Toon posts:

Zal ik de Viper proberen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb sindskort een aantal spellen geprobeerd te spelen, zoals Call of Duty of Medal of Honor, maar het lijkt alsof mijn vieokaart het niet aankan.

Ik ben begonnen met een TNT Riva Pro.
Daar wilden sommige spellen niet eens op starten.

Heb nu een GeForce 2
Daar lopen de spellen wel, maar maximaal 10 minuten, dan crasht het spel, als ik de spel opnieuw opstart, dan zie ik de kleuren erg slordig vel doormekaar.

Ik heb nu ook een Viper V770 ATX AGP 32MB liggen (Zonder koeler erop... Ik zag dat het verwarring leverde in 1 van de vorige topics)

Is dit een betere kaart, of is het de moeite niet waard om eraan te beginnen??
En zo ja, moeten er dan ook drivers of benchmarks geupdated worden?

Systeem rent op Windoos XP (SP2)
De moederbord is een MS 6163 Pro
En processor Pen III 700 MHZ
(Dacht dat de moederbord ook niet meer aan kon.)

Greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TNT2 is minder snel dan de Geforce 2. Ik zou eens kijken naar een goedkope modernere kaart om deze spellen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:19:
De TNT2 is minder snel dan de Geforce 2. Ik zou eens kijken naar een goedkope modernere kaart om deze spellen te spelen.
Idd koop een Geforce 4 MX 440/ MX 4000 met 128 mb geheugen voor 70 Euro en je kan weer voort. Meer zou ik ook niet besteden aan zo'n kaart gezien de reset van je hardware ook niet om over naar huis te schirjven is. :P ;)

En hier staan de specs van je mobo. Moederbord kan dus wel gewoon AGP aan.

[Edit] Daarnaast zou je het nog wel met die GF 2 kunnen proberen. Als een spel namelijk draait en dan stopt kan het ook aan je install liggen en dus niet persé aan je vidkaart. Kan ook zijn dat ie te warm wordt :? Tenslotte staat er in de recommended specs :
16MB (32MB recommended) supported OpenGL capable video card with OpenGL
Matel schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:21:
Ik denk niet dat het aan je kaart ligt. Eerder een driver probleem. Die GeForce 2 is snel genoeg om de spellen te kunnen spelen.

Ga niet voor een GeForce 4MX440 en al helemaal niet voor een MX4000. Die zijn hooguit net zo snel als een normale GeForce 2 ondanks dat ze meer geheugen hebben. Ga minimaal voor een FX5700 als je toch voor een andere kaart wil gaan.
Een mx 440/ 4000 kunnen spellen als serious sam 2nd encounter mkklijk aan op 1280X960 @ full detail (eigen ervaring).En een spel als quake 3 of medal of honor (precies hetzelfde) is al helemaal goed te doen. En gezien zijn overige specs is een 5700 echt wel overkill.

[ Voor 70% gewijzigd door Notna op 20-12-2004 10:30 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik denk niet dat het aan je kaart ligt. Eerder een driver probleem. Die GeForce 2 is snel genoeg om de spellen te kunnen spelen.

Ga niet voor een GeForce 4MX440 en al helemaal niet voor een MX4000. Die zijn hooguit net zo snel als een normale GeForce 2 ondanks dat ze meer geheugen hebben. Ga minimaal voor een FX5700 als je toch voor een andere kaart wil gaan.

[ Voor 48% gewijzigd door matel op 20-12-2004 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:16
Je hebt niets aan een snelle kaart met zon cpu

koop gewoon een radeon 9250 of een FX5200 voor 40 euri en klaar is kees,
anders probeer eens de nieuwste drivers van nvidia

www.nvidia.com

Als je geforce 2 dan nog niet werkt is het een ander probleem, het kan makkelijk een softwarematig probleem zijn.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Matel schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:21:
Ligt eraan of het een MX of GTS/Ti/Pro/Ultra is. De MX200 bijvoorbeeld kan zelfs langzamer zijn dan de TNT2 Pro, omdat de MX200 maar een geheugenbandbreedte heeft van 1,3GB/sec. De TNT2 Pro meer dan het dubbele.

