Medion autoradio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132175

Topicstarter
Ik zoek iemand die op de hoogte is van het aansluiten van de autoradio van Medion type MD 41278, vorige week aangeschaft bij de Aldi. Hij is aangesloten maar hij werkt alleen als het contact volledig aanstaat. Daar de instructies van Medion niet zo duidelijk zijn zou ik graag willen weten hoe ik deze radio kan aansluiten zodat hij ofwel speelt bij de eerste stand van de contactsleutel (vooraleer het contact volledig opstaat), ofwel altijd onder spanning staat dus ook zonder gebruik van de contactsleutels. Als ik bepaalde draadjes moet verplaatsen in het ISO blok weet iemand dan ook een gemakkelijke manier om dit te doen want dat lijkt mij niet zo eenvoudig.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 132175 op 20-12-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 14:45

RvL

Is de zekering niet doorgebrand? Voor zover ik weet is het ook bij de Medions altijd zo van ISO blok aansluiten en werken (tis niet voor niets een standaard ;)) Daarzou ik dus maar eens naar kijken

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan zoudie het ook niet doen als het contact volledig aanstaat...
Mijn gok is dat het aan de auto ligt, die geeft om onduidelijke reden alleen stoom aan de radio als het contact volledig aan is... Wat voor auto is het?
Onthoudt de radio de ingestelde zenders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:56

Wok

Dakloos...

RvL schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:08:
Is de zekering niet doorgebrand? Voor zover ik weet is het ook bij de Medions altijd zo van ISO blok aansluiten en werken (tis niet voor niets een standaard ;)) Daarzou ik dus maar eens naar kijken
Het ligt niet aan een zekering, want dan zou de radio het ook niet doen als de sleutel op contact staat. We hebben hier te maken met een probleem met de constante stroomvoorziening (12V).

Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar van de auto eigenhandig zitten prutsen met de bedrading, waardoor er op stand ACC geen constante stroomtoevoer is naar de radio. Ik weet niet de exacte details, maar waarschijnlijk moeten er twee draden op de ISO-stekker worden omgewisseld. Eenzelfde probleem kwam ik namelijk tegen bij de auto van een vriedin van me. Waarschijnlijk zijn het een gele en rode draad, die verkeerdom zitten. Bij de meeste auto's staat ook op de draad zelf aangegeven waar hij voor dient :)
MikeyMan schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:34:
Dan zoudie het ook niet doen als het contact volledig aanstaat...
Mijn gok is dat het aan de auto ligt, die geeft om onduidelijke reden alleen stoom aan de radio als het contact volledig aan is... Wat voor auto is het?
Onthoudt de radio de ingestelde zenders wel?
Het zou me inderdaad niet verbazen dat de radio van de TS de geprogrammeerde zenders niet vasthoudt na het afzetten van het contact :)

[ Voor 21% gewijzigd door Wok op 20-12-2004 22:42 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dr loopt een of andere draad naar de radio die constante spanning levert.. Bij onze Opel Astra hadden we ook al probs met een Medion autoradio.. Ff naar garage gebracht voor die constante stroomdraad en sindsdien geen problemen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132175

Topicstarter
[quote]Wok schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:41:
[...]

Het ligt niet aan een zekering, want dan zou de radio het ook niet doen als de sleutel op contact staat. We hebben hier te maken met een probleem met de constante stroomvoorziening (12V).

Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar van de auto eigenhandig zitten prutsen met de bedrading, waardoor er op stand ACC geen constante stroomtoevoer is naar de radio. Ik weet niet de exacte details, maar waarschijnlijk moeten er twee draden op de ISO-stekker worden omgewisseld. Eenzelfde probleem kwam ik namelijk tegen bij de auto van een vriedin van me. Waarschijnlijk zijn het een gele en rode draad, die verkeerdom zitten. Bij de meeste auto's staat ook op de draad zelf aangegeven waar hij voor dient :)

Ik denk dat ik ga proberen om de rode en roze draad te verwisselen, maar heeft er iemand een goed idee om gemakkelijk die draden op de ISO stekker van plaats te veranderen?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 132175 op 21-12-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

rode en roze???

Rood en geel neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66119

ff rood en geel met elkaar verbinden en dan deze twee op de voeding van de auto dan heb je hier geen last meer van! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-06 14:33
De plek van de draden voor constante stroom en contactstroom zitten nogal eens op verschillende plaatsen in de iso stekker (zowel in de auto als aan de radio). Vaak zitten er al stekkertjes (kabelschoentjes) aan de draden aan de radio om ze zo om te kunnen wisselen. Het gaat dan om de rode en de gele draad (de gele voor constant en de rode voor contactstroom)
Pagina: 1