Toon posts:

[XP/2000] NTLDR ontbreekt, C: bestanden onzichtbaar*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er al heel veel informatie is gepost over NTLDR maar kan het antwoordt nog niet vinden. Ik weet vrij aardig wat er gebeurd is.

Laptop, één harddisk, twee partities, XP home op C: en bestanden op D:.

Wilde XP pro installeren bleek ik de verkeerde registratie code te hebben, maar er was al wel een begin gemaakt op D:. Affijn ongeduldig, want ik wilde een asp.net projekt testen en daar heb je IIS voor nodig. Dus mijn oude windows 2000 cd gepakt en die op D: geinstalleerd. Vervolgens kon ik opstarten met windows 2000 of XP home. Zowel C: als D: zaten redelijk aan hun max en ik moest wat bestanden overzetten.

Ik was toch van plan de boel te formateren en besloot gewoon kort door de bocht d:/windows te deleten, terwijl ik in XP home aan het werk was. Dat was niet zo handig...

Ik krijg nu de melding NTLDR ontbreekt en op C: ziet hij geen bestanden, die zijn er wel want C: is gepartitioneerd op 10 gig en hij heeft nu nog maar 1 gig beschikbaar. Op de D partitie zie ik wel al mijn bestanden. Geprobeerd 2000 opnieuw te installeren, gaat niet tenzij ik alles formateer, XP wil ook niet. Van alles geprobeerd; fixboot, fixmbr, opstart diskette gemaakt met boot.ini, ntldrdetect, etc. Hellup.......

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat. Daarnaast is het misschien zinvol als je eventjes wat enters in je tekst aanbrengt, en even verteld wat je zelf al geprobeerd hebt (al eens geprobeerd de fixboot van XP uit te voeren?)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:54:
Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat. Daarnaast is het misschien zinvol als je eventjes wat enters in je tekst aanbrengt, en even verteld wat je zelf al geprobeerd hebt (al eens geprobeerd de fixboot van XP uit te voeren?)
Okay fixboot... Nou das fijn... Had ik eerst nog een idee dat er bestanden te recoveren waren... Die hoop is nu een beetje weg. Voor fixboot werd aangegeven beschikbaar 1,2 Gig (partitie was 10 gig) dus er moesten ergens verstopt of whatever nog bestanden staan, nu geeft hij aan nog 7,9 Gig beschikbaar... Het enige voordeel is dat ik nu wel op de d: partitie xp kan installeren... Hopelijk kan ik dan alsnog mijn bestanden terug vinden. Ik laat de uitkomst weten.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, installatie afgebroken.

Verwijderd

kijk anders eens met een knoppix cd (of andere live cd)
of je de partities nog goed kan zien.

als D: nog bereikbaar is kan je daar iig je bestanden op backuppen en een clean install op C: doen.

als je dit niet wil zou ik de hdd eens in een ander systeem hangen, en dan eventueel de NTLD er met de hand naartoe kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:10:
kijk anders eens met een knoppix cd (of andere live cd)
of je de partities nog goed kan zien.

als D: nog bereikbaar is kan je daar iig je bestanden op backuppen en een clean install op C: doen.

als je dit niet wil zou ik de hdd eens in een ander systeem hangen, en dan eventueel de NTLD er met de hand naartoe kopieren.
Poeh ik wordt hier redelijk gek van. Waardeer de hulp zeer. Wat is een knoppix of live cd ? :|

Ik zou graag d: willen backuppen maar de vraag is hoe ??? Zoek me helemaal suf naar een oplossing waarbij ik middels een dos netwerk de boel zou kunnen overzetten op een andere pc. Als d leeg is kan ik die partitie wissen en opnieuw installeren op d. Dan met een beetje geluk is er nog wat van de c partitie af te halen.

Harddisk zit in een toshiba laptop verstopt.... en zou niet weten hoe ik die er uit krijg. kan ook nergens een tip vinden op internet

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:31:
[...]

Poeh ik wordt hier redelijk gek van. Waardeer de hulp zeer. Wat is een knoppix of live cd ? :|
http://www.google.be/search?hl=nl&q=knoppix&meta=
ik citeer uit de eerste hit:
KNOPPIX is a bootable CD with a collection of GNU/Linux software, automatic hardware detection, and support for many graphics cards, sound cards, SCSI and USB devices and other peripherals. KNOPPIX can be used as a Linux demo, educational CD, rescue system, or adapted and used as a platform for commercial software product demos. It is not necessary to install anything on a hard disk. Due to on-the-fly decompression, the CD can have up to 2 GB of executable software installed on it.
Ik zou graag d: willen backuppen maar de vraag is hoe ??? Zoek me helemaal suf naar een oplossing waarbij ik middels een dos netwerk de boel zou kunnen overzetten op een andere pc. Als d leeg is kan ik die partitie wissen en opnieuw installeren op d. Dan met een beetje geluk is er nog wat van de c partitie af te halen.
DOS en netwerken kàn wel, maar makkelijk is het niet. je moet dan immers ene bootflop hebben mét de juiste drivers en een hoop andere zooi om het boeltje aan de praat te krijgen.
Misschien zou je een tool als Ghost kunnen gebruiken (als je bijvoorbeeld een cd-schrijver in je latop hebt) voor een snelle backup?
Harddisk zit in een toshiba laptop verstopt.... en zou niet weten hoe ik die er uit krijg. kan ook nergens een tip vinden op internet
laptop openschroeven B)

[ Voor 20% gewijzigd door the_stickie op 20-12-2004 16:37 ]

Verwijderd

Wat het "NTLDR ontbreekt" probleem voor mij heeft opgelost: (wel xp cd-rom nodig)
opstartdiskette maken met software van Microsoft.nl (zoek op ntldr en je komt er vanzelf)
deze heeft voor mij gewerkt, vervolgens vanuit xp zelf cd-rom verkennen en kiezen voor nieuwe installatie xp (overschrijft oude versie) - alles weer ok.
Hoop dat het voor jou ook werkt. Succes !

• Hax0r3d427
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-03 15:57

http://hax0r4d.serveuser.com/Support/Image/png.aspx.png

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 15:37

AleXtc

Wannabe Pirat

Wat ook wel eens werkt is de ntldr en boot.ini kopieren van een andere XP bak en in de kapotte bak in dosmode erin prakken...(wel ff sys restore optie gebruiken met de cd, anders kom je er niet in)
Pagina: 1