[XP] Verbinding met Extern Bureaublad

Pagina: 1
Acties:

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:44
Ik heb thuis op mijn PC WinXP Pro staan en heb daar Remote Desktop aangezet. Nu wil ik vanaf school mijn PC kunnen kunnen gebruiken, maar op school hebben we helaas geen Win XP Pro maar alleen de Home Edition. Ik heb ook geen rechten om vanaf de XP CD dit tooltje te installeren. Iemand misschien een oplossing?

Nu heb ik al op de Microsoft site gezocht en kon ik alleen dit vinden:
Als u de computer op afstand wilt bedienen vanaf een willekeurige computer op het Internet zonder de clientsoftware eerst te installeren, kunt u Webverbinding met extern bureaublad gebruiken. U geeft een webadres op waarmee een veilige verbinding moet worden gemaakt en u kunt vervolgens de computer op afstand bedienen met Internet Explorer.
Hier op Tweakers heb ik ook al gezocht maar ben ik ook geen goede oplossing tegen gekomen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor de Remote Desktop client heb je enkel 2 bestanden nodig:

- mstsc.exe
- mstscax.dll

Deze twee op een diskette of USB stick (andersom tegenwoodrig :+ ) zetten zou je al op weg moeten helpen.

Nog beter is natuurlijk om even de ICT afdeling van je opleiding te vragen om de 'Remote Desktop Client' te installeren :)

Verwijderd

http://computeroptimization.nl/TSWeb/default.htm

Ik denk dat het hiermee wel moet lukken, ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.

• Razer
elevator schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:21:
Voor de Remote Desktop client heb je enkel 2 bestanden nodig:

- mstsc.exe
- mstscax.dll

Deze twee op een diskette of USB stick (andersom tegenwoodrig :+ ) zetten zou je al op weg moeten helpen.

Nog beter is natuurlijk om even de ICT afdeling van je opleiding te vragen om de 'Remote Desktop Client' te installeren :)
Thx, ga deze bestanden op me USB stick zetten en het morgen meteen testen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

....als ze tenminste niet USB disabled hebben @ BIOS ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-02 20:14
het programma pc anywhere zou moeten werken....

kan je wel andere programma;s installeren???
wij kunnen dit namelijk wel op school, dit staat er dan totdat windows word afgemeld

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Razer
Heb die 2 bestanden meegenomen op USB Stick en het werkt perfect! Heel erg bedankt :)
Pagina: 1