Koude PC opstarten, schade?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Het heeft weer gevroren vanacht en aangezien ik een Carputer heb start die normaal vrolijk op als ik de auto start... Ook deze ochtend dus, alleen op het moederbord, voeding en HD staat: "operating temperature 0graden - .... ".

Is het schadelijk als een PC opstart < 0 graden aangezien het ijs dik op de ruiten staat.. Gister had ik wel een vastloper toen ik hem opstartte dus ik was benieuwd of het veel schade deed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow dat is wel erug koud, moet ik zeggen dan.

Je moet er zo en zo goed voor uitkijken dat je geen condens vorming krijgt in je case. De temperatuur lijkt me opzicht niet zo zeer een euvel, aangezien hier het raam `s nachts altijd openstaat.

Ik heb