[VB6 + Autodesk Inventor8], Hoe start ik het op?

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik probeer vanuit Visual Basic (6) het programma Autodesk Inventor (v8) aan te sturen (en ook een Excel bestandje, maar dat werkt al). Het probleem is echter dat er geen 'New Inventor.application' parameter bestaat, dus Inventor start niet, en de boel werkt niet (Object variable not set)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dim objExcel As Excel.Application
Set objExcel = New Excel.Application

Dim objInv As Inventor.Application

objExcel.Workbooks.Open "D:\My Documents\bladdemo.xls"
objExcel.Visible = True

objInv.Documents.Open "D:\My Documents\bladdemo.ipt"

Google bood niet veel informatie, enkel hoe je Excel kunt linken met Inventor en vanuit VBA for Autodesk Inventor de variabelen in het part kunt veranderen. Maar niet hoe je Inventor opstart.

Ik heb in de 'Project References' al 'Excel' en 'Autodesk Inventor' aangezet, en bovenstaande code geprobeerd. Verder heb ik met andere Autodesk objecten geklooid, helaas bood het niet de oplossing die ik zocht.

Concreet: Ik zoek de truc om Inventor op te starten vanuit Visual Basic. De 'standaard' manier waarop Excel en andere programma's werken, werkt niet. Google bood niet de informatie die ik zocht, ook geen snipper in de goede richting.

[ Voor 10% gewijzigd door sebastius op 20-12-2004 13:53 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Alleen als Autodesk Inventor een automation object library meelevert kun je het op deze manier starten. Als je gewoon autodeksinventor.exe op wilt starten kun je gebruik maken van het SHELL commando.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
P_de_B schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:14:
Alleen als Autodesk Inventor een automation object library meelevert kun je het op deze manier starten. Als je gewoon autodeksinventor.exe op wilt starten kun je gebruik maken van het SHELL commando.
Nee, het kreng moet ook nog een document openen en wat andere dingen ermee doen. Het erge is dat ik een programma heb wat het kan, maar dat kreng is door de makers dichtgetimmerd (commercieel)

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 07:04