[HTPC]: Welke barebone voor een HTPC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Oké, ik zag afgelopen weekend Windows MCE 2005 in aktie en ik was onder de indruk. Daarom ga ik mijn "home cinema" wat veranderen: DVD/VCR en receiver gaan eruit en er komt een HTPC voor in de plaats.

Om kort te gaan: Ik wil eigenlijk geen beperkingen aan functionaliteit hebben. Het hoeft niet met lichtsnelheid te gaan, maar ook niet supertraag of missende functionaliteit.

Dan, mijn vereisten voor de barebone:

Mooi barebone kastje (1Asus, 2Aopen, 3MSI etc), moet STIL zijn, WLAN bevatten, zodat ik er dingen op kan zetten vanaf mijn andere PC's. Verder digital output (spdif) of optical output. De basis is een Intel Processor dus ik kies niet voor een AMD processor/barebone (kwestie van smaak...). Momenteel denk ik aan de Asus Pundit R of de T2-P met de PCI 3-in-1 upgrade..... of kan ik beter zo'n S-presso nemen en dan de "kale" versie of de uitgebreide? Ook na het bekijken van de verschillen (die wel heel summier beschreven staan) heb ik geen idee wat ik nou moet nemen. De modellen van A-open zijn ook niet lelijk/slecht op het oog maar er is zo veel aanbod.... en de prijs maakt het ook niet duidelijker.

Aangezien de videokaart geintegreerd is zou het fijn zijn als hij DVI heeft voor een toekomstig plasmascherm. Gaming doe ik niet aan dus wat onboard zit zal wel volstaan voor MCE.

=====even iets wat me te binnen schiet=====
Een tv-kaart die prijs-kwaliteit gunstig ligt waarmee ik TV/FM kan opnemen en kijken tegelijk op een fatsoenlijke manier. Is er een MCE-barebone waar dit al in zit?
=====

Hij komt dus naast de tv te staan en zal totaal niet voor pc-doeleinden gebruikt gaan worden. Hiervoor heb ik een prima pc staan en dat wil ik graag zo houden. Graag hoor ik jullie opmerkingen/aanbevelingen/afraders over mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21
je zou eens kunnen kijken naar een msi mega pc, heb ik zelf ook (gebruik em als desktop) en ben er goed tevreden over

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
En heb je MCE draaien op die megapc? Ik zie nl op de website van msi dat:

• Supports Windows® XP only

en dan weet ik eigenlijk al genoeg... hoe zit dat bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Ik ben er inmiddels achter dat de Pundit van Asus alleen een optical out heeft aan de voorkant |:( |:( dus die valt ook af. Iemand nog suggesties? De s-presso heb ik ook gezien en die wil ik in geen geval naast mijn tv hebben staan als HTPC. Dat is een echte lan-kist.

[ Voor 30% gewijzigd door Toink op 21-12-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21
ik heb het wel gedraait (daar kun je de bijgeleverde afstandbediening voor gebruiken) maar of het alleen voor xp is weet ik niet

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kies je niet voor een "echte" HTPS?
Zie http://www.new-generation.nl/nl/dept_190.html voor een paar leuke modellen. Persoonlijk vind ik D-5 echt top.
Je stopt erin wat je wilt, naargelang behoefte. Mét de mogelijkheid om ze stil te maken

grs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 Ik bedoel HTPC ipv HTPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
shure-fan schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:26:
ik heb het wel gedraait (daar kun je de bijgeleverde afstandbediening voor gebruiken) maar of het alleen voor xp is weet ik niet
Ook dit heb ik vandaag bevestigd gekregen.... dus de MEGApc valt op die manier ook al af. En net als de Asus Pundit heeft de Aopen XC Cube de optical out aan de voorkant! Mensen, dat ziet er toch niet uit zo'n kabel naar je controlpod van je speakers?@!? Ik begin me af te vragen of er wel iets bestaat wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik ben ook van plan om een htpc te gaan vouwen en ben ook op zoek naar een kastje. Ik had meer het idee om deze dan onder mijn reciever te zetten. Ik kwam dus de kastjes van Cooler Master Cavalier 4. Lijken mij zeer geschikt voor mijn idee. wellicht ook wat. Je kunt zelf bepalen wat je erin doet. Niet zoveel ruimte als gewone pc maar voldoende voor een htpc als je er niet te gek veel dingen in wilt proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Cramthabam schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:46:
Ik ben ook van plan om een htpc te gaan vouwen en ben ook op zoek naar een kastje. Ik had meer het idee om deze dan onder mijn reciever te zetten. Ik kwam dus de kastjes van Cooler Master Cavalier 4. Lijken mij zeer geschikt voor mijn idee. wellicht ook wat. Je kunt zelf bepalen wat je erin doet. Niet zoveel ruimte als gewone pc maar voldoende voor een htpc als je er niet te gek veel dingen in wilt proppen.
Ziet er ook leuk uit moet ik zeggen. Dan weer het probleem: ik zoek een moederbord waar liefst alles al op zit: VGA/DVI/optical snd out/wlan. De tvkaart moet ik toch los hebben maar de andere kaarten belemmeren alleen maar de airflow en een geintegreerde oplossing is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook aan het rondzoeken voor hetzelfde object: Een zo compleet mogelijk micro-ATX moederbord voor een DIGN of andere HTPC meubel :)

