Geheugenfout onverklaarbaar opgelost

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Vraagje voor de deskundigen onder jullie:

Ik heb een pc (nieuw) gemonteerd en na installatie van windows en software veel foutmeldingen. Met name Internet Explorer deed het waardeloos. Heel vaak "Apphung" of zoiets en moest daarna explorer via de tasklist sluiten.

Na een beetje zoekwerk kwam ik erachter dat het wellicht aan het geheugen kon liggen. Inderdaad, na het uitvoeren van Memtest iedere keer fouten bij test 5. Het geheugen verwisselt door nieuwe en opnieuw hetzelfde probleem. Heb het geheugen niet in de eerste sleuf gezet, maar in de 3e en het probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen.

Het betreft een Asus A7V8X-X moederbord met een Sempron 2500+ processor erop. Daarnaast een Infineonreepje van 512Mb (PC3200).

Ik weet niet of het ook nog van invloed is, maar heb een Asus ATi 9250 videokaart erop zitten en een Samsung 80gig HD. Tevens ook 2 DVD-ROMs (Philips brander en Samsung ROM).

Laat het duidelijk zijn dat ik blij ben dat het probleem is opgelost, maar om hier toch weer van te leren zou ik graag willen weten waardoor dit probleem werd veroorzaakt en of ik dit had kunnen voorkomen?

Weet iemand hoe en wat?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb het geheugen niet in de eerste sleuf gezet, maar in de 3e en het probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen.
Je geeft het antwoord zelf al? De eerste geheugenslot is blijkbaar gaar :)

Verwijderd

ik zou even terug naar de winkel gaan met je mobo en zeggen dat je geheugensloten gaar zijn...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 13:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik denk opzich dat het heel simpel is. Het geheugenslot waar je oude geheugen in had zitten en waar je de eerste keer de nieuwe in deed is kapot/stuk/defect.

Edit:

Dacht ik toch net even dat ik de eerste zou zijn met dit antwoord :)

[ Voor 21% gewijzigd door Falcon op 20-12-2004 15:39 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De A7V8X-X heeft geheugen problemen icm ATI 92xx kaarten.
Sommige modules werken, maar andere weer niet.
Ik heb de combinatie al vaker gebouwd en ook al vaak problemen mee gehad.

Meestal als je de geheugen in een andere bank zet werkt het wel, maar echt een oplossing vind ik het niet...

Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat je met elke A7V8X-X moederbord hetzelfde probleem zult hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door dreeke op 20-12-2004 15:41 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Klopt dreeke.

Dit is al de tweede pc waarbij ik het heb. Ik had ook al een vermoeden dat het niet aan de slots zelf lag maar aan de combinatie met iets.

Nu je het zegt heb ik inderdaad al wel meer klachten over die 92xx gehoord. Dan toch voortaan maar de fx5200 erin knallen.

Dank jullie wel!!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Wel grappig dat je al zelf het antwoord gaf... 8)7

Greetz MrBaaco

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:43

mickjuh

Good news everyone!

MrBaaco schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:49:
Wel grappig dat je al zelf het antwoord gaf... 8)7
Dat gaf hij ook aan en dat kun je ook al aan de topictitel zien. Wat hij eigenlijk vroeg is "hoe dit kan".
Pagina: 1