Toon posts:

kabel van DVD speler naar 5.1 set

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 5.1 hometheater speakerset (AV2051B) gekocht bij de blokker voor 100,- euro. Geen geld voor een heel goed geluid! http://www.blokker.nl/folders/2wekelijksefolder/folder_week51/uitsneden/blokker48-2.jpg
Er is een kabel bij geleverd voor de input met een 5.1 connector die spitst in 6 tulp connecters (rear, front en center) maar deze kan ik niet aansluiten op mijn Samsung DVD speler. Deze heeft namelijk alleen een optische en coaxiale uitgang.

Is hier een kabeltje of verloopje voor te krijgen? Of moet ik dan opzoek naar een andere DVD speler?

Alvast bedankt,

Matthijs

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12 16:44
Hier zijn geen verloopjes voor te krijgen. Je hebt een DVD speler nodig met een ingebouwde Dolby Digital decoder en eventueel ook een DTS decoder. Je kan wel je stereo uitgang (rode en witte aansluiting) op je DVD speler splitten maar dan krijg je geen Dolby Digital of DTS (alleen meerdere keren hetzelfde stereo signaal). Eventueel kun je gaan kijken naar een losse decoder. Deze zie je echter niet vaak omdat de decoders over het algemeen in de receivers ingebouwd zitten.

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde 'probleem' gehad. Mijn ervaring is, dat de goedkoopste oplossing een complete home-cinema-set kopen is. Dus DVD-speler + speakers en sub. Anders moet je een receiver kopen wat minimaal 250 euro kost. Of een stand-alone DVD-speler met ingebouwde Dolby-decoder, maar dit kost ook meer dan 200 euro.

Mijn ervaring is voornamelijk gebasseerd op MediaMarkt, dus het kan zijn dat het goedkoper kan, maar ik heb het niet makkelijk kunnen vinden.

Ik heb nu een setje van Philips gekocht voor 200 euro, mijn DVD-speler aan familie verkocht en voor 10 euro een (nog niet werkend) PCI 5.1 kaartje voor in mijn pc om daar de speakers op aan te sluiten :)

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik weet niet waar jij inkoop maar minimaal 200 euro voor DVDspeler met DD/DTS decoder??? Dat kan echt wel veel goedkoper. Bijvoorbeeld: http://kieskeurig.nl/nl/p...619D37621C1256ECA00640A08
Zit ook 5.1 uitgang op, kost maar 50 euri!!!
Maar er zijn nog plenty no-name DVDspelers met een 5.1 uitgang.

Het toeval wil ik dat ik met precies hetzelfde probleem zat:
DVD-speler direct aansluiten op boxenset

De 'oplossing' was door een Yamada DVX6000, ofzoiets dat DIVXgeval, te kopen van 100 euri bij de MyCom en `m daar op aan te sluiten. Of koop zo`n losse decoder van Yamaha of Creative, zijn niet overdreven duur. Rond de 100 euro, 2e hands dan hè.

Verwijderd

Zoals ik al zei heb ik me voornamelijk gebasseerd op MediaMarkt en folders :) Heb niet op internet gekeken. Maar een 2e hands receiver is natuurlijk ook een goede optie.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij heeft de goedkope provision dvdspeler die ze bij de blokker hadden ook gewoon 5.1 aansluiting... Dus tijd voor een nieuwe ;)

Verwijderd

Topicstarter
thanks..
Ik haal wel een neiuwe DVD speler op, bij mediamarkt is staat er ook eentje te koop met een 5.1 uigang voor maar 49 euro.
Pagina: 1