Geachte tweakers,
Ik zit hier met een raar probleem .
Een vriend van mij heeft de volgende onderdelen in zijn kast :
-ASrock K7S8X
-512mb DDR266 PC2100 Brand/3rd geheugen
-Radeon 9700 non-pro
-No-name kast/350W voeding
-De rest
Het eerste probleem is dat als hij optstart met de standaard voeding het beeld niet aan slaat (beeldschermknop blijft op oranje). Hij moet de computer dus eerst 2x aan en uit zetten voordat hij opstart.
Na vervanging van de voeding(300W) geeft de computer een ander probleem.
Als de computer wordt aangezet dan hoor je een piep-code. Ik heb deze opgezocht en er staat dan dat de videokaart er niet goed in zit.
Als ik het systeem nog is opnieuw opstart werkt het opeens wel zonder dat ik aan de kaart heb gezeten.(Deze voeding is getest en werkt perfect)
Verder is de computer ook onstabiel tijdens het gamen. Alles loopt vast , BSOD's met codes , BSOD's zonder codes , random restarts.
Ik heb zo het gevoel dat de goedkope noname kast het boeltje onstabiel maakt.
Er zat ook ooit een ECS k7s5a in die ook nooit stabiel heeft gewerkt.
Heeft iemand anders nog suggesties voordat ik alles naar een andere kast overzet?
MvG
Gem
Ik zit hier met een raar probleem .
Een vriend van mij heeft de volgende onderdelen in zijn kast :
-ASrock K7S8X
-512mb DDR266 PC2100 Brand/3rd geheugen
-Radeon 9700 non-pro
-No-name kast/350W voeding
-De rest
Het eerste probleem is dat als hij optstart met de standaard voeding het beeld niet aan slaat (beeldschermknop blijft op oranje). Hij moet de computer dus eerst 2x aan en uit zetten voordat hij opstart.
Na vervanging van de voeding(300W) geeft de computer een ander probleem.
Als de computer wordt aangezet dan hoor je een piep-code. Ik heb deze opgezocht en er staat dan dat de videokaart er niet goed in zit.
Als ik het systeem nog is opnieuw opstart werkt het opeens wel zonder dat ik aan de kaart heb gezeten.(Deze voeding is getest en werkt perfect)
Verder is de computer ook onstabiel tijdens het gamen. Alles loopt vast , BSOD's met codes , BSOD's zonder codes , random restarts.
Ik heb zo het gevoel dat de goedkope noname kast het boeltje onstabiel maakt.
Er zat ook ooit een ECS k7s5a in die ook nooit stabiel heeft gewerkt.
Heeft iemand anders nog suggesties voordat ik alles naar een andere kast overzet?
MvG
Gem