[ROUTER] Netgear WGT634UFS ervaringen / problemen

Pagina: 1
Acties:

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01 14:34
Afgelopen week heb ik een Netgear WGT634U gekocht om mijn, inmiddels toch redelijk verouderde Vigor 2200E, te vervangen.

Er moesten een aantal extra features zoals Wireless en een aansluiting voor een externe HD. Dit leek dus het ideale apparaat. Ik zeg met opzet leek want ik heb er toch nogal wat problemen mee:

- DHCP vanuit @Home werkt niet. Statisch IP adres invullen werkt wel maar een IP adres krijgen vanuit @home werkt totaal niet. De Vigor en de PC zelf hebben hier geen problemen mee. WIe o wie heeft hier ook ervaring mee?

- USB aansluiting werkt prima alleen NTFS LEZEN en de snelheid is niet geweldig. 1,5 - 2MB/sec. terwijl ze zeggen dat het een USB 2.0 poort is. Is deze in te stellen?

- Rechten op de HD zijn dus niet in te stellen per partitie (160Gb moet je dus opdelen wil je kunnen schrijven in FAT32).

- VPN moet er inzitten maar ik het echt nergens kunnen ontdekken

Het wireless gedeelte moet ik nog bekijken maar ik vind dit eigenlijk niet geweldig. Misschien dat een nieuwe firmware solaas biedt. Wie heeft ook ervaringen met dit apparaat?

• ZFLaSH
Niemand heeft ervaring met deze router?

Verwijderd

Ik heb deze router ook en ik heb geen grote problemen.
- DCHP issue: kan ik niet over oordelen: ik heb een vast ip-adres bij mijn ISP.
- alleen lezen met USB hdd: heb ik ook, maar ik heb nog geen tijd gehad om me hierin te verdiepen

(ik heb een 160GB Seagate Barracuda 7.7200 8MB in een Sweex USB 2.0 behuizing aangesloten)

Verwijderd

Net even op het hdd read-only probleem gezocht, en het blijkt nu dat deze router NTFS partities alleen read-only ondersteund :(

Er is wel net (21 december) een nieuwe firmware uitgekomen waarmee ext2 en ext3 partities (Linux) ondersteund worden (read en write) en een boel bugfixes en nieuwe functionaliteit.

http://kbserver.netgear.com/support_details.asp?dnldID=902

Ga deze binnenkort flashen; wordt vervolgd...

(Overigens: I.h.a. staat Netgear en deze router goed bekend en is vaak goed getest.)

• ZFLaSH
Nou, ik heb de nieuwste firmware ook erop gezet en het is gewoon een dramatisch apparaat. De router hing zich gewoon op na een dag behoorlijk dataverkeer. Wireless connecties droppen als vliegen in stront. DoS request trekt gewoon de hele router omlaag. ARP requests kan hij bijna niet mee omgaan. SPI firewall is buggy.

Nee, ik heb dit ding terug gebracht en blijf het bij Draytek houden. Die hebben hun spullen tenminste voorelkaar. De Asus WL-500Gx staat bij mij op het verlanglijstje mits DrayTek niet met een vergelijkend iets komt.

[ Voor 11% gewijzigd door ZFLaSH op 29-12-2004 13:43 ]