Toon posts:

[VB.net] Page Validation werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende:

Als ik offline een formulier wil verzenden met daarin een aantal ValidationControls dan werkt alles perfect. Ik krijg meldingen als een aantal velden niet voldoen aan hun voorwaarde.

Maar ga ik deze pagina nu online zetten. Dan kan ik de pagina gewoon submitten zonder dat de velden zijn ingevuld. Ik krijg totaal geen melding...

Nou heb ik in mijn Web.Config de connectionstrings opgeslagen, in de Global.asax.vb wordt in de Application start de connectionstring voor offline of online goed gezet.

Nou had ik per ongeluk het project geupload met de offline connectionstring actief. Dus ik submit de boven genoemde pagina. En ik zie dat de pagina verzonden wordt...ook als de velden leeg zijn!!! Maar doet een postback en dan krijg ik wel de melding dat de velden niet zijn ingevuld..... ik weet totaaal niet waar ik de fout hier moet zoeken... (deze postback wordt veroorzaakt omdat de connectionstring niet goed is, dit heb ik zo ingebouwd!)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 10:10 ]

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

kijk effe of je de directory aspnet_client ook geupload hebt, deze zorgt nl voor de client side afhandeling van deze validation

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Topicstarter
6K schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:27:
kijk effe of je de directory aspnet_client ook geupload hebt, deze zorgt nl voor de client side afhandeling van deze validation
Thx!!!! Dit was t inderdaad! 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik kom er nu achter dat de validatie wel werkt, maar als alle velden ingevuld zijn, en de pagina dus gesubmit zou moeten worden, gebeurt er niets....

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 09:45:
Hmmm ik kom er nu achter dat de validatie wel werkt, maar als alle velden ingevuld zijn, en de pagina dus gesubmit zou moeten worden, gebeurt er niets....
Zonder relevante code kunnen we weinig nuttigs zeggen hierover :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

hoe kan er nu niets gebeuren als je validatie wel werkt??? :X

moet ie dat automatisch doen als alle velden gevuld zijn? dus jij doet bij iedere wijziging een postback om te kijken of de overige velden gevuld zijn of zow??? lijkt me niet echt performant...

inderdaad, hier wil ik ook graag wat code van zien ;)

[ Voor 46% gewijzigd door 6K op 21-12-2004 10:15 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gewone pagina, met daarin een aantal velden die ingevuld moeten worden.
Bij ieder veld zit een RequiredFieldValidator. Dan heb ik ook nog een ValidationSummary, die dus weergeeft als er een veld niet ingevuld is.

Als ik een van de velden niet invul, en druk op de submit knop dan wordt 't veld dus weergegeven in de ValidationSummary.... de pagina wordt dan dus niet gesubmit.

Als ik alle velden wel in vul, zoals het hoort, en ik druk op de submit butten, dan wordt de pagina niet gesubmit :?

miss dat we er uitkomen als alle val.controls eens opnieuw aangemaakt worden... er wordt nog even verder gepuzzled!

PS.: Ik ben overigens niet zelf bezig met dit probleem, stel de vraag alleen voor iemand anders die hier mee aant werk is.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

8)7

D'r zit ergens een fout in je code. En dat kan van alles zijn, van een Page.IsPostback tot en met een Page.IsValid . Er is met deze info 0,0 te zeggen, dus je zult veel concreter moet worden, tenzij je een hoop gokwerk en gokantwoorden verwacht.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1