Toon posts:

[3dsmax] Environment reflection exclude

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik tracht in max (met brazil) een rendering te maken van een scene met een reflecterende ondegrond. Nou wil ik bereiken dat de ondergrond alles in de scene refelcteerd behalve het plaatje dat ik aan de omgeving toe ken (de andere objecten moeten dat wel reflecteren). Ik krijg dit niet voor elkaar. Ik heb geprobeerd om het omgevingsplaatje op een bol te mappen en die te excluden, maar dat stoort met de global illumination en de reflectie wordt toch anders.

Iemand enig idee?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
technisch gezien kan je 'm ook niet excluden, want bij een echte raytrace wordt je object van onderen belicht door het licht van de omgeving dat reflecteert op je spiegelende plaat.

Zorg er simpelweg voor dat je genoeg falloff hebt zodat je niet alles reflecteert; een mooi voorbeeld is van hoe de houten tafel is ingesteld in de HDRI howto van splutterfish (met de ring in de keuken).

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:02
Als je het echt niet in max kan oplossen Kan je het proberen in photoshop, door twee renders te maken.
Één met omgeving, en één zonder. Deze dan in photoshop in elkaar knutselen.
:)

Dat met global illumination kan je oplossen door die omgeving uit te zetten, dan renderen waarbij het de GI opslaat (ff aanvinken in je rendermenu). De volgende keer omgeving aanzetten en het opgeslagen GI mapje gebruiken en renderen. Gebruik zelf mental ray mr ik denk dat die optie ook wel in Brazil zit (anders heb ik niks gezegt).

(voor zover ik weet lukt dat niet met de reflectie)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik weet geen directe oplossing voor je probleem waarbij je gewoon de background uit kan zetten voor de reflectie van 1 object. Ik vraag me alleen wel af in welk opzicht een sphere als background moeilijk doet met de GI? Dan exclude je die toch gewoon? Volgens mij is dat wel een goede oplossing hoor.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress