Toon posts:

Welke voeding?Nieuwe 775

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey
Ik ben bezig volgende systeem te bouwen.

Intel Pentium 4 550 3,4GHz 800FSB 1MB Cache
ASUS P5AD2 Premium Socket 775
Corsair 2x512MB DDR2 PC5400 PRO
2X Maxtor Maxline III 250GB 16MB Cache 72000RPM
X800XT PE PCI-Express (of X850XT PE)

Uiteraard gebruikt dit alles nogal wat stroom dus moet ik een goede voeding hebben.
Nu zit ik te twijfelen tussen een Tagan 480 watt en een OCZ Powerstream 470 watt.
Heeft iemand ervaringen met deze voedingen.
Heb diverse reviews opgezocht maar nergens worden deze voedinge met elkaar vergeleken.
En zou toch graag weten welke ik beter zou kunnen nemen.
En wat is belangrijker? een 12 voltlijn met veel amperes of juist de 3,3 en 5 volt lijnen?

Verwijderd

Die intelletjes vreten nogal wat van de 12V lijn, die heb je IIG sterk nodig, verder heb ik een Tagan 480W, en ik kan je melden, dat dit product in alle aspecten kwaliteit is, en dat merk je eraan. De fans gaan vanuit de belasting werken, pas boven de 60% (met die slurper bak van je lukt dat wel) gaan de fans harder draaien.

Verder kan ik je vertellen dat de tagan al een 24-pins EPS stekker heeft (die intel blijkbaar ineens nodig heeft), en er zit een converter naar standaard ATX heen. Je hoeft dus niet met een convertertje te werken, ik helaas wel, maar ik mod er wel een stekker aan. De tagan heeft ook een 8pins en een 4pins extra-power (de echte naam weet ik niet, maar als ik zeg "p4 stekker", weet jij genoeg).
Exirion schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:15:
Beetje off-topic, maar als ik het zo zien dan wacht ik met m'n volgende upgrade wel tot de P4 de strot omgedraaid is en Intel van Netburst overstapt op de techniek van de Pentium-M voor de desktop :) De hoeveelheden stroom/warmte die gepaard gaan met de systemen van nu zijn enorm geworden.
offtopic:
Waarom denk je dat ik een combo nForce/A64 heb? Die energierekening die ik had gehad met een netburst was ik niet blij mee geweest. AMD heeft alles wat intel heeft, en veel meer, degelijker.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 14:17 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Beetje off-topic, maar als ik het zo zien dan wacht ik met m'n volgende upgrade wel tot de P4 de strot omgedraaid is en Intel van Netburst overstapt op de techniek van de Pentium-M voor de desktop :) De hoeveelheden stroom/warmte die gepaard gaan met de systemen van nu zijn enorm geworden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kan is kijken in het 'welke voeding heb ik nodig' topic in overige hardware..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:13:
Die intelletjes vreten nogal wat van de 12V lijn, die heb je IIG sterk nodig, verder heb ik een Tagan 480W, en ik kan je melden, dat dit product in alle aspecten kwaliteit is, en dat merk je eraan. De fans gaan vanuit de belasting werken, pas boven de 60% (met die slurper bak van je lukt dat wel) gaan de fans harder draaien.

Verder kan ik je vertellen dat de tagan al een 24-pins EPS stekker heeft (die intel blijkbaar ineens nodig heeft), en er zit een converter naar standaard ATX heen. Je hoeft dus niet met een convertertje te werken, ik helaas wel, maar ik mod er wel een stekker aan. De tagan heeft ook een 8pins en een 4pins extra-power (de echte naam weet ik niet, maar als ik zeg "p4 stekker", weet jij genoeg).

[...]

offtopic:
Waarom denk je dat ik een combo nForce/A64 heb? Die energierekening die ik had gehad met een netburst was ik niet blij mee geweest. AMD heeft alles wat intel heeft, en veel meer, degelijker.
Hmmm dat ik een sterke 12 volt lijn nodig zal hebben had ik wel al door.
Heb er namelijk ook 8 ccfl's in.
En nu jij zegt dat Intel ook 12 volt slurpt is dat dus nog net even belangrijker.
De Tagan heeft wel een sterke 12 volt lijn en de OCZ ook wel.
Word nog een moeilijke keus heb ik wel door.

En een 24pins ATX stekker hebben ze allebij.

Verwijderd

Intel (nieuwe AMD's ook trouwens, maar AMD heeft geen TDP van >100W), trekken hun power hoofdzakelijk vanaf de 12V lijn, in de meeste gevallen (MSI K8X-series kan ik het bevestigen, Asus P5XXX, P4XXX series ook). Dit in de hoofdlijn van een extra voedingskabeltje, het 4-pins blokje (p4 stekker), wat relatief dicht bij de CPU zit. Dat kun je ook wel zien aan de plank, recht naast die connector een setje mosfets, condensatoren, spoelen e.d. Dit om de banen korter te kunnen houden tussen stekker ==> CPU, voor stabielere voeding, en een betere layout, de grote ATX stekker (of EPS), kan wat verder weg zitten, en bijvoorbeeld dichter bij PCI/AGP/PCI-E/PCI-X.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zoals al gezegd: Welke voeding heb ik nodig? Deel 8
Zelf heb ik sinds zaterdag de OCZ Powerstream 520W. Ik ben hier zeer tevreden over, ook is het handig dat je de 12-, 5-, en 3,3-volt lijnen kan aanpassen.

BTW: Die 24-, en 8-pins mobo aansluitingen voor de nieuwe generatie hebben ze bij OCZ erg handig opgelost vind ik. Je hebt gewoon een 20 of een 4 pins stekker en ja kan dan een extra 4 pins stekker aan die andere aanluitingen schuiven, dus geen verloopstukjes e.d. (die atx-kabel is al zo lang :P ).

Afbeeldingslocatie: http://www.jonasfikke.com/felix/OCZ%20520%20(small).JPG

[ Voor 86% gewijzigd door fsfikke op 20-12-2004 14:35 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hiervoor is dus een centraal topic in OH :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.