Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mitac Mio 168 PDA - GPS = ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag!

Heeft iemand toevallig ervaringen met GPS / PDA oplossingen en kunnen jullie uit ervaring zeggen wat dit toestelletje mist of beter kan ..?

De meeste reviews bleken heel positief + ik kan hem aan 370 euro kopen

Negatiefs was dat ik nog 5 maand moet wachten tegen ik het kan gebruiken (ivm auto) en dat ik hier een tijdje geleden in een GPS topic las over een nieuwe evolutie GPS die nog nauwkeuriger kan een nieuwe route bereken ivm met files die hij automatisch ziet, werken aan de baan, etc

bedankt :)

Verwijderd

Prima ding; doet z'n werk goed en snel. Zie ook http://www.pocketpc-club.nl/forum/forumdisplay.php?f=11 voor allerlei gebruikerservaringen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :o

PDA's zijn (voor deze verstokte mod die een computer kleiner dan een laptop niet serieus kan nemen tenzij er een Z80 CPU in zit :P ) gewoon Gadgets, dus:

Move OH -> GT

Oslik blyat! Oslik!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Misschien had je de search even moeten gebruiken, hier zijn al verschillende onderwerpen over, bv Iemand ervaring met een Mio 168?. En mocht je daar niet voldoende aan hebben, dan zou je eens kunnen kijken op www.pocketpc-club.nl. Moet je je wel even registreren voor het forum, maar daar staat een heleboel info en gebruikerservaringen.

Om toch een beetje info te geven: ik heb z'n OEM-broertje (de Yakumo Delta) en hij bevalt uitstekend!

Nomen nescio

Verwijderd

Ik heb de 168 met TT3 en het ding is echt heel handig. Let alleen op dat je de juiste GPS ontvanger hebt. Onlangs is men in de productie overgestapt op een gevoeliger exemplaar waarmee je meer sat's ontvangt en langer een fix houdt. Verder even checken of je niet toevallig een warmtewerende ruit met metaalfilm hebt die het signaal kan blokkeren.

Verwijderd

Bij het pakketje wat ik kocht (zonder kaarten of sd card) zat al wel een externe antenne. Mocht je 168 het dus niet redden door een warmtewerende ruit (mijne krijgt een fix van gemiddels 7-8 sats, ondanks warmtewerend ruit), dan kun je altijd nog deze antenne aansluiten.

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 15:23
ik heb dezelfde PDA gekocht na het lezen van vele positieve reactie, maar die van mij gaat weer retour. Waarom:

- de kabel op te synchen EN de kabel waarmee de PDA in de auto wordt geladen is erg krakkemikkig. Zonde dat zo'n handige PDA zo'n brakke kabel heeft. Tijdens het laden in de auto valt de connectie continue weg waardoor er om de paar minuten een "Battery Low" melding op het scherm komt. Ik dacht eerst dat het aan de kabel lag, maar de aansluiting op de PDA zelf is gewoon brak. Ook tijdens het laden op netstroom valt de verbinding steeds weg.

- oplaad kabel bestaat uit 2 delen. Je moet de USB kabel in je PDA steken en vervolgens de stroomkabel weer op de USB kabel aansluiten. Het is echt geen gezicht.

- autohouder heeft een vervelend systeem. Zit een soort leren houdertje met een magnetisch plaatje op wat je weer aan een magnetisch ding in je auto moet prikken. Het werkt, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

- pennetje is uitschuifbaar. Als je hem eruit wilt trekken schuift hij soms onbedoeld uit, dit is irritant en gaat vast ook wel slijten als het wat ouder wordt.

- Koptelefoon heeft een mini aansluiting, je moet een verloopje gebruiken om een normale koptelefoon aan te kunnen sluiten.

Verder qua PDA functionaliteit weinig te klagen. Jammer dat er geen Windows Mobile 2003 SE op zit (het is dus niet mogelijk het scherm te kantelen). De GPS werkt prima en vind altijd wel een aantal sattelieten. Ik vertrouw die kabel / aansluiting alleen voor geen meter en aangezien ik langer dan een paar maanden met mijn PDA wil doen gaat die van mij terug naar de winkel...
Pagina: 1