[JS] andere message tonen (zoals alert)

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik wil graag een andere message box tonen als de standaard javascript alert( ).
Ik toon momenteel twee simpele alerts, of iets goed is of niet.
Nu wordt in het standaard alert een uitroepteken in een gele driehoek gebruikt.
Het liefst zou ik hier ook verschil in willen zien, zoals bijvoorbeeld een kruis als het fout gaat, en een check/ok icoontje als het goed gaat.
Ik weet niet precies wat de mogelijkheden zijn en of dit uberhaupt wel bestaat...
het is voornamelijk gericht op Internet Explorer (ik zie bijvoorbeeld grote verschillen als ik prompt( ) gebruik in FF). Het moet wel standaard functionaliteit zijn, ik ga dus niet een nieuwe html pagina tonen die er enigzins uitziet als een melding.

heb ook google gezocht, maar weet niet de juiste termen te gebruiken om een zinnig resultaat te krijgen.......

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Er is hier geen standaard functionaliteit voor, dus je zult zelf customized windows moeten maken.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ah ok. Dat is jammer... ik ga geen customized window maken, maar dan weet ik iig dat het niet mogelijk is.
Bedankt André

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Waarom geen customized windows? En als het IE only is kun je met showModalDialog werken.

http://msdn.microsoft.com...ude/html/dude09252000.asp

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
1) het is gericht op IE, maar ik wil ook graag andere browsers ondersteunen. Qua layout lukt het niet, maar functioneel nog gelukkig wel...
2) het ziet er toch weer net iets anders uit als zo`n standaard message
3) het is teveel moeite

toch bedankt voor de tip hoor