waarom Intel nog duur?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:41
ik ben aanhanger van Intel maar door de hoge prijzen ben ik gedwongen om volgend jaar toch maar een AMD te kopen.

ik vraag me wel vaak af waarom Intel's prijzen zo hoog zijn?

snappen ze het niet?
zien ze het niet?
of zijn ze echt zo stom om de markt te verliezen???

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 04 januari 2001 11:56 schreef Kaap het volgende:

snappen ze het niet?
zien ze het niet?
of zijn ze echt zo stom om de markt te verliezen???
Denk dat ze erop hopen dat de onwettende klant hun processors koopt, en dus teveel betaald.

Ze zullen het wel doorhebben, als hun markt aandel flink gaat dalen. En dan zul je zien hoe goedkoop die processors van Intel gaan worden, misschien goedkoper dan AMD :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 17:24

Metzie

Nyaano !

Omdat intel dan gewoonweg meer winst maakt.
Zij kunnen het zich permiteren omdat ze een groot deel van de zakelijke markt in handen hebben, ook zal een groot deel van de gemiddelde consument eerder voor intel dan AMD kiezen, simpelweg omdat intel veel bekender is. |:(

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Daarbij is het een hele tijd zo geweest dat de Yields op hun snellere processoren niet zo goed was. Ze konden daardoor sowieso elke processor die ze maakten verkopen, dus waarom zou je dan je prijs verlagen :r

Ondertussen volgen ze AMD wel een beetje met de prijzen, de AMD processoren zijn echter nog steeds het meeste waar voor je geld (een beetje afhankelijk van de situatie uiteraard).

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 18:06

Frenkpie

"Crocs Rule !"

hmm
maar AMD wordt ook steeds bekender enzow
en aangezien er veel meer positive dingen worden verteld over amd dan intel zal intel de prijzen wel MOETEN verlagen

Verwijderd

Ja, ik moet toegeven, ik heb zelf Intel, ik ben er wel tevreden mee, maar zulke naaiers als bij Intel zijn er gewoon weg nergens anders, ik bedoel: kijk naar AMD... Ze zijn dan op sommige punten slechter dan Intel, maar op sommige weer beter en de grootste voordeel bij AMD is dat je voor een veeel lagere prijs eigenlijk bijna net zo goeie processors krijgt. Intel is wat dat betrft heeel slecht bezig...
Die prijzen moeten gewoon omlaag..

• JeroenNietDoen
ik hoorde van een vriend in amerika dat daar elke 15 minuten op alle 100 zenders een intel reclame komt en nooit amd reclame.

hij zei ook dat de amerikaan reclame gek is, dus koopt naar wat hij ziet.

ik denk dat intel amerika in zijn zak heeft zitten, in nederland is amd razend populair, percentueel gezien populairder dan in amerika.

maar ja, die eerste p4's worden een flop denk ik, ik hoop dat amd ze een grote klap kan geven waardoor de intel prijzen omlaag gaan.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 04 januari 2001 12:25 schreef Kaap het volgende:
ik denk dat intel amerika in zijn zak heeft zitten, in nederland is amd razend populair, percentueel gezien populairder dan in amerika.
EEEHHH, dat is ook zo, in Europa is AMD veel Populairder dan Intel, stond ooit nog op Tweakers.net.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 20:24

WiD

Hou er ook even rekening mee dat AMD gewoon niet de produktiekapaciteit heeft om Intel echt te bedreigen. Da's ook een belangrijke faktor in het verhaal. AMD kan gewoon niet sneller groeien dan ze produktiekapaciteit kunnen bijbouwen, en dat duurt meestal jaren.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:58
Op donderdag 04 januari 2001 12:52 schreef WiD het volgende:
Hou er ook even rekening mee dat AMD gewoon niet de produktiekapaciteit heeft om Intel echt te bedreigen. Da's ook een belangrijke faktor in het verhaal. AMD kan gewoon niet sneller groeien dan ze produktiekapaciteit kunnen bijbouwen, en dat duurt meestal jaren.
en amd en intel zijn niet gek... als amd heeeeel veel gaat investeren om meer te kunnen produceren jaagt intel de prijzen een jaartje VET omlaag.. dan is AMD zo falliet. intel heeft nl miljarden aan reserves. als AMD echt een grote bedreiging was konden ze de hele boel zo tot falliessement krijgen en opkopen.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Voetnoot: AMD zou precies hetzelfde doen als Intel als de situatie omgekeerd is. Kijk naar de roadmaps voor de Duron/TB, wel 133MHZ fsb voor de TB, niet voor de Duron, precies dezelfde als de Pentium/Celeron-lijn.
Dergelijke bedrijfsvoering hoort bij de huidige tijd, elk bedrijf gaat daar in mee.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Dat opkopen zal niet gaan want dan gaat zo'n afdeling van de Amerikaanse overheid weer huilen ;)

Intel is niet duurder dan vroeger, je betaaltd relatief nog even veel als voordat AMD met de betaalbare athlon kwam.

Het is meer dat AMD de Athlon met p3 prestaties voor de prijs van de k6 weet te produceren. :)

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 13:38 schreef slacksoff het volgende:

[..]
en amd en intel zijn niet gek... als amd heeeeel veel gaat investeren om meer te kunnen produceren jaagt intel de prijzen een jaartje VET omlaag.. dan is AMD zo falliet. intel heeft nl miljarden aan reserves. als AMD echt een grote bedreiging was konden ze de hele boel zo tot falliessement krijgen en opkopen.
Dat ligt er maar aan hoeveel de echte marge van Intel is op de produkten. Als ze niet kunnen tonen dat ze daadwerkelijk boven kostprijs verkopen zijn ze in strijd met dumping wetgeving.
Opkopen, zoals al gezegd, is eigenlijk onmogelijk. Dat laten de anti-trust wetten nooit toe.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:58
of iets dergelijks dan.. intel zou zo AMD kunnen wegconcurreren. gelukkig doen ze dat niet. intel kan bijv. net als amd eerst deed athlon klonen gaan maken... intel fab's zijn nog steeds de beste dus het kan bij intel goedkoper.

zo zijn er vast overal wetten tegen. laten we maar hopen dat ze elkaar bijna-dood concurreren.. dat is weer beter voor ons :-))

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Opkopen van AMD is zeker wel een optie, Intal kan uitwijken naar een ander land waar men minder moeilijk doet (Microsoft kreeg een aanbieding tijdens de ant-trust zaak tegen hen). Er zijn genoeg landen die Intel graag binnen willen hebben. En met Bush als huidige president en de kans om een groot bedrijf als Intel kwijt te raken zal men er wel goed over nadenken voor men Intel aanklaagt bij een eventuele overname.
Maar voorlopig is de dreiging van AMD nog te klein voor Intel om tot dergelijke stappen over te gaan.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

Heel simpletje gezegt:
Intel is nog steeds de grootste marktlijder
en kan dus de prijzen bijna zo hoog maken als ze willen
:(

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

• JeroenNietDoen
inderdaad

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 04 januari 2001 18:50 schreef vyruz het volgende:
Heel simpletje gezegt:
Intel is nog steeds de grootste marktlijder
en kan dus de prijzen bijna zo hoog maken als ze willen
:(
Intel is de marktleider, en als ze AMD het leven zuur gaan maken dan is AMD de marktlijder ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1