Toon posts:

[XP] Dual boot met 2 XP's - hoe te doen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil een dual boot op mijn systeem hebben als volgt:
bij het opstarten wil ik kunnen kiezen tussen 1 of 2.
1. moet dan zijn xp met voor gamen, internet, muziek, videobewerking enz.
2. moet xp worden zonder internet verbinding met enkel mijn dvd-software erop.

Hoe kan ik dit simpel doen?
Ben echt geen pcfreak. Weet wel dat in mn nieuwe systeem geen a:drive zit

thxz voor alle hulp :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik zou je eerst maar aanraden om de search te gebruiken. Verder zitten er ook prachtige how-to in dit forum:
Windows Operated Systems - FAQ

Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste en er is echt veel over te vinden.

Edit:
Geen a: drive is leuk :P
Dan moet je booten vanaf cd, dus een cd van te voren bootable maken en branden met de dingen die je nodig hebt, of je boot vanaf usb naar bijvoorbeeld een usb-stick. Ook hierover is veel te vinden in de search. En in de handleiding van je mobo moet het e.e.a. staan over het instellen van het booten.

Succes!

[ Voor 41% gewijzigd door Motrax op 20-12-2004 15:38 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

sanderdvd,

Ik ga je nog even welkom heten op GoT :)
Wij hebben op GoT een aantal spelregels opgesteld waar elk topic aan moet voldoen - we hebben deze samen gevat in tal van policies, faq's, en dergelijke - je kan die onder andere vanaf Registratievoorwaarden en faq vinden en doorlezen.

Ik ga even de drie belangrijkste puntjes er uit halen:
  • Kies een goede topic titel die je probleem kort en bondig omschrijft. Let hierbij op de forum-specifieke eisen :)
  • Vertel helder en duidelijk wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen. Wat heb je al gedaan, en wat heb je al geprobeerd?
  • Geef een duidelijk overzicht van wat je probleem is. Waar gaat het mis, en wat lukt er niet. Specifieke boodschappen? etc.
Dan als laatste nog - je geeft zelf aan dat je geen PC freak bent, dat is op GoT geen enkel probleem, maar dat betekent ook niet dat we minder van je verwachten. GoT heeft als doelgroep de PC enthoushiast, als je daar niet tussen hoort zal je soms (veel) meer moeite moeten doen :)