Een GF4 MX is niets anders dan een opgevoerde GF2 MX.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Laatst online: 10-01 23:25
Prutz0r schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:32:
[...]

Ligt eraan of het een MX of GTS/Ti/Pro/Ultra is. De MX200 bijvoorbeeld kan zelfs langzamer zijn dan de TNT2 Pro, omdat de MX200 maar een geheugenbandbreedte heeft van 1,3GB/sec. De TNT2 Pro meer dan het dubbele.

Een GF4 MX is niets anders dan een opgevoerde GF2 MX.
Dat klopt. Ik ga er vanuit dat hij een normale GeForce 2 heeft. Die kan voor de spellen die hij wil doen best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties !!!

Ik heb zojuist ff een piccie gemaakt van de videokaarten,,

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/selim/AGP0233.jpg

De bovenste zit nu in m'n compu.
Ik zal ff kijken of er op nvidia nieuwe drivers te downen zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

De Viper 770 zou ik niet doen drivers zijn antiek te noemen!

Zoals de anderen zeggen, een GF4MX is best aardig maar misschien een tweedehands ti4x00 ... zal wel naar overkil neigen!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben op dit moment een driver aan het downen...

Windows XP/2000
Version: 66.93
Release Date: November 9, 2004
WHQL Certified*

66.93_win2kxp_international

Ik hou jullie zo op de hoogte of het hiermee wel is gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 20:15

Haan

dotnetter

Doe ff [img=600,,1] , dan passen je plaatjes wat beter ;)

Die bovenste is volgens mij een Geforce 2 MX .. download trouwens niet de nieuwste drivers, die zijn minder geschikt voor zo'n oude kaart. Links op de download pagina van NVidia kan je op het driver-archief drukken en daar oudere drivers vanaf halen (29.x is de goeie dacht ik (uit m'n hoofd)).

edit:
stom, tegenwoordig is het niet meer 600, maar 575 geloof ik..)

[ Voor 18% gewijzigd door Haan op 20-12-2004 12:03 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor dat,, ik heb zojuist de img aangepast...
Ik heb de download afgebroken en zal kijken naar een andere driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik deze driver installen ??

Version: 29.42
File Size: 8.25 MB
Release Date: June 11, 2002
WHQL Certified

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 10:47
Maakt vrij weinig uit welke drivers je pakt. De nieuwere hebben wat meer dingen erin zitten en zijn misschien een paar procentjes trager maar daaar merk je toch niks van.

Over die vage kleuren: haal je geluidskaart eens uit je PC. Vroeger had ik ook een P3 waar geen enkele Geforce op wilde werken. Uiteindelijk bleek dat de geluidskaart en geforce constant een conflict met elkaar hadden.

Viper 770 moet je sowieso niet nemen.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

als de geforce 2 niet geschikt zou zijn, waarom werkt het ding dan wel 10 minuten?
Is er niet een andere oorzaak voor het crashen, zoals een slecht koelsysteem?

Als de kaart namelijk niet geschikt zou zijn zou je helemaal niet kunnen spelen. Tijdens het spelen wordt je computer echter steeds warmer en warmer, omdat je CPU en GPU meer energie zullen verstoken. Als je een te slecht koelsysteem hebt dan wordt je computer simpelweg te warm om nog goed te spelen en dan is een veel voorkomend verschijnsel dat het spel ermee op houdt.

Ik raad je aan je kast open te houden en er een grote externe ventilator koude lucht in te laten blazen. Als je nu meer dan 10 minuten kan spelen weet je in ieder geval waar het aan ligt.

Ook het verschijnsel van vage kleuren kan gemakkelijk komen van een te warme videokaart.

[ Voor 6% gewijzigd door GambitRS op 20-12-2004 12:13 ]

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb zojuist de drivers geinstalled en zal proberen het spel weer te spelen.
Lukt het niet, start ik de computer opnieuw op met 1 kant open.

