Ik heb een mail-met-bijlage script geschreven, maar hij werkt niet goed. Ik krijg, in plaats van een door GD Lib gegenereerd plaatje, twee .txt bestanden genaamd Part 1.2 en Part 1.3. Ik heb echt geen idee hoe dit kan, dus mijn vraag of jullie zien waar het fout gaat ?
Heb het al op verschillende emailadressen geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat... Alle ($_POST) variabelen die in de code gebruikt worden bestaan ook
Alvast bedankt,
Scott
Heb het al op verschillende emailadressen geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat... Alle ($_POST) variabelen die in de code gebruikt worden bestaan ook
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| if (isset($_POST['email'])) { $boundary = strtoupper(md5(uniqid(time()))); $headers = "From: ".$_POST['eigen_naam']." <".$_POST['eigen_email']."> \r\n"; $headers .= "MIME-version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-Type: multipart/mixed;\r\n"; $headers .= "--boundary=".$boundary; $body = "This is a multi-part message in MIME format.\r\n"; $body .= "\r\n"; $body .= "--".$boundary."\r\n"; $body .= "Content-Type: text/plain; charset=\"iso-8859-1\"\r\n"; $body .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit\r\n"; $body .= "\r\n"; for ($i = 1; $i <= 3; $i++) { if (isset($_POST['ontvanger_naam'.$i]) && !empty($_POST['ontvanger_naam'.$i])) { $bericht = str_replace('{ontvanger}', $_POST['ontvanger_naam'.$i], $_POST['bericht']); $bericht = str_replace('{verzender}', $_POST['eigen_naam'], $bericht); $body .= $bericht."\r\n"; $body .= "--".$boundary."\r\n"; $body .= "Content-Type: image/jpeg; name=kaart1.jpg\r\n"; $body .= "Content-disposition: attachment\r\n"; $body .= "Content-Transfer-Encoding: base64\r\n"; $body .= "\n"; if ($open = fopen('kaarten/kaart1.jpg', 'r')) { $str = fread($open, filesize('kaarten/kaart1.jpg')); $body = chunk_split(base64_encode($str))."\r\n"; fclose($open); $body = "--".$boundary."--\r\n"; } if (mail($_POST['ontvanger_email'.$i], 'Je hebt een kerstkaart ontvangen', $body, $headers)) { echo 'Mail succesvol verzonden'; } } } } |
Alvast bedankt,
Scott