Toon posts:

Opzoek naar een mixer voor pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben opzoek naar een Extern (of intern als dat mogelijk is) "kastje"die ik op mijn geluidskaart kan aansluiten of via een andere aansluiting.

Dat kastje moet minimaal 15 line in ingangen hebben en ook dat ik alle 15 ingangen kan regelen en aanpassen qua volume en dergelijke.

Ik heb dit nodig voor mijn big band. Alle insrumneten moeten via mij gemixt worden maar als ik een opname wil maken van een concert ofzo dan is dit erg lastig met slecht 1 line in en een microfoon ingang.. Ik heb geen verstand van merken enzo dus vandaar mijn vraag.

Kan iemand mijn hier tips geven over een bepaald merk of product waar ik naar moet zoeken?

alvast bedankt

Owja Creative heeft geen oplossing Dat is het enige merk wat ik ken 8)

Verwijderd

stap eens een audiospeciaalzaak binnen ?

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 20:38
je zoekt dus gewoon een mengpaneel? :) die kun je echt overal kopen!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:12:
stap eens een audiospeciaalzaak binnen ?
ja maar ik heb iets nodig wat ik op mijn pc/laptop kan aansluiten.

en een audio zaak zit hier niet echt in de buurt, dus vandaar mijn vraag

en nee geen mengpaneel. alleen een kastje waar alle lijnen binnenkomen zodat ze digitaal op mijn pc komen snapje?

wat hier stond moet je negeren!!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 14:18 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:14:
ja maar ik heb iets nodig wat ik op mijn pc/laptop kan aansluiten.
Ja duh... je koopt dus gewoon een mengpaneel met 15 ingangen en sluit de output daarvan aan op je PC audioingang. Je neemt dan het gemixte signaal op.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Je wilt alle 15 sporen digitaal op je computer opnemen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:18:
ja dus dat ik 15 sporen op mijn pc krijg en niet 1 zoals via een mengpaneel

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 20:38
ah! maar dat stond niet in je openingspost ;) of iig niet zo duidelijk! 15 digitale sporen gelijktijdig opnemen wordt moeilijk!! heel moeilijk en ook nog duur ;)

Ik zou zo snel niets weten, maar misschien weten anderen wel een goede optie!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:18:
Als je dat idd wil, dan zou ik maar even heel diep in de buitel tasten! Het zal vast wel bestaan, maar ik denk dat je dan minimaal in de 4 tallige prijzen terecht zult komen (voor de komma).

Wat is dan je budget?

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 20-12-2004 14:23 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

http://www.kellyindustrie...s/m_audio_delta_1010.html

Dan zul je er twee van deze moeten hebben, en dan nog een losse mixer als je niet met je muis de boel wilt afmixen.

Met 1 van die kastjes kan ook alleen zul je dan met subgroepen moeten gaan werken (opdelen in secties dus)

Dan heb je wel een mengtafel nodig die dat kan.. En die zijn ook nog eens erg duur.
Bijv: Mackie mixer

Ik denk dat je meer hebt aan een multitrack recorder Simpeler om mee te nemen ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:22:
[...]

Als je dat idd wil, dan zou ik maar even heel diep in de buitel tasten! Het zal vast wel bestaan, maar ik denk dat je dan minimaal in de 4 tallige prijzen terecht zult komen (voor de komma).

Wat is dan je budget?
is dit echt zo duur?

ik dacht zelf iets aan maximaal een paar honderd euro, maar duizend(en) euro(s) heeft mijn band niet :P

Jullie kennen vast de platinum pro van creative wel. Daar zit zo'n kastje bij waar je ook een aantal aansuitingen hebt. Alleen ik zoek het dan "wat" uitgebreider.

En sorry dat ik wat dom dingen formuleerde maar ik ben niet echt een internet held. Ik doe dit via de account van mijn zoon en ik heb niet echt verstand van zaken hier. Ik dacht dat jullie misschien tips hadden

Sorry in ieder geval

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Hoho!

Zo snel moet je niet opgeven! Dat kastje van Krusher lijkt er idd al redelijk op, maar is ook niet al te goedkoop (wel minder dan 1000 euro). Helaas maar 8 analoge ingangen. Als ik jou was zou ik proberen het een en andere toch te groeperen en dan op te nemen.