Ik heb ergens nog wel een kleine processor fan liggen wat ik erop kan schroeven, maar zal de fan niet smelten ofsow ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Haan schreef op maandag 20 december 2004 @ 11:57:
Doe ff [img=600,,1] , dan passen je plaatjes wat beter ;)
Erg leuk, dan moet iedereen nog steeds 976.56 KB (999993 bytes) downloaden voor dat plaatje :X

Als ie het nou gewoon resized naar 570x450 is dat nog maar 16 keer zo klein, oftewel een stuk of 60Kb.... wel zo sociaal naar je medeforumgebruikers.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 19:23
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:21:
Ok, ik heb zojuist de drivers geinstalled en zal proberen het spel weer te spelen.

Ik heb ergens nog wel een kleine processor fan liggen wat ik erop kan schroeven, maar zal de fan niet smelten ofsow ??
Als je er geen koelblokje tussendoet wel ja.

Maar goed, heb je niets te besteden? Als je nou eens een budget lospeutert, dan kunnen we hier op GoT je wel tips geven wat je het beste voor die poen kunt kopen.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:21:

Zet er een heatsinkje van die processor bij op en dan is het welfs beter, smelten zal die fan niet doen op die temperaturen. Zo warm waren die niet in die tijd. Maar moesten soms wel gekoeld worden.

edit:
een beetje te laat.

[ Voor 3% gewijzigd door Arieke op 20-12-2004 12:35 ]

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

curry684 schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:22:
[...]

Erg leuk, dan moet iedereen nog steeds 976.56 KB (999993 bytes) downloaden voor dat plaatje :X

Als ie het nou gewoon resized naar 570x450 is dat nog maar 16 keer zo klein, oftewel een stuk of 60Kb.... wel zo sociaal naar je medeforumgebruikers.
Ik had even niet gezien dat het plaatje zo groot was :X

@Selim, zo heet wordt je kaart ook weer niet hoor dat je fan gaat smelten :) Ik zou trouwens toch dat ding er sowieso opschroeven, meer koeling is altijd beter (al heb je dan wel weer meer lawaai).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je moet geen kleine processor fan erop zetten, ik dacht meer aan een kamerventilator die je naast je kast zet en de kast in laat blazen.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

GambitRS schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:39:
Je moet geen kleine processor fan erop zetten, ik dacht meer aan een kamerventilator die je naast je kast zet en de kast in laat blazen.
Dat is niet echt een permanente oplossing hè? ;)
En zo'n kleine fan kan er prima voor zorgen dat de kaart wat koeler blijft en het blijft doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:50

nIghtorius

Poef!

de gf2 kaart herken ik..

is een

Asus V7100 Geforce 2 Magic 32MB MX200 met TV-Out

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Haan schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:17:
[...]

Dat is niet echt een permanente oplossing hè? ;)
En zo'n kleine fan kan er prima voor zorgen dat de kaart wat koeler blijft en het blijft doen :)
gewoon een nieuwe VGA-coolertje van nog geen €5,- erop zetten.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag de drivers geupdated en heb met open kast geprobeerd te spelen...
Het lukte voor 20 minuten...
Vervolgens bleef de spel hangen en geluid was zoiets als Brtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtr(etc.)
Kon niets anders doen dan de handel te resetten.

Heb zojuist een processor koelertje op de videokaart gemonteerd.
Heb 2 pinnetjes een beetje verbogen van de koelblok op de GeForce, waardoor ik de fan met 1 schroefje vast kon draaien : ))

Ik ga het weer proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist ff de foto weer verkleind.
Sorry voor de ongemak.

Ik heb zojuist ook ff geprobeerd te spelen,
Het spel kan iets van 10 minuten blijven lopen, en daarna blijft het beeld stil staan.
Niets werkt meer en het geluid blijft in een soort van een snelle loop. (Brrrrrr)
Resetten is het enige optie...

Wat zou ik nu nog na kunnen kijken ??

