Toon posts:

ADSL vraagstuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ADSL is leuk, snel, blablabla... Ik heb het allemaal wel onderhand gehoord. Kan iemand mij zeggen of dat ADSL modem dat geleverd wordt bij MXstream een verbinding moet hebben met een Ethernet kaart of is het een soort serieel/parallel verbinding (USB versie moet ik niet) If so, dan wil ik graag een routertje ertussen met twee nics, dus nic1 = ADSL modem en nic2 = Intranet.. Router draait dan onder linux.. kan dit of werkt dat ADSL verhaal anders ?

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

UTP

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja, dat kan. Doe eens een search naar "Winroute" en ga naar www.tinysoftware.com, hier is Winroute Pro te halen en een uitgebreide manual.

edit: ja, het is UTP zoals judas zei.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

Topicstarter
Mossel: sorry, ik legde het verkeerd uit. Ik wil eigenlijk puur weten hoe het ADSL modem aan een router gekoppeld (of computer) moet worden. Ik draai al bijna een jaar winroute met een ISDN verbinding (dedicated server).

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Kan inderdaad je moet alleen ff opletten dat pptp gebruikt wordt!

Omdat mx-stream weer lastig moet doen met c-nat

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
thanx imdos

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
volgens mij kun je kiezen uit een aantal adsl modems.

serieel, usb en ook utp

Verwijderd

Serieel ADSL???? 115200 bits/s = 14kbyte/s ...hahaha :)))

nee, doe mij maar lekker UTP :)

Verwijderd

Akkerhan,

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Je kan bij KPN een aantal opties krijgen. Namelijk ADSL over ISDN (maar daar zijn ze nog niet helemaal uit) en ADSL over een analoge lijn. Voor dat laatste kan je kiezen voor een USB modem (dat wil je ECHT niet!) en een modem met een UTP aansluiting (heb ik ook, werkt perfect) Je had een vraag over routing. Als je met Linux wilt gaan "masqueraden" dan is dit wellicht handig om eerst eens door te lezen www.alcatel.com/consumer/dsl/pdf/stpro_manual.pdf Daar staat in wat je allemaal kan doen met dat ADSL modem dat KPN levert.
KPN kondigt aan het Messageboard (een online inlogscherm) en het C-NAT protocol te gaan verwijderen. Als dat zo is dan is het helemaal feest want dan is het offline zijn altijd KPN zijn schuld.

Succes ermee!
Pagina: 1