Toon posts:

[2003] Mapomleiding roaming profiles*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klein probleempje,

Ik heb een server met w2k3 enterprise ad, dhcp, dns etc.. Nou heb ik de grouppolicy's
aangemaakt met daarin de mapomleidingen. Dit in combinatie met roaming profiles.

Als ik op de clients (win2k sp4) ga kijken in documents en settings worden de map application data en mijn documenten wel meegenomen. En tijdens het uitloggen weer naar de server geschreven. Dit wil ik dus niet ....

Op de clients staat ingesteld dat de profiles niet gecached worden, dit werkt, zodra de gebruiker uitgelogd is is de map in docu en settings verwijderd.

Heeft iemand een oplossing hiervoor of zit ik dingen door elkaar te halen...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

dan moet je die mappen excluden als je niet wilt dat ze meegenomen worden in het roaming profile. Default worden my documents and Application Data namelijk wel gekopieerd omdat dit onderdeel is van het totale profiel.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat doe worden die mappen op de server verwijderd... Dus dat is volgens mij geen optie

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat wil je nou precies?

Het hele punt is juist dat je je docs redirect naar een \\server\share\user\MyDocs dir.
Bedoel je te zeggen dat de oude Documenten dir in het userprofile er nog blijft staan?

[edit]
User Configuration (Enabled)
Windows Settings
Folder Redirection
My Documents
Setting: Basic (Redirect everyone's folder to the same location)
Path: \\Enterprise\docs\video
Options
Grant user exclusive rights to My Documents: Enabled 
>>>> Move the contents of My Documents to the new location: Disabled  <<<<<
Policy Removal Behavior: Restore contents 

Ik kan me voorstellen dat je tegen hetgeen ik hier bovenaan geef aanloopt... dan staat er nog steeds een docs dir in je userprofile.

[ Voor 60% gewijzigd door alt-92 op 20-12-2004 23:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Lees onderstaande howto's ook even door. Misschien wordt een en ander helder wat roaming profiles nu precies doen etc.

[rml][ windows 2000]HOWTO: redirect My documents and settings[/rml]
[rml][ windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies[/rml]
Ook heb je nog deze User Data and Settings Management een white paper van Microsoft met uitgebreidere uitleg over roaming profiles.

[ Voor 30% gewijzigd door mutsje op 21-12-2004 08:46 ]