[Access] jaaroverzicht, hoe cyclussen berekenen?

Pagina: 1
Acties:

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
Hallo, ik zit met het volgende probleem in MS Access 2000:

Ik ben bezig met een database die bijna af is, waar nog een jaaroverzicht in moet komen. Ik heb de volgende tabel daarvan:
idDatum opname jaarCyclus
N01320042

Het is de bedoeling dat er een overzicht komt met de jaren in de header van het rapport (tot 2020):
idcyclus2005200620072008etc.
N013
2
x
x
N014
3
x

Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Ik heb geen verstand van VB en weinig van het SQL. Ik heb me rot gezocht in dit forum, maar de vragen waren allemaal te specefiek om mij te kunnen helpen.

Het makkelijkste lijkt mij een query met daarin een lange rij met alle jaren en daaronder voor elke ID rij '0' -1'' '0' (true, false benoemen) etc. Maar hoe dit gedaan moet worden weet ik niet.

Alvast bedankt!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Dan zul je je denk ik in de pivottable materie moeten storten met misschien een combinatie met temptables.

stp - PSN ID: stp_4

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Geen kennis van VB en nauwelijks van SQL? Dan lijkt me dit geen programmeer probleem, maar meer een 'hoe gebruik ik de software' probleem. Ik verplaats deze dan ook naar Software Algemeen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• guanche
Janoz schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:00:
Geen kennis van VB en nauwelijks van SQL? Dan lijkt me dit geen programmeer probleem, maar meer een 'hoe gebruik ik de software' probleem. Ik verplaats deze dan ook naar Software Algemeen.
Idd :/

• guanche
stp_4 schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:55:
Dan zul je je denk ik in de pivottable materie moeten storten met misschien een combinatie met temptables.
Ik heb lopen klooien met Pivot tabbellen, en dit is niet wat ik zoek; ookal weet ik nog alle mogelijkheden er mee

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Een pivottable is wel wat je zoekt.

Geloof het maar :-)

Je moet er alleen even handigheid in krijgen, heeft mij ook een paar dagen gekost voordat ik ze lekker doorhad!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1