De Geluidskaart is een Creative Soundblaster Live CT4830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Ik heb hier ook een Geforce 2 mx200 32mb in een pentium 3 600mhz zitten, NFSU2 CS Source etc, draaien perfect op 800*600 medium details :*) heb een pentium 2 koeler op de kaart gezet, en kaart draait nu koel en stabiel, van core: 175mhz naar 240mhz _/-\o_ en geheugen van 334 naar 375 :'( ma goed de kaart ruled dus wel :P heb de nieuwste omega drivers gebruikt. heb de ook een fx5200 en een gf4 ti4200 in gehad. Ma het is de moeite niet waard je wint weinig |:(

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Haal je geluidskaart eruit. Dit is 90% zeker een conflict tussen je hardware.

Heb je toevallig een aureal kaart?

[ Voor 20% gewijzigd door iets op 20-12-2004 23:47 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Gewoon die Geforce 2 pakken dus, de rest is bagger zooi. als de comp wel werkt zonder geluidskaart moet je eens andere drivers voor de geluidskaart zoeken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Een ander PCI slot was bij mij destijds al voldoende :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Mwhehe, grappig, jij gebruikt nog videokaarten die ik al lang in de kast heb liggen als eventuele backup mocht ik mijn huidige kaart mollen.

...Ik heb daar wat tegen, altijd maar die budgetversies. Ik heb ook nog zoiets, een Asus v7100 Pro, (klotenamen), het is gewoon een GF2 MX400 32MB, van schoonvader gekregen omdat ie em niet meer moest :)
over Geforcen gesproken...
...Dat die Geforce1 DDR / Geforce2 GTS 32MB / Geforce2 PRO 64MB / Geforce3 Ti200 64MB/ Geforce4 Ti4600 128MB die ik ooit allemaal heb gehad al weer jaaren geleden lijkt, en al die kaarten die daar staan opgenoemd zijn allemaal sneller dan die GF2 MX200 en vind ik tegelijkertijd ook allemaal zo traag als stront in een trechter met die Ti4600 als twijvelgeval :P

Verkoop die oude grut en koop er gewoon een nieuwe él cheapo voor terug. Heh, als je dan toch zo houdt van dat trage spul en je je geld absoluut niet wilt spenderen aan een degelijke videokaart :)

ok ok, geblaat, mischien wat info? :)

Zo'n MX draait overigens prima op de nieuwste forceware drivers. Dat soort vastlopers heeft meestal te maken met vage mobo instellingen zoals Sideband-adressing/Fast-writes/AGP-snelheden. Verder kan het aan tal van dingen liggen die soms nauwelijks te vinden zijn. Ik kan me de problemen van die tijd nog wel enigsinds herinneren. Dat die kaart gewoon prima functioneert en dat je de genoemde spellen er mee kunt spelen ben ik van overtuigt. Temperatuur is zelden een probleem, hardware/software isseus zijn hier gaande. En waarschijnlijk weer zo'n irritant mobo probleem. Heb je niet toevallig nog oude VIA chipset of iets van die geest? Controleer je mobo drivers (AGP/IDE etc) eens even.

[ Voor 3% gewijzigd door BruT@LysT op 21-12-2004 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

vingerfrits schreef op maandag 20 december 2004 @ 23:44:
Ik heb hier ook een Geforce 2 mx200 32mb in een pentium 3 600mhz zitten, NFSU2 CS Source etc, draaien perfect op 800*600 medium details :*) heb een pentium 2 koeler op de kaart gezet, en kaart draait nu koel en stabiel, van core: 175mhz naar 240mhz _/-\o_ en geheugen van 334 naar 375 :'( ma goed de kaart ruled dus wel :P heb de nieuwste omega drivers gebruikt. heb de ook een fx5200 en een gf4 ti4200 in gehad. Ma het is de moeite niet waard je wint weinig |:(
Ok, ik zit tijdelijk met een Duron 900 en Radeon9700.., okey, die videokaart is het probleem niet, maar als ik NFSU2 speel in de laagste reso op medium dan draait dat spel zo rond de 15fps en het dipt erg vaak in in moeilijke omgevingen. zeg maar alles behalve stabiele framerates! Pas als ik de cpu overclock naar 1200MHz gaat het "aardig". Daarintegen gaat het spel in een soort van slowmotion. Heb je eigenlijk wel eens gezien hoe NFSU2 op een XBOX draait? Wat snelheid betreft een wereld van verschil... zo even ter vergelijking met je PC. Volgens mij ben je het gewoon gewend, no offence! maar 'goed' lopen is wel even wat anders, dat je het kunt spelen alá :P (overigens draaid NFSU2 zelfs op de snelste pc's niet erg interessant soepel)
Zo is het de laatste tijd met deze CPU (had eerst 3200+) wel even wennen geweest, maar ook ik ben gewend geraakt aan die superlage framerates... je kunt er inderdaad genoeg games mee spelen (ben nu met HL2 bezig), maar joh... je moest eens weten wat echt soepel is :D
Als je de Voodoo2 (SLI) tijd en Quake1/2 hebt meegemaakt kan je daar over meepraten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

