Toon posts:

[bash] output c programma gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma genaamd fetch.c gecompileerd tot fetch.o. Het programma fetch.o levert een waarde af op het scherm in de vorm van een zin. Nu wil ik graag dat cat deze waarde gebruikt in zijn invoer op de volgende manier:

$ cat >> (hier de output van het programma fetch.o)

Een anders manier zou zijn om de output van fetch.o toe te wijzen aan een variabele en deze dan in cat gebruiken:

var='output van het programma fetch.o'
cat >> $var

Hoe werkt dit precies?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:46

BoAC

Memento mori

Dan moet je gebruik maken van stdin en stdout en als cat het resultaat moet gebruiken:

$ fetch.o | cat

Verwijderd

Wat je hier neerzet gaat niet werken, want cat moet dan z'n uitvoer naar een bestand met als naam de output van fetch.o sturen.

Als je de output van fetch wil sturen naar cat, dan zal je eerder een pipe moeten gebruiken als volgt:

fetch | cat

offtopic:
fetch.o suggereert een object file, executables, dus een gecompileerd en gelinked programma kan je beter zonder extensie noemen, dus 'fetch' in dit geval

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:08:
Wat je hier neerzet gaat niet werken, want cat moet dan z'n uitvoer naar een bestand met als naam de output van fetch.o sturen.
Ja, dat is wat ik wil, dat cat een bestand maakt met de naam van de output van het programma fetch.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Een
code:
1
echo `/usr/bin/fetch.o`

Doet denk ik precies wat jij wilt. Overigens staat dit in een beetje bash tutorial wel uitgelegd.
De ` (backtick, backquote, geen normale quote of aanhalingsteken!) zorgt ervoor dat de shell dat stuk eerst gaat uitvoeren, en de output daarvan weer gebruikt

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!
Pagina: 1