Toon posts:

Baracuda en Quantum werken niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

aangezien mijn mobo op proc het begeven heeft wilde ik de hdd eruit halen en overzetten op mijn oude pc.. pIII 450 mz met al een 12gb. Hier wilde ik mijn 80gb seagate baracuda IV inzetten.
Wilde de Seagata aansluiten als Slave.. maar dat lukte niet.. zowel de oude 12gb als de nieuwe Seagate werden niet gevonden. Dus geprobeerd de jumper van de Seagate op "Limit drive cap."te zetten. Werd gevonden maar kreeg een leesfout en moest opnieuw opstarten.
De oude hdd werkt zelf niet eens meer? kabels gewoon goed aangesloten.

Heb als laatst nog geprobeerd de Seagate alleen aan te sluiten met jumper op limited cap.. 32 gb" en deze wordt wel gevonden als 32 gb maar geeft weer een leesfout.. kan dus op geen enkele manier in windows komen.

In de bios staat alles op autodetect.. wie kan mij helpen? ben al heel de dag bezig :d en kan met beide pc niets meer :)
bvb dank

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als je de jumper zet voor limited capacity wil dat nog niet zeggen dat je partitietabel ed daar ineens op voorzien wordt.
Het probleem dat je waarschijnlik hebt is dat de controlelr en/of de bios niet overweg kunnen met een 80GB schijf.
daar zijn een aanta oplossigne voor te bedenken, maa rik ga mezelf de moeite besparen: ze staan nl mooi opgesomd in de OM FAQ / Beleid :)

[ Voor 9% gewijzigd door the_stickie op 20-12-2004 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok..maar mijn oude hdd werkt ook niet zonder die Seagate erbij.. die wordt helemaal niet herkend! :s