Toon posts:

hoe kan ik de MP hoger krijgen als 15X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar avonden gezocht te hebben met helaas veel tegenstrijdige uitleg stel ik de vraag maar.
Als ik de Xp2400unlock (T-bred) : hoe kan ik dan in de bios een hogere MP verkrijgen als die 15x?

Ik heb de XP2400 orgineel lopen op 15x133=2000. Ik kan de FSB verhogen tot 138Mhz, daarboven krijg ik willekeurige
fouten in stress situatie. Geen idee wie de boosdoener is (geluidskaart,geheugen, vga,hd's, cpu?) Aan de koeling kan het
niet liggen omdat ik waterkoeling heb (CPU,VGA). Op de Northbridge heb ik een kleine stille fan gemonteerd en blijft koel.
Het verhogen van de CPUspanning in stapjes tot 2V is ook niet de oplossing, boven de 138Mhz blijft het probleem.
In mijn bios van de Epox 8Ka3+ is de hoogste MP 15X en heeft de laaste biosversie.
Nu kan ik wel de XP2400 unlocken, maar ik wil dus een hogere MP in kunnen stellen zodat de CPU wat harder gaat werken terwijl
de FSB onder die 138 blijft.
Als ik de Xp2400unlock : hoe kan ik dan in de bios een hogere MP verkrijgen als die 15x?

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

soms is het beter om over te clocken met een lagere MP je kunt em bijvoorbeeld wat verder krijgen op 10 of 12. probeer dat eens.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een lagere MP instel (14,13,12.5) en de pc opnieuw opstart duurt het langer dan normaal. Vervolgens wordt de MP automatisch hersteld op 15x.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 10:14 ]

• Panzy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11-2020
vreemd. Als het goed is zijn T-bred's niet gelocked. De 2400 die ik heb niet in elk geval. En als je niet boven de 138 uitkomt dan ligt dit hoogstwaarschijnlijk aan je moederbord of RAM.

[ Voor 37% gewijzigd door Panzy op 20-12-2004 10:26 ]

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

Je zou eens een pinmod kunnen proberen - heeft voor mij ook gewerkt.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:28:
Na een paar avonden gezocht te hebben met helaas veel tegenstrijdige uitleg stel ik de vraag maar.
Als ik de Xp2400unlock (T-bred) : hoe kan ik dan in de bios een hogere MP verkrijgen als die 15x?

Ik heb de XP2400 orgineel lopen op 15x133=2000. Ik kan de FSB verhogen tot 138Mhz, daarboven krijg ik willekeurige
fouten in stress situatie. Geen idee wie de boosdoener is (geluidskaart,geheugen, vga,hd's, cpu?) Aan de koeling kan het
niet liggen omdat ik waterkoeling heb (CPU,VGA). Op de Northbridge heb ik een kleine stille fan gemonteerd en blijft koel.
Het verhogen van de CPUspanning in stapjes tot 2V is ook niet de oplossing, boven de 138Mhz blijft het probleem.
In mijn bios van de Epox 8Ka3+ is de hoogste MP 15X en heeft de laaste biosversie.
Nu kan ik wel de XP2400 unlocken, maar ik wil dus een hogere MP in kunnen stellen zodat de CPU wat harder gaat werken terwijl
Als ik de Xp2400unlock : hoe kan ik dan in de bios een hogere MP verkrijgen als die 15x?
Zet je fsb eens op 333mhz DDR. Heb ik ook gedaan met mijn XP1800+ per mhz opvoeren lukte voor geen kont, ik kwam tot 140 oid. Ik zette de fsb op barton modus en tadaa ik doe nu 170-175mhz :) Dat me fsb niet verder wil komt waarschijnlijk door me mem of andere handware....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Rey: even voor mijn beleving. Ik moet de FSB van 133 naar 333 zetten? Ik zal vanavond eens kijken of dat uberhaupt wel in de mogelijkheden ligt. (Maar dat lijtk me wel een HELE grote stap).

Jij hebt dat dus succes volgedaan gedaan en toen kon je wel op 170MHZ FSB draaien?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 18:21
ik had een 2400+ en die was dus mooi wel 'gelocked'. Zo te zien bij jou ook het geval. Deze zijn niet makkelijk te unlocken ( pin mod geprobeerd, geen succes )..

