Toon posts:

Access rapport sorteren en groeperen.

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een urenregistratie gemaakt in MS access 2003.
En nu zou het mooi zijn dat in een rapport elke week op een nieuwe pagina begint, maar als ik bij de ontwerpmodus van rapport dan naar beeld en kies sorteren en groeperen.
Als ik daar gaat sorteren en ik kies bij veld voor datum, sorteervolgorde voor oplopend en groeperen op voor "week" dan sorteert access alles door elkaar.
Ik heb de help-functie van office en google al uitgezocht maar helaas zonder enig succes :'( .
Wie kan mij helpen of advies geven? :?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 11:28 . Reden: Heeft er iemand een idee voor mij? ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-08 20:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

De volgorde waarin je die dingen hebt staan in het 'groeperen' schermpje is erg belangrijk, misschien iets om nog even naar te kijken.

Als je iedere week op een nieuwe pagina wil, kan je een page-break invoegen. Die zit gewoon tussen de andere controls (textbox etc.)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Als je iedere week op een nieuwe pagina wil, kan je een page-break invoegen. Die zit gewoon tussen de andere controls (textbox etc.)

Als ik die pagina einde invoer ( maak niet uit waar ) dan begint elke dag op een nieuwe pagina.
Hoe zou ik dit kunnen verhelpen?

Alvast bedankt.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Door hem op de juiste plaats te zetten. Als het goed is laat je groeperen op week? Laat dan ook het sectie einde van 'week' zien en zet daar de pagebreak.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op week groepeer dan sorteert access de datums door elkaar. En die sectie van einde van de week kan ik niet vinden.

Heb je hier nog raad voor me?
Boss schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:37:
Door hem op de juiste plaats te zetten. Als het goed is laat je groeperen op week? Laat dan ook het sectie einde van 'week' zien en zet daar de pagebreak.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Het sectie einde moet je eerst 'aan' zetten in het groeperen dialoog. Daarna kan je er een pagebreak zetten.

Sorteren is altijd lastig. Om te sorteren moet je ook het datumveld opgeven in het groeperen-diallog, maar dan zonder detail kop/voet.

Pagina: 1