Toon posts:

[2003] cpu gebruik aan process meegeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellow,

ik heb een monitorprogramma geïnstalleerd op een server en deze maakt ieder kwartiertje een html pagina met een 8-tal grafiekjes.

Als hij dit process uitvoert, dan vliegt mijn cpu-gebruik tot 100%. Kan ik ook meegeven dat dit process maximum 30% van de cpu mag gebruiken of is dit geen mogelijkheid in Windows.

Het scriptje laat ik ieder kwartier uitvoeren valuit scheduled task in windows zelf.

Ik heb al geprobeerd te werken met: C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /c START /low

maar dit lost mijn probleem niet op, nog steeds gaat mijn cpu-gebruik tot 100%.

Iemand nog een voorstel?

Tnx

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoek ff op google naar: limitcpu
Duits proggie en het enigste proggie die dat kan, voor zover ik weet. (threadmaster ook nog, maar die werkt niet fijn).

Heb em al voor je: http://www.freeware.de/so...PU_Utilization_16042.html

[ Voor 27% gewijzigd door KillerAce_NL op 20-12-2004 09:53 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je een process opstart met de 'low' priority, krijgt in feite elk ander process wat je wilt voorrang boven dit process, het zou echter niet zinvol zijn om een process te beperken tot 1/3e van de capaciteit van je PC (het process gaat er dan ook 3 keer zo lang over doen!) als dat niet nodig is? :)

Verwijderd

Topicstarter
ben eens aan het testen met het progje, dit is mijn link nu:

C:\LCU.exe "C:\PROGRA~1\HOSTMO~1\LogsMan.exe -script:reports.las -log:scriptlog.txt" 90

Als ik dit uitvoer krijg ik een zo een venstertje

Afbeeldingslocatie: http://www.mouches-volantes.de/LCU/Screenshot.jpg

Verder gebeurt er niets, onder processes komt niets te staan, mijn duits is dan ook niet het beste wat er is... :/

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 15:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom zou je een proces willen knijpen? Zijn er andere applicaties die opdezelfde server draaien, die hier last van krijgen. Is dit niet het geval, dan het proces gewoon 100 procent laten pakken. 't is zonde als het proces maar 30 procent pakt, en de CPU 70 procent idle is..

Welk OS hebben we het trouwens over? Voor W2K3 enterprise is (gratis) WSRM (Windows System Resourece Manager) te downloaden bij MS. Dit is een applicatie welke bepaalde processen cpu-kracht kan toewijzen (incl. schedules en dergelijke).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
ik zou het graag willen beperken omdat de server gaat dienen als webserver. En ik zou niet willen dat mijn klanten gaan klagen over te trage service. Dit gebeurt namelijk iedere 15minuten.

Ik heb Windows 2003 WebEdition. Momenteel heb ik het opgelost met het process te starten in lage prioriteit. Eens kijken als WSRM ook beschikbaar is voor WebEdition.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:01

Jrz

––––––––––––

/LOW = idle.
Dan wordt er alleen wat uitgevoerd als de cpu niets staat te doen. Merk je kwa cpu niets van.
IO is een ander verhaal

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Pagina: 1