[ Voor 12% gewijzigd door mrFoce op 20-12-2004 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gideon82: en jij hebt m lopen op...?

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb je wel een agp/pci lock op je mobo? Zo niet dan is het ook niet vreemd dat je nie verder komt dan 138. Als ik jouw was zal ik dan in een keer switchen naar 166 en proberen of hij dat wil runnen, want dan heb je weer je pci/agp op 33/66 staan ;). Over de multiplier, als je er lang over doet om te booten en hij voelt sloom aan dan is waarschijnlijk nog steeds je multiplier gelocked en blijft ie ook altijd op 15 X staan. Je kan trouwens in windows checken met het tooltje cpu-z.

Good luck,

Xiled

*edit*
Waarschijnlijk gaat het niet lukken om hem op 15x166 te krijgen want dat is sowieso te hoog. Ik zal dan proberen om hem te unlocken en dan een lagere multiplier nemen bijvoorbeeld: 11.5x166, en dat eerst proberen ;) Dat is iig sneller dan 2400+.

[ Voor 21% gewijzigd door Xiled op 20-12-2004 15:09 ]

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee of mijn Epox 8ka3+ een AGP/PCI lock heeft staan. Dat kan ik in de bios opzoeken?

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Moet je ff in je boekje kijken. Ook kan je het waarschijnlijk wel met clockgen zien als je fsb een stapje hoger zet. Bijvoorbeeld je runned 134x15 dan gaat je pci/agp mee met de fsb. Dit betekent dat je agp/pci nie gelocked is.

Xiled

*edit*
ff snel op google gekeken voor je. En je hebt een via kt chipset. Dit betekent dus dat je GEEN agp/pci lock hebt. Dat betekent dat je een keer moet switchen naar 166 om weer terug te komen op 33/66. Zoals ik hierboven heb gezegd kan je beter eerst je multiplier verlagen voor dat je dit doet.

[ Voor 39% gewijzigd door Xiled op 20-12-2004 15:14 ]

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt voor alle tips. Het eerste wat ik vanavond ga doen is dat ding op 166x12=1992 draaien en als dat goed gaat kan ik verder experimenteren met de MP (13,14,15)

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Kan het wat minder??

[ Voor 89% gewijzigd door Apen-nootjes op 21-12-2004 12:17 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:28:
Indien je athlon xp nieuw is, een amd athlon xp van na week 40 uit 2003 is gelocked is en is niet hardwarematig te unlocken, zie:
[rml][ Discussie] Gelockte AMD CPU's[/rml]

Dus als je processor na week 40 2003 hebt gekocht, kun je je multiplier veranderen wel vergeten.
Je hebt, zoals Xiled al zei, een via kt chipset op je moederbord, deze heeft geen pci/agp lock. Dus daarom is het niet zo gek dat je pc niet meer stabiel is bij een fsb hoger dan 133mhz.
Wanneer ik een lagere MP instel (14,13,12.5) en de pc opnieuw opstart duurt het langer dan normaal. Vervolgens wordt de MP automatisch hersteld op 15x.
Dit komt dus waarschijnlijk doordat je pc niet kan booten, en de bios automatisch de laatste (goede) bios-instellingen terugzet.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:02

sapphire

Die-hard pruts0r

Alsof je met een KT chipset niet hoger kan dan 133 :?
Bij een fsb van 138 zal je pci-bus echt neit hoger zijn dan 34 of 35 mhz, moet je wel heele brakke HW hebben als het daar neit tegen kan. Ik draai met mij typbak atm op 157 mhz met een pci speed vab 37 mhz, 38 is instant reboot :P. Maar vaak is tot 40 mzh geen probleem hoor .

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 20-12-2004 18:58 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Helaas: ik stel 166 FSB in met een MP van 12. Hij start vervolgens op en overruled de MP naar 15. 15*166=2500Mhz. Zodra windowsXP opstart loopt de pc vast en start dan weer op met100x15. M.a.w. hij is gelocked op 15x en mijn CPU is inderdaad nieuwer als week 40 2003

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
dan baal je want dan kan je op geen enkele manier em unlocken in de vorm van, mp instellen in de bios. Met verschillende mods kan je wel een andere mp instellen.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
Is hier nog iemand die zelf de xp2400 met succes heeft unlocked?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Als ie echt gelocked is (zo'n na week 40 2003 cpu) dan issie echt niet te unlocken ;)
Hooguit met een mod een andere MP instellen

Edit @ hieronder: dat bedoelde ik dus met instellen :)

[ Voor 21% gewijzigd door sapphire op 21-12-2004 12:22 ]

Gabriël AM5

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 04-01 04:06

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het kwartje valt nu eindelijk hier. Dat pinmodden zie ik wel zitten.
@TRG: je hebt het dus ook gedaan, mag ik je vragen bij welke processor en wat je resultaat is?

