Voordat jullie mij doorverwijzen naar de search, google of iets dergelijks: deze heb ik al gebruikt.
Ik wil de volgende layout creeeren met html, div's en css:

1. dient een vaste hoogte en breedte te hebben (dit lukt)
2. dient een vaste breedte en een variabele hoogte te hebben (dit lukt)
3. dient een vaste breedte en een variabele hoogte te hebben (dit lukt)
4. dient een vaste hoogte en breedte te hebben, maar een variabele locatie
daar zit hem het probleem in, ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar omdat de positie van
div 4 afhankelijk is van de hoogte van div 2 en 3. Ik heb zelf het vermoeden dat dit iets met het 'boxmodel' te maken heeft (wel de klok horen luiden maar niet wetend waar de klepel zit) kom ik alleen op sites met een engelstalige uitleg terecht. Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik te werk moet gaan, eventueel een nederlandstalige uitleg van het boxmodel?
Ik wil de volgende layout creeeren met html, div's en css:

1. dient een vaste hoogte en breedte te hebben (dit lukt)
2. dient een vaste breedte en een variabele hoogte te hebben (dit lukt)
3. dient een vaste breedte en een variabele hoogte te hebben (dit lukt)
4. dient een vaste hoogte en breedte te hebben, maar een variabele locatie
daar zit hem het probleem in, ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar omdat de positie van
div 4 afhankelijk is van de hoogte van div 2 en 3. Ik heb zelf het vermoeden dat dit iets met het 'boxmodel' te maken heeft (wel de klok horen luiden maar niet wetend waar de klepel zit) kom ik alleen op sites met een engelstalige uitleg terecht. Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik te werk moet gaan, eventueel een nederlandstalige uitleg van het boxmodel?