[RC5-72] koetje voor MAC OS 9.*

Pagina: 1
Acties:

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
Is er voor de RC5 project een Mac versie van de Koe, om specifieker te zijn is er een koetje voor MAC OS 9.*, kan namelijk alleen de OS/X versie vinden.

en voor de Moderator, haal deze topic asjeblieft niet weg, hebben ze bij Apple Talk ook al gedaan(voor welke reden :? :? ) en ik zou egt graag 2 oudere Macjes in de lucht brengen met de koetjes erop voor DPC

target assimilated

Verwijderd

Ik heb hier ook eens naar gezocht en heb alleen een Seti client gevonden die op OS 9 werkt. Geen enkel ander DPC project heeft clients voor OS 9 afaik.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RC5-72 heeft nooit op 9 gewerkt, en sinds phase 2 doet OGR het ook niet meer :( Ik zou ook zelf een aantal extra koetjes in de lucht kunnen brengen als er zo'n client was. Maar ik ben bang dat er niemand geïnteresseerd is in het maken daarvan.

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 20:55
Seti werkt prima op OS 9 :7

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
maar het gaat hier om RC5-72 ;) kan de OSX versie r niet op gerund worden( en ja ik heb über veel verstand van Macs 8)7 ) iig de macs uppen heeft geen zin ze zijn te oud(132, 266,350 Mhz en 1 onbekende iMac) waar bij allen 9.* op draait dus vandaar deze zoektocht

target assimilated

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 21:10

SandStar

DPC-Crew

Zandster

eh kwil niet lullig doen maar de mod die op je topic een slotje gooide gaf wel een mooie link naar een pagina waar echt op stond dat er geen client is voor jouw OS...

Dus het wordt Seti of euh... Seti :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nee, helaas zijn er geen clients bij d.net meer geschikt om op OS9 te draaien :x

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
in dat geval jammer maar helaas.
miss dat die iMac OSX trekt.
En dat slotje heb ik nooit gezien(heb tog egt binnen een uur gekeken)

target assimilated

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Draadjes met een slotje zijn niet weg, maar komen helemaal onderaan te staan. Hier is jouw draadje gebleven.

Verwijderd

Als je ze puur voor RC5-72 wilt gebruiken zou je ook kunnen overwegen om een linux op die mac te zetten, daar is wel een distributed.net client voor.

Of natuurlijk OSX, maar of je die kosten ervoor waard vindt voor die macs.

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
:o ja zag ik later pas :X
nee OS X is veel te zwaar voor die macs(geheugens zit op max 512 voor de G4 350 Mhz(afgezien van dat, de macs zijn niet van mij))dus geld erin steken is geen optie, dat gaat dus Seti worden(doet OGR het niet??) Iig bedankt allemaal

edit:
* GravGunner ziet net dat mijn subteam ook S@H draait, keuze gemaakt :)

[ Voor 16% gewijzigd door GravGunner op 20-12-2004 14:42 ]

target assimilated

Verwijderd

Beetje laat maar ik ga toch nog even reageren: er is inderdaad nog geen client voor MacOS 9 en dat heeft een hele goede reden. De client is namelijk wel ontwikkeld maar hij crasht af en toe om een nog onduidelijke reden. En het grote probleem is dat ie in z'n val de hele machine meeneemt (wat niet al te moeilijk is met MacOS 9).
Zie ook een analoge vraag een tijdje geleden in dit draadje :)

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:20

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:12:
Als je ze puur voor RC5-72 wilt gebruiken zou je ook kunnen overwegen om een linux op die mac te zetten, daar is wel een distributed.net client voor.

Of natuurlijk OSX, maar of je die kosten ervoor waard vindt voor die macs.
Dit is een hele late reactie.

Maar met een linux distri voor de mac zou je idd een koe kunnen laten draaien.
Werkt prima. Heb hier een oude powermac draaien en die doet altijd nog 1.5 Mekys/sec

:)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• ColdRain
Goed, 'k had je oorspronkelijke vraag te snel gelezen.
Hoe oud zijn die Mac's? Want ik heb hier zelf 2 iMac's van eind '99 (d8 2de generatie, die met dvd slot-in) en die draaien sedert een jaar allebei op OSX. 'k Heb ze wel beiden uitgebreid tot 512 MB mem. Een van die iMac's wordt regelmatig gebruikt door de kids, en die draaien hun oude spellen probleemloos in de OS9 simulatie onder OSX.
Lang verhaal ... waar ik maar wil mee zeggen: schrijf die "oude" (?) Mac's niet af. Mits een kleine investering (dat oude geheugen moet je zeker nog kunnen vinden, desnoods zelfs 2de hands) kan je ze zondermeer gebruiken. Voor DPC maar ook voor jezelf.
Oh ja, hier draaien ze seti, onder OSX dus :+ Als ze aan staan, wat niet zo frequent is.

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
t is een PowerMac 9500/132 en heb t al in het apple Talk forumpje gevraagd....gaat niet lukken
de 2e is een iMac...systeem onbekend met een beetje mazzel kan daar wel OSX op

target assimilated

• ColdRain
MkLinux moet volgens deze tabel kunnen op je PowerMac :)
Pagina: 1