Toon posts:

inbellen via superweb met gsm

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om via superweb met een mobile telefoon in te bellen en dan op een laptop te kunnen internetten

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 10:26
Antwoord: Nee. Ze zijn niet gek, zei moeten voor de tel. kosten opdraaien!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• budi
  • Laatst online: 13:06
Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet, alleen betaal je volgens mij wel enige telefoonkosten: van mobiel naar vast.

Ik weet wel waar je heen wilt: dat superweb de kosten betaalt, maar ik kan me niet voorstellen dat het kan, maar technisch wel.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

hoe zouden ze dat moeten checken dan?? aan het nummer? dat kanje zo uitzetten, dan lijkt het net of je een geheim nummer hebt, volgens mij moet het kunnen, de vraag is of het gratis is? ik zou zeggen van niet maar ja... je weet het nooit he?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Om met GSM in te bellen moet de provider wel ondersteunen, omdat het niet standaard telefoon is. Het kan best zijn dat superweb daar de voorzieningen niet voor heeft.

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

ik heb altijd gedacht dat er geen verschil was tussen bellen met mobiel en vast naar een nummer. Hoe kan de modem zien waar vandaan je belt? hij connect toch gewoon op 9600 bps? en bellen naar 0800 nr is nog steeds gratis.. :) lijkt mij perfect, weet iemand hoe het precies zit??

sko

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Volgens mij is de minimum snelheid die een provider ondersteund 28K8. Maar waarom vraag je dat niet aan je provider?
PcDealer is verbaasd.

LinkedIn WoT Cash Converter

• budi
  • Laatst online: 13:06
licht (heel licht) sarcasme:
Budi vindt het idee gewoon in één woord GENIAAL!!! :)

Eigenlijk moet er gewoon uitgezocht worden of bellen van mobiel naar 0800 nummer gratis is.

Misschien een goed idee: als iemand die het betreffende nummer weet even wil bellen, dan kun je in elk geval even kijken of je pieptonen hoort.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• leuf
  • Niet online
tsja, als je al verbinding krijgt, en niet continu een vrouw die je meld dat het nummer moeilijk bereikbaar is, maar ik zal wel ff kijken morgen(BEN thuis ongedekt namelijk ;-( )

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

voor zover ik weet is bellen naar 0800 gratis

en je hoort wel degelikj een modem piepen.. :)

en nou de rest nog..

Verwijderd

Het bellen van mobiel naar 0800 is NIET gratis: de betaalt de kosten van mobiel netwerk naar vast netwerk. En GSM modems kunnen niet sneller dan 9600 baud communicieren, dus het is nog maar de vraag of Superweb deze lage snelheid ondersteunt.

• ~Rob~
  • Laatst online: 01-12-2021
Een 0800 nummer is altijd gratis, maar niet altijd met een mobiele telefoon te bellen. Als degene die het 0800 nummer heeft aangevraagd niet wil opdraaien voor de kosten van een mobiele telefoon naar zijn 0800 nummer, dan kan dit eenvoudig uitgeschakeld worden zodat je alleen via een vaste lijn naar het 0800 nummer kan bellen.

Althans, dit heb ik gehoord......

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Klopt, een 0800 nummer wordt nooit in rekening gebracht... Het is wel mogelijk dat het niet te draaien is... Maar de meeste 0800 nummers kan ik gewoon draaien met m'n mobieltje... Ik denk niet dat het via Superweb kan, want volgens mij moet je voor mobiel te kunnen internetten een apart abonnement hebben, namelijk een abonnement waarbij je een aparte datastream hebt (tenminste, dat heeft Dutchtone mij verteld)... Mocht je PrePay hebben, dan denk ik niet dat het gaat.

Verwijderd

Ik heb vandaag ongeveer 1 uur met de service dienst van kpn aan de telefoon gehangen (0800 nummer)omdat de gewone telefoon niet verder kwam dan een klik. Dat deed ik dus met een mobiel, en dat heeft geen cent gekost. Dus opzich is bellen met een gsm naar 0800 gratis maar de vraag is of dat voor elk 0800 nummer geldt.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Bellen met mobiel naar een 0800 nummer is niet altijd gratis. Meestal wordt er 50ct pm in rekening gebracht.

• PcDealer
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Ik werk in een callcenter en je kunt bellen vanaf mobiele telefoons laten blokkeren.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Ik heb Dutchtone en ik weet 100% zeker dat bellen naar een 0800 nummer gratis is, tenminste bij dutchtone wel.
Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
Nee het kan niet, want een gsm werkt met andere uh hoe zal ik het noemen ik noem het maar effe een protocol. een gsm werkt met een andere protocol dan een normale vaste telefoon dus je gsm 'praat' dus anders waarnaar je belt en dat moet je provider dus wel ondersteunen en dat doet superweb denk ik dus niet, anders zouden ze daar wel reclame voor maken.
Pagina: 1