Toon posts:

IDE channel schiet telkens naar PIO mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Mijn secondary ide channel, 0 , schiet telkens naar PIO mode :{
Bij het uninstallen van die drivers, en dan reboot staat ie weer op DMA, maar een paar dagen later staat ie weer op pio.

Heel vervelend. want dan loopt alle data via de cpu en dat maakt je pc zo traag als dikke stront.
Hoe moet ik er dus voor zorgen dan hij op DMA blijft staan?

Ik heb hiervoor al eens geformat, maar het komt gewoon weer terug.
Op de website van die fabrikant (WD) heb ik al gekeken naar drivers ofzo, maar daar zie ik alleen van die beveiligings-proggies.

AMD 2800+
KT3 333
WD 80GB
Maxtor 40 GB
512 MB

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
chipset drivers installed (VIAarena.com)?

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:25:
chipset drivers installed (VIAarena.com)?
ja

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Probeer dan eens de drivers in veilige modus de chipset te installeren.

Soms wil dat niet samen gaan in normale modus.

Verwijderd

Zit er op die controller een CD-/DVDROM-speler of een harde schijf? In het geval van een CD-/DVDROM-speler kan het zijn dat je door de jumpers te verzetten van je probleem af bent. Zelf heb ik het ook gehad: mijn LiteOn-brander die had ik als Master ingesteld, omdat hij als enige op die IDE-controller zat. Maar daarbij had ik hem wel aangesloten op de middelste kabelaansluiting, welke in het geval van jumperinstelling "Cable Select" automatisch functioneert als Slave. Mijn brander werd ook slechts als PIO ingesteld. Pas toen ik de jumper op Slave of Cable select had gezet werd hij automatisch als DMA ingesteld.

Verwijderd

......ik zie trouwens dat je het hebt over WD-harde schijf. Dus deze heb je op die secondary IDE aangesloten? Kijk eens of er jumper zit achter op deze HD. Haal deze geheel weg en probeer het eens zo......

Verwijderd

Heb je een 80 aderige kabel in gebruik? Al een andere kabel geprobeerd?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Een andere kabel zou moeten helpen ja. Windows schakelt na een x aantal transmissiefouten op een IDE kanaal terug naar PIO modus :)

Hier stond een dode link.

Pagina: 1