Ik ben van plan om een mini 3d engine te schrijven waarbij je om een vierkant heen kan draaien, alleen om het princiepe uit te leggen. Ik zelf code onder linux maar het liefst zou ik ook willen dat de source onder windows/dos te compilen is. Het enige probleem wat je tegenkomt is het maken van de window waar je de pixels in aanstuurd. Google leerde mij dat ik onder windows de fucntie putpixel() kan opvragen maar helaas gaat dit alleen onder windows/dos werken. Wat wel platform onafhankelijk zou werken is opengl maar heeft mijn ouder laptop bijvoorbeeld weer niet plus worden een paar essentiele dingen al voor je gedaan die ik graag ook wil laten zien.
Nu ben ik op zoek naar een manier om heel primitief pixels aan te sturen onder dos en linux. Is dit uberhaupt wel mogelijk of zal ik direct het vga geheugen moeten aanspreken of zal dit niet op de zelfde plek zitten onder linux en windows?
Nu ben ik op zoek naar een manier om heel primitief pixels aan te sturen onder dos en linux. Is dit uberhaupt wel mogelijk of zal ik direct het vga geheugen moeten aanspreken of zal dit niet op de zelfde plek zitten onder linux en windows?