[HDD cooler] 2*5.25inch bays +8cm fan? (soort CM HDD module)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
waar ik al heel lang op wacht, is een harddiskcooler die twee 5.25inch bays inneemt, en waar aan de voorkant een 8cm fan in zit.
kent iemand zoiets?

Sinds enige tijd is er al wel de Coolermaster HDD Module verkrijgbaar, maar die is voor 3 5.25inch bays en een 12cm fan. Drie bays kan ik in mijn kast niet missen.
Ik zoek dus iets vergelijkbaars, maar dan kleiner... het liefst ook nog passend bij een grijze/zilverkleurige kast... (dus met mooi frontje)
Zelf modden ben ik geen ster in, dus vandaar dat ik het liever zo probeer.
(ik snap uberhaupt niet waarom er geen fabrikant iets dergelijks heeft uitgebracht, het is niet zoveel anders dan bijvoorbeeld een Coolermaster Cooldrive, maar gewoon net iets groter en gelijk met een 8cm fan, wat veel effectiever/stiller werkt)

De Coolermaster:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1776-1771.gif

edit:
ik heb nu mijn harddisk in een Zalman HDD cooler in een 5.25inch bay hangen, maar zonder lucht van buiten, wordt hij 41 graden... Zonder baycover is het een stuk beter, maar dat ziet er natuurlijk niet uit.

edit 2:
ik wist trouwens niet zeker of dit misschien beter in CME of DOC paste...

[ Voor 16% gewijzigd door schaduw op 20-12-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:31

NoTimeRemains

I know

Dit is niet moeilijk zelf te modden dat voorop gesteld... Aantal stukken Alu, Fan, Rubbertjes, Dremel, Boortje, mmm neej ... /me gaat tekenen :9

Maar goed, je wilt dus vergelijkend met deze een HDD cage; die een 80mm fan heeft en maar 2 3.25" inneemt.
mmm zoiets heb ik nog niet gezien.
als je dan eens gewoon 2 verloopstukjes pakt... van 3.25 naar (insert hdd grootte) pakt en daar een 80mm fan voorzet... zelfde idee

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:02
bij alternate voor € 29,- daar hoef je inderdaad niet zelf voor te gaan modden volgens mij. Let alleen op de bevestiging van het frontpaneel, dat is typisch Lian Li, dus misschien dat je daar zelf nog wat aan zal moeten doen.
Afbeeldingslocatie: http://www7.alternate.nl/prodpic/450x450/t/tqzl99.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik gebruik zelf ook 2 bays voor mijn hd's

die heb ik zelf gemaakt van 2 oude hd coolers, daar achter heb ik 1-80mm fan op 7 volt tegen aan blazen, dit hou beide schijven mooi onder de 40 graden

misshien dat het voor jou ook iets is om zelf wat in elkaar te knutselen, kost je een stuk minder en het kan net zo goed werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online
PROnline schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:12:
bij alternate voor € 29,- daar hoef je inderdaad niet zelf voor te gaan modden volgens mij. Let alleen op de bevestiging van het frontpaneel, dat is typisch Lian Li, dus misschien dat je daar zelf nog wat aan zal moeten doen.
[afbeelding]
juist, dat is wat ik zoek...
het stomme is, dat hij ook bij freezinghardware staat (waar ik mijn eerste plaatje vandaan heb), maar dan onder de 'lian-li toebehoren.'
Het enige nadeel is dat hij officieel inderdaad alleen in Lian-Li kasten past. Ik heb geen zin om 29 euro (sowieso erg prijzig) te betalen en dan te modden... Volgens alternate:
De Lian Li EX-23 HDD rack past in een normale ATX behuizing, zolang deze behuizing 2x 5,25" Drivebay sloten vrij heeft.
Dus das weer mooi...
nu moet ik alleen nog voor mezelf uitmaken of ik er 29 euro voor over heb....
heeft er iemand ervaringen met deze Lian Li, of misschien nog een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online
http://www.dansdata.com/pc6277b.htm
When Lian Li say that these EX-23 is "Compatible with Lian-Li case only", by the way, they're serious. Their 5.25 inch bays have extra mounting holes fore and aft, for screws and for the little nubbins that let their blanking plates just clip into place. You could probably hack an EX-23 into another manufacturer's case if you really wanted to, but it'd require significant effort to get it lined up nicely.
hmm... dus het zou niet passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

als je enkel dit monteert zou het moeten passen, maar dan moet je wel zelf een rooster modden in je 5.25 bay plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/pc6277b/35cage640.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Arioch op 22-12-2004 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online
dan denk ik dat ik liever mn 5.25 plaatjes mod, zodat ik een fan bevestigen kan, en dan hou ik mn zalman koeler erbij...
alleen ik denk dat ik ergens half 2005 daar echt tijd voor heb :| (ben niet zo'n mod-ster, dus heb er echt tijd voor nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online
nou, ik heb school ff opzij geschoven en ben zelf maar aan de gang gegaan:

de Zalman Heatpipe HDD koeler zit achter de doorzichtige fan. Daarop zit een 10cm CCFL, onderin de kast zit er ook 1tje aan de voorkant, zo wordt het frontpaneel mooi verlicht. Maar het gaat om de koeling, de fan is stil (goedkoop gekocht bij een IA) op 7v, 5v moet dus nog beter zijn. De warmte die de Zalman naar de bovenkant van de harddisk brengt, kan nu dus weggevoerd worden, en de harddisk is nu maar 22 graden (maar de kast is net dicht, dus het zal nog wel iets warmer worden. Het was dus ca. 42 graden met een dichte kast en ca. 32 graden met de baycovers verwijderd...

met ccfl uit: (licht komt van de Arctic CPU koeler)
Afbeeldingslocatie: http://www.clz.let.uu.nl/0142239/zooi/tmp/041228_170943.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.clz.let.uu.nl/0142239/zooi/tmp/041228_171346.jpg
meer pics in:
[rml]schaduw in "[ CM] Het "Post hier je kleine mods" topi..."[/rml]
Pagina: 1