BruT@LysT schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 00:31:
[...]
(overigens draaid NFSU2 zelfs op de snelste pc's niet erg interessant soepel)
mwoah.. draait goed hiero :Y)
vingerfrits schreef op maandag 20 december 2004 @ 23:44:
Wat is nu de reden dat je de MX200 ipv de Ti4200 of FX5200 gebruikt? (de Ti4200 is de snelste van de drie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 19:23
nIghtorius schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 00:51:
[...]

[...]

Wat is nu de reden dat je de MX200 ipv de Ti4200 of FX5200 gebruikt? (de Ti4200 is de snelste van de drie)
^^

De snelste van de drie is echt de Ti4200 en ik vraag me sterk af of je die wel hebt geprobeerd want dat verschil moet toch echt heel duidelijk te merken zijn.

En NFSU2 draait hier ook als een zonneke.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag de geluidskaart in een andere slot gestoken en ook heb ik de nieuwste drivers geinstalleerd van de Soundblaster en geprobeerd daarna het spel weer te starten, maar hij loopt nu vrij snel vast, ook als ik de spel in de optie "veilige modus" laat starten.

Misschien moet ik er ook bij vertellen dat ik 3 verschillende geheugenkaarten erin heb (??)
1 van 256 MB
1 van 128 MB
1 van 64 MB

Zou dat iets uit kunnen maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

hehe, wat idioot... zeggen dat iets als een zonneke loopt terwijl het een fijt is dat het niet zo is... Jah mensen zijn tegewoordig blind of blinder :D
Echt goed is met constante framesynchronisatie op bijvoorbeeld 85Hz constant de 85fps aan blijven houden zonder dat dit op bepaalde momenten indipt. En NFSU2 doet dat NIET, zo zijn er genoeg games die dat niet doen, en das dus GEEN zonneke, echter betekent dat ook niet dat het onspeelbaar is, maar gewoonweg ACCEPTABEL. Maar jullie jong grut hebben de ontwikkelingen gemist om hier nog maar enigsinds iets van te snappen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:17:
Heb vandaag de geluidskaart in een andere slot gestoken en ook heb ik de nieuwste drivers geinstalleerd van de Soundblaster en geprobeerd daarna het spel weer te starten, maar hij loopt nu vrij snel vast, ook als ik de spel in de optie "veilige modus" laat starten.

Misschien moet ik er ook bij vertellen dat ik 3 verschillende geheugenkaarten erin heb (??)
1 van 256 MB
1 van 128 MB
1 van 64 MB

Zou dat iets uit kunnen maken ?
Mjah als je al tot in windows stabiel kan werken en het met een andere videokaart allemaal goed functioneert kan je het geheugen niet zo snel de schuld geven. Het is echter wel vragen om instabiliteit. De kans is groot dat dit ook nog eens allemaal verschillende merken zijn en met allemaal andere timings. Niet erg bevorderlijk, maar het hoeft niet kwalijk te zijn.
Mocht je het toch willen proberen, neem dan alleen die van 256mb en laat de rest ff weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou als ik jou was een geforce 3 ti 200 2e hands op de kop tikken.. kost geen drol en is een hele leuke kaart voor zo'n comp.
de kaarten die je hier noemt zijn eigenlijk allemaal bagger..
die geforce 2 lijkt mij nog steeds het best presteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal kijken of ik zo'n GeForce 3 kan vinden...

