Toon posts:

[XP] 'Geheugen cannot be written' bij starten programma*

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.
Als ik in Windows XP Professional een programma start krijg ik de volgende foutmelding.

De instructie op 0x77f481bd verwijst naar geheugen op 0x020c03ff.
De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen.

Klik ik op OK dan gaat hij terug naar Windows.
Kan iemand hiermee mij helpen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14

Reptile209

- gers -

Gebeurt het bij één bepaald programma? Probeer dat dan eens opnieuw te installeren.
Gebeurt het bij alle/veel programma's of helpt het eerste niet? Ga dan eens kijken wat er op de achtergrond aan programma's draait en probeer die eens zo veel mogelijk uit te schakelen. Check je geheugen eens (http://www.memtest86.com). Update je drivers.
Als niets meer werkt, herinstalleer windows...

Zo scherp als een voetbal!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou eens kunnen kijken naar je geheugen.
Als ik het zo gok, is het brak :)

Draai Memtest eens ;)
als je de volgende keer eens de error probeert op te zoeken met google vind je waarschijnlijk ook wel wat.

0x020c03ff bijvoorbeeld :)

[ Voor 58% gewijzigd door Outerspace op 20-12-2004 08:57 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:54:
Gebeurt het bij één bepaald programma? Probeer dat dan eens opnieuw te installeren.
Gebeurt het bij alle/veel programma's of helpt het eerste niet? Ga dan eens kijken wat er op de achtergrond aan programma's draait en probeer die eens zo veel mogelijk uit te schakelen. Check je geheugen eens (http://www.memtest86.com). Update je drivers.
Mooi programmaatje maar Laptop heeft geen diskettedrive en ik heb op deze pc geen writer ter beschikking...
outerspace schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:55:
Je zou eens kunnen kijken naar je geheugen.
Als ik het zo gok, is het brak :)

Draai Memtest eens ;)
als je de volgende keer eens de error probeert op te zoeken met google vind je waarschijnlijk ook wel wat.

0x020c03ff bijvoorbeeld :)
Google had ik al gedaan :)

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 22:15
Kan verschillende oorzaken hebben...

- een resident programma dat het niet zo nauw neemt met de geheugen allocatie.

- een brakke driver

- of idd je geheugen

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 09:01:
[...]
Mooi programmaatje maar Laptop heeft geen diskettedrive en ik heb op deze pc geen writer ter beschikking...
[...]
Google had ik al gedaan :)
En je kent voor de rest niemand met een cdbrander? Maw. zoek even iemand op die de iso van memtest kan branden en test het geheugen dan even.

Je geeft trouwens ook geen antwoord op de vraag van Reptile209:
Dus gebeurt het bij 1 of bij een hoop programma's?
Als het bij alle programma's is, schakel dan in msconfig eens alles uit bij opstarten en probeer dan nog eens, is je probleem dan opgelost, dan ligt het dus aan een programma dat op de achtergrond meedraait.

[ Voor 11% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-12-2004 09:10 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan - zoals je zelf ook begrijpt vertelt '[XP] Foutmelding' niet zo heel veel over je probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op maandag 20 december 2004 @ 09:09:
[...]

En je kent voor de rest niemand met een cdbrander? Maw. zoek even iemand op die de iso van memtest kan branden en test het geheugen dan even.

Je geeft trouwens ook geen antwoord op de vraag van Reptile209:

[...]

Dus gebeurt het bij 1 of bij een hoop programma's?
Als het bij alle programma's is, schakel dan in msconfig eens alles uit bij opstarten en probeer dan nog eens, is je probleem dan opgelost, dan ligt het dus aan een programma dat op de achtergrond meedraait.
Ik installeer dat progje vanavond thuis wel op cd ben nu op stage.
Is tot nu toe maar op 1 progje en is al opnieuw geinstalleerd maar nog steeds niet...
Progjes op achtergrond al gesloten nog niet :(

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Als het bij 1 bepaald programma gebeurt lijkt het me eerder dat het aan dat programma ligt. Die error betekent niet direct dat je geheugen niet goed werkt, het kan ook best zijn dat het programma iets probeert te doen/doet wat het niet hoort te kunnen doen. Heb je het programma al geprobeerd op een ander systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai memtest nu al 55uur en is nog steeds bezig :|
Hoelang duurt het nog?
Radiant schreef op maandag 20 december 2004 @ 14:49:
Als het bij 1 bepaald programma gebeurt lijkt het me eerder dat het aan dat programma ligt. Die error betekent niet direct dat je geheugen niet goed werkt, het kan ook best zijn dat het programma iets probeert te doen/doet wat het niet hoort te kunnen doen. Heb je het programma al geprobeerd op een ander systeem?
Op andere pc's werkt het wel gewoon.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 02:19
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:42:
Ik draai memtest nu al 55uur en is nog steeds bezig :|
Hoelang duurt het nog?
:D Memtest stopt niet uit zichzelf. :P Maar als er na 55 uur nog geen fouten gerapporteerd zijn, dan kun je er wel zeker van zijn dat je geheugen in orde is. (Ik laat 'm meestal een keer alle tests doorlopen, maar als je geheugen kapot is dan krijg je meestal al na een paar tests fouten.)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien ook al eens overwogen om de harde schijf te testen met een tooltje van de fabrikant? Zou ook kunnen zijn dat in het gedeelte van de hdd waar de pagefile staat ergens een bad sector oid zit :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1