Geluid van een DVD-menu vervangen

Pagina: 1
Acties:

• MisterD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb van de week een DVD gemaakt met Pinnacle Studio 9. Deze DVD bevat ook een menu. Het menu bevat achtergrondmuziek. Nu blijkt echter dat mijn achtergrondmuziek alleen over de rechter(front)speaker afgespeeld wordt. De rest van de DVD wordt wel goed afgespeeld.
De DVD is gemaakt met dolby 5.1 instellen (en ja ik heb het achtergrondmuziek tekentje in Pinnacle op zijn oorspronkelijk plaats laten staan, dus midden in de virtuele kamer).
Het oorspronkelijke geluid was een WAV-bestandje, wat geript was van een CD. Dit WAV-bestandje was wel in stereo.

Als ik het goed door heb, is zo'n menu ook gewoon een VOB file. Zijn er programma's waarmee ik het geluid in de VOB-file kan vervangen, zodat ik niet de hele film opnieuw moet renderen. Ik wil dus het liefste 1 programma dat een VOB file kan inlezen, vervolgens een ander audio track opgeven, en deze uiteindelijk weer naar een VOB uitvoert (en dat alles natuurlijk zonder de menu-structuur te verliezen).

Welke progs kan ik hiervoor gebruiken? Is dit uberhaupt wel mogelijk? Iemand toevallig een idee waarom Pinnacle dit geluid niet correct rendert (ik zag of pinnacle forums wel dat er wat bugs zaten in de dolby 5.1, en daar wordt momenteel hard aan gewerkt)?

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
probeer het eens met dvdlab pro. dat is een geavanceerd programma wat oa veel mogelijkheden bevat om menus te maken, of aantepassen

succes

• MisterD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01-2022
OK Ik zal die eens proberen.

Ik vertelde trouwens dat alleen het geluid van het menu op de rechter-front speaker komt, echter na "goed" luisteren kwam ik er achter dat dit voor de hele DVD geld. Dus de film zal toch opnieuw gerenderd moeten worden.