Zijn hier al GoT-ers met ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Ik heb inmiddels al veel meer info + reviews verzameld en wat me opvalt is dat er gewoon nog niks fatsoenlijks op de markt is wat écht een HTPC is en gemaakt voor MCE. Het is gewoon nog allemaal bij elkaar geraapte troep, lawaaierige voedingen, slechte koeling, hoog stroomverbruik, lange opstarttijd (windows opstarten om tv te kijken :S). Is de koeling goed, dan is de kast te groot en ga zo maar door. Beschikbaarheid van dual-tuner kaarten is zo goed als nihil dus dan moet je twee van die krengen gaan installeren maar dat gaat weer niet op een barebone omdat je niet genoeg PCI hebt.

Het is telkens compromisvorming tussen één of meer van bovengenoemde kwalen. Als je dan je gewenste mix van componenten hebt en je hebt eindelijk je sexy plasma aan de muur hangen, dan staat er nog zo'n kreng ernaast op een plankje of eronder op een tafeltje. Het is gewoon wachten op de eerste echte fatsoenlijke barebone die alles combineert.

Sowieso vraag ik me inmiddels af of een WindowsPC wel naast de TV hoort als je er al twee in huis hebt die voor kantoorwerk nodig zijn, mede kijkend naar opstarttijd en energieverbruik. Zo'n stomme onintelligente bak staat gewoon heel de dag door als een gek te blazen om NIKS. De eerste stap in actief management van koeling is wel gezet maar het staat eigenlijk allemaal nog in kinderschoenen. Ik kijk nog even de kat uit de boom denk ik en wacht af... misschien dat een nieuwe generatie van Shuttle, met een dual tuner er al in, in BTX-formaat met een J-variant p4 in de buurt gaat komen? Ik zie het wel en tot die tijd hou ik het links en rechts goed in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleopet
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10 14:47
volgens mij zit in de S-presso S1-P111 deluxe de mogelijkheid om zonder OS, audio en video functies te gebruiken.

met idd verder alle beperkingen van een barebone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 15:28

pbd

Ik heb begrepen dat in de loop van 2005 de zogenaamde mce extenders op de markt gaan komen. Dan kun je een 'gewone' pc inrichten als mce station en de extender (bij de tv) haalt de data dan van die pc. voordeel is dat je een klein apparaatje zonder noise bij je tv hebt staan en de pc kun je ergens in huis wegwerken naar keuze. Hoef je niet met barebones te gaan werken en dus niet de beperkingen qua pci sloten e.d. Wel weer een duurdere oplossing en toch 2 apparaten (om ook wat nadelen meteen maar te benoemen) ipv 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
HomeY schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 10:24:
Ik heb begrepen dat in de loop van 2005 de zogenaamde mce extenders op de markt gaan komen. Dan kun je een 'gewone' pc inrichten als mce station en de extender (bij de tv) haalt de data dan van die pc. voordeel is dat je een klein apparaatje zonder noise bij je tv hebt staan en de pc kun je ergens in huis wegwerken naar keuze. Hoef je niet met barebones te gaan werken en dus niet de beperkingen qua pci sloten e.d. Wel weer een duurdere oplossing en toch 2 apparaten (om ook wat nadelen meteen maar te benoemen) ipv 1.
Jup, check de site van Linksys, daar staat er al één en hij ziet er STRAK uit: WMCE54AG
Pagina: 1