Verwijderd

deepspace schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:35:
Hoho!

.. Als ik jou was zou ik proberen het een en andere toch te groeperen en dan op te nemen.
Dan heeft hij wel een mengpaneel nodig he ;)

Als het echt moet met zoveel kanalen zou ik eerder een multitrack recorder regelen, want je moet al die spullen ook meenemen en aansluiten en dergelijke.

Zijn er wel zoveel microfoons beschikbaar of moeten die ook nog aangeschaft worden? Want dan wordt het helemaal een dure grap..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:27:
En sorry dat ik wat dom dingen formuleerde maar ik ben niet echt een internet held. Ik doe dit via de account van mijn zoon en ik heb niet echt verstand van zaken hier. Ik dacht dat jullie misschien tips hadden
Via je zoon een account gebruiken is ook niet echt de bedoeling. Normaal gesproken wordt dat dan ook niet toegestaan. Ik zal nu nog een oogje dichtknijpen, maar dan verwacht ik wel dat wanneer je in de toekomst een nieuw topic opent eerst zelf een account aanmaakt. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 14:39 ]

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:38:
Dan heeft hij wel een mengpaneel nodig he ;)

Zijn er wel zoveel microfoons beschikbaar of moeten die ook nog aangeschaft worden? Want dan wordt het helemaal een dure grap..
Aangezien hij normaal via een line-in opneemt, neem ik aan dat het al via een mengpaneel gebeurt.Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Ik kan me idd voorstellen dat de live-mix niet geschikt is voor thuis op de stereo en dat ie het thuis dan nog eens op z'n gemak opnieuw wil doen.

Verwijderd

Hihi, mixer voor de pc :P
Keukenkastje lieverd :P

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Edirol heeft een Firewire/USB2 geluidskaart met 10 in/uitgangen erop.
http://www.edirol.com/products/info/fa101.html
Daarmee kan je denk ik al een heel eind komen. :)

Als het goedkoper moet dat is een mengpaneel misschien een aardige oplossing. :)
Een 16 kanaals multitrackrecorder is denk ik ook niet echt goedkoop.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties allemaal!!

1. Ik gebruik nu inderdaad een mengpaneel tijdens repetitie en dergelijke.

2. Ik heb alle links bekeken uitgeprint etc. En ik zal eens overleggen met het bestuur en natuurlijk de penningmeester.

3.Ja de microfoons en dergelijke hebben we allemaal al.

4. En sorry voor het lenen van de account de volgende keer maak ik natuurlijk een account aan!

Trouwens een erg mooi forum hebben jullie hier ook de reacties zijn erg goed!

Alvast heel erg bedankt! Mochten jullie nog tips of ideen hebben dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Aangezien je de microfoons en mengpaneel al hebt:

Dan zou je kunnen overwegen om het live af te mixen op de mengtafel, en dan gewoon als stereo opnemen op de pc.
Neem dan gewoon een goede kwaliteit geluidskaart speciaal voor opnamedoeleinden en niet een geluidskaart voor spellen.

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:52:
4. En sorry voor het lenen van de account de volgende keer maak ik natuurlijk een account aan!

Trouwens een erg mooi forum hebben jullie hier ook de reacties zijn erg goed!
We zullen goed op je zoon passen :+
Alvast heel erg bedankt! Mochten jullie nog tips of ideen hebben dan hoor ik het graag.
Je zou ook een tweede mengpaneel kunnen gebruiken, waar je dan via een koptelefoon de mix maakt die je opneemt. Helaas heb je dan niet meer de mogelijkheid om het na te bewerken.

• The Eagle
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou haast zeggen ga naar een 2e hand Atari oid op zoek. Die staan ook wel bekend als muziekmachines; ik denk dat je daar veel meer mee kunt als met een "gewone" PC :) Het is niet voor niks dat diverse muzikanten (weliswaar van elektronische muziek) zweren bij Atari :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Je zou ook eens kunnen kijken of je de apparatuur niet ergens kan huren. Er zijn diverse bedrijven in Nederland die professionele audio apparatuur verhuren voor optredens, ik kan me voorstellen dat ze ook opname apparatuur ook verhuren. Kijk eens in de goudengids onder "Geluidsinstallaties - verhuur" en bel er een paar op met je vraag.
Pagina: 1