Toon posts:

Chello op Mac & Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik deel thuis mijn internet verbinding van Chello onder 3 computers door een router. Twee van deze pc's draaien op Windows, de derde op Mac Panther. Voordat de Mac werd toegevoegd aan het netwerk werkte alles nog, maar nu werkt internet alleen nog op de Mac en niet meer op de Windows-pc's. Komt dit daadwerkelijk door de Mac of is het iets anders? Iemand een oplossing?

Bedankt!

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

In feite mag het niet uit maken welke computer je op de router aan sluit.

Als ik heel ver doordraaf kan ik me indenken dat je router via universal plug and play zodanig is ingesteld dat nu alleen je mac bits en bytes binnenkrijgt.

check om te beginnen ff de lampjes op je router om te zien of ze wel contact maken.
Kijk daarna of je windows pc's een ip adres van de router krijgen (beginnen meestal met 192.168.x.x)

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. De functie van een router is om het verkeer tussen twee netwerken in te leiden. Jij hebt dus:

Chellonetwerk <-> router <-> thuisnetwerk

Op moment dat willekeurig wat op thuisnetwerk online kan is de verbinding tussen chello en de router OK. Dit is gewoon een LAN probleem dus. Als je DHCP problemen hebt zou het handig zijn om LAN IP adressen vast in te stellen. Maar om te helpen hebben we echt wat meer info nodig, zoals wat voor IP's je LAN PCs en Mac krijgen/hebben, evt wat voor MAC adressen de netwerkkaarten hebben (al is MAC nooit zo'n probleem bij Mac's ;) ).

Oslik blyat! Oslik!