• mrFoce
  • Laatst online: 07-02 18:21
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:05:
Gideon82: en jij hebt m lopen op...?
Kon m niet echt hoog krijgen. Zit nu in me vriendin der pc. Heb daarna een Xp3000 gekocht en die loopt nu op dezelfde specs als Xp4000 :) Ongeveer zelfde trucje toegepast als de xp2500 -> xp3200 manier..

Verwijderd

Topicstarter
my goodness...dat is een lekkere OC!

@TRG: nu wil ik dus een 14x MP gaan pinmodden. Ik stel de gegevens in dat tooltje in
en er verschijnen 5 verbindingen.
Als ik 15XMP invul zie dat dat de zelfde pootjes in andere verbindingen gebruikt worden.
Bijt dat elkaar nou niet? Ik heb immers een gelockde CPU op 15X!

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 18:22 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik snap niet precies wat je bedoeld, lijkt me niet slim dat je via de pinmod de MP op 15 gaat zetten als je CPU al op 15 loopt :P.
Maar je kunt met diePin mod maar 1 MP per keer instellen, dus niet dat je de mod van 14x en 15 x tegelijk doet zodat je ze beide kunt kiezen.
Ik heb de pin mod pas gedaan op een geunlockte T-bred omdat het mobo een andere MP opeens niet meer pikte. Door die mod hetkende de Bios van de pc de pr0c (bv jou 2400+) bij een MP van 12 hem als genuine 1900+ (of andere bij een andere MP ;)).

Gabriël AM5

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07-2025
Kan je eigenlijk een pinmod real-time veranderen? Dus i.p.v. vaste draadjes schakelaars solderen (met iets tegen scattering natuurlijk)? Zodat je realtime met de multiplier, FSB en corevoltage kan experimenteren?

U vraagt, wij antwoorden.

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 04-01 04:06
Voltage en MP zou maybe heeel maybe kunnen maar FSB denk ik zowiezo niet.

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:55:
Ik snap niet precies wat je bedoeld, lijkt me niet slim dat je via de pinmod de MP op 15 gaat zetten als je CPU al op 15 loopt :P.
Maar je kunt met diePin mod maar 1 MP per keer instellen, dus niet dat je de mod van 14x en 15 x tegelijk doet zodat je ze beide kunt kiezen.
Ik heb de pin mod pas gedaan op een geunlockte T-bred omdat het mobo een andere MP opeens niet meer pikte. Door die mod hetkende de Bios van de pc de pr0c (bv jou 2400+) bij een MP van 12 hem als genuine 1900+ (of andere bij een andere MP ;)).
Haha,nee ik bedoelde niet dat ik 2 MP's tegelijkertijd wilde instellen, maar ik vroeg me af
of het (negatieve) consequenties had als ik een MP van 14 ging bewerkstelligen. Dit omdat ik
verbindingen moet maken van bv A met B als ik MP14 wil stellen. (A en B zijn fictieve namen)
Ik keek ook even of pootje A ook in gebruik was voor een eventuele MP 15 instelling (die doe ik natuurlijk niet, want dat ding van mij heeft al MP15) : en warempel pootje A wordt met C verbonden om een MP15 voor elkaar te krijgen. Mijn eigenlijke vraag is nu : Als ik A met B verbind.... heb ik dan eigenlijk niet A met B met C automatisch verbonden (want ik heb een vaste MP15)?
Maar het zal wel niet... anders stond er wel een vette warning bij de beschrijving!

Nog even over pinmod: alsik CPU view doe, moet ik dus de CPUN eruithalen , de pinnen naar me toe houden en dan zoals op het plaatje de verbindingen maken?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 19:35 ]

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07-2025
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:16:
[...]Nog even over pinmod: alsik CPU view doe, moet ik dus de CPUN eruithalen , de pinnen naar me toe houden en dan zoals op het plaatje de verbindingen maken?
Yep

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1