Heb ook zojuist gelezen over de MSI BUSRacing.
Kan alleen geen versie voor de XP vinden.
Zijn zulke tools aan of af te raden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

nIghtorius schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 00:51:
[...]

[...]

de fx5200 is de deur uit, (die is haast identiek aan de mx200 ;) ) en de ti4200 zit in m'n amd2000+ dan blijft de mx200 dus over :P .,,, @ brut@lyst die duron is een low budget AMD met slechts 64kb cache (pentium 1 heeft zelfs nog 128kb |:( ) dus gooi die cpu zo ver weg as je kunt of geef hem aan het leger des heils @domus.,.. de zit een p3 600mhz in he en met een ti4200 is hier zeker sprake van overkill :r

[ Voor 9% gewijzigd door vingerfrits op 21-12-2004 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Tip: Zet je FSB indien mogelijk op 133MHz, je P3 is dan ineens 933MHz'en snel!

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 15:33

HeepH

Dope Rapper

en dan kan je ram geheugen en het niet aan, en heb je een _nog_ instabieler systeem.

offtopic:
over nfsu2 : jullie mogen wel bij mij komen kijken hoor O+

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe gaat dat in zijn werk ?
Dat FSB hoger zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Dat doe je in de bios, kijk gewoon even naar de instellingen en experimenteer ermee. Op het internet kun je ook genoeg informatie vinden, wees wel goed op de hoogte voor je hieraan gaat beginnen. Maar een P3-700 (Coppermine) gaat 9 van de 10 keer probleemloos naar de 933MHz. En die winst ga je zekers merken!

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

zit hier dus met een katmai (512kb cache) en dat ding is niet te overclocken :r FSB 103mhz gaat ie al moeilijk doen 8)7 Hoewel mijn celly die ik er eerst in had wel probleemloos van 66mhz op 100mhz FSB wou draaien na een volt mod. zit BTW wel 133mhz gegeugen in (448mb)

[ Voor 10% gewijzigd door vingerfrits op 22-12-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

HeefStan schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:06:
en dan kan je ram geheugen en het niet aan, en heb je een _nog_ instabieler systeem.

offtopic:
over nfsu2 : jullie mogen wel bij mij komen kijken hoor O+
Een pentium 3 is zekers geen onstabiele CPU net als alle INTELS (de cellys wat minder dan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
vingerfrits schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:52:
zit hier dus met een katmai (512kb cache) en dat ding is niet te overclocken :r FSB 103mhz gaat ie al moeilijk doen 8)7 Hoewel mijn celly die ik er eerst in had wel probleemloos van 66mhz op 100mhz FSB wou draaien na een volt mod. zit BTW wel 133mhz gegeugen in (448mb)
Ligt niet aan de CPU maar aan de offdie (bestaat dit woord wel?) cache. Er was ooit eens een gast (kan de link niet meer vinden) die de cache chips eraf gesoldeerd had en er snellere chips op gesoldeert had! Ding liep ineens heel erg hard!

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een aantal foto's van de BIOS gemaakt.

http://members.home.nl/selim/IMG_0586.jpg

http://members.home.nl/selim/IMG_0590.jpg

http://members.home.nl/selim/IMG_0591.jpg

http://members.home.nl/selim/IMG_0592.jpg

Heb zojuist de "KBC input clock" van 8MHZ verhoogt naar 12 MHZ.
Is dit wat ik moet aanpassen, of zijn er andere instellingen die aangepast moeten worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:22:

Heb zojuist de "KBC input clock" van 8MHZ verhoogt naar 12 MHZ.
Is dit wat ik moet aanpassen, of zijn er andere instellingen die aangepast moeten worden ?
Volgens mij gaat je systeem niet sneller als je je toetsenbord instellingen veranderd. :D

Leescht: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

@KingNothing, Kan jij op de 250/180nm precies solderen? :P Je kan niet even met de soldeerbout langs je core gaan om wat cache te verwisselen. Sommige P1 bordjes kun je nog een COAST module in proppen, maar de generaties erna zit het allemaal on-die. Die coast modules bedoel je denk ik met 'off-die' cache misschien? :)

[ Voor 7% gewijzigd door PD2JK op 22-12-2004 19:30 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HAHAHA ik dacht al,,, typ ik nu iets sneller, of is dit maar een verbeelding ??

