderd

Er bestaat wel een versie die aan beide zijden aansluitingen heeft. Zie link.

http://www.photo-control.com/bookendz/be03g415.htm

Alleen zal ik voor dat geld net zo lief die kabels er zelf ff in stoppen. Kost namelijk $264.95 8)7. Ik gebruik mijn iBook zowel als desktop alsmede laptop. Doordat ik WLAN heb, kost het niet veel moeite om het spul aan te sluiten. Die $264.95 kun je beter investeren in bluetooth en WLAN randapparatuur. Hierdoor hoef je alleen je Powersupply en je monitoradapter aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Stomme vraag, maar ik heb nog nooit in de praktijk gewerkt met een Powerbook: heeft dat ding de power-button ergens aan de buitenkant, of moet je *in je docking station* (als je het geld ervoor over hebt) iedere keer zien dat je de laptop openklapt om daar de power te vinden.....

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:22:
Stomme vraag, maar ik heb nog nooit in de praktijk gewerkt met een Powerbook: heeft dat ding de power-button ergens aan de buitenkant, of moet je *in je docking station* (als je het geld ervoor over hebt) iedere keer zien dat je de laptop openklapt om daar de power te vinden.....
De knop zit onder de klep, rechts boven (of naast voor 15" en 17") het toetsenbord.
Openklappen dus.

</onzin>

Verwijderd

Maar je hebt je powerbook vrijwel nooit helemaal uit staan. Ik gebruik hem ook als desktop en op de mac is het gebruikelijk om je computer te laten slapen. Als je powerbook dan slaapt kun je hem met 1 druk op de knop (muisknop/keyboard) weer aan zetten en dan heb je de powerknop dus helemaal niet nodig.
Pagina: 1