Maar zonder gein, is het dan de CPU Voltage wat ik moet aanpassen?
Want ik ken verder geen instelling in de BIOS die een waarde heeft tussen de 100 en 200, die ik met 1 MHZ kan verhogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:45:
HAHAHA ik dacht al,,, typ ik nu iets sneller, of is dit maar een verbeelding ??

Maar zonder gein, is het dan de CPU Voltage wat ik moet aanpassen?
Want ik ken verder geen instelling in de BIOS die een waarde heeft tussen de 100 en 200, die ik met 1 MHZ kan verhogen...
Als je bij de 2de foto van jouw kijkt dan staat daar je Cpu speed met (100x7) Kan je die niet veranderen :?

Want:
7x100=700 mhz
7x133=931 mhz <--- dat moet je dus hebben

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 22-12-2004 20:14 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yesss, gevonden.
Wat je zei dat 700 CPU speed, dat moest ik op MANUAL zetten.
En dan krijg je daaronder instellingen dat je kunt veranderen naar:
133/66
126/31
124/31
124/41
122/37
120/40 ====>>> Deze instelling geeft 831 MHZ
110/37

Ik heb ze bijna allemaal geprobeerd,, Begonnen bij 133/66MHZ
Wat er gebeurt is dat de computer soms niet wil doorstarten nadat de BIOS is aangepast ... Met de jumper op de moederbord gereset en de CPU speed een stap lager geprobeerd,,
Dan kom ik vervolgens wel door de BIOS heen, maar als ik de "verrivying pool data" krijg(net voordat de windoos logo opkomt) , dan blijft ie hangen...
En met 120/40 zie ik de windoos starten, maar dan krijg ik de welbekende blauwe windoosscherm...

Hij draait nu weer op 700 MHZ. Anders kreeg ik hem dus niet aan het lopen...
Moet ik iets proberen met de voltage ???

Hij staat op AUTO, maar met Page Up/down gaat ie van 1.65 V naar 2.0 V
Ik weet niet wat het veiligste is om mee te beginnen, en of het niet te hoog is ensow...

By the weg; ik heb de 64 MB RAM eruit getrokken, omdat dat dimmetje waarschijnlijk geen 133 MHZ is, dus er zit nu een 256MB en 128MB geheugen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gooi dat voltage maar omhoog, kunnen ze wel hebben. Zolang de temperatuur maar niet boven de 70/80C uitkomt (gestressed) is er niets aan de hand.

Het staat ook allemaal wel in de DOC FAQ, de link heb ik al eerder gepost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Een P3-700E moet zonder problemen op 120MHz FSB kunnen. Het is je waarschijnlijk je geheugen. Probeer de reepjes eens één voor één.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het dus zonder moeite kunnen proberen, maar hoe hou ik de temperatuur in de gaten ??
Ik weet dat het in de BIOS te zien is, maar hoe doe ik dat als het systeem is opgestart??
Of zie ik dat direct al na een aantal keren herstarten in de BIOS ?

Verwijderd

Topicstarter
HEREN !!! _/-\o_

Systeem hing toch bij het starten op 841 MHZ.
Hij doorliep de BIOS ed wel, totdat hij de windoos moest opstarten...
Er kwam een melding dat de systeem bestand waarschijnlijk beschadigd was en dat ik em op moest starten met de windoos CD... |:(

Heb in de BIOS de instellingen op 2.0 V staan
CPU critical op 70 graden (hoger kon niet)
Computer is opgestart met 799 MHZ :7

Hij was tijdens het starten in de windoos welkom scherm ENORM traag :? , maar na zo'n minuutje wachten startte hij toch door... O-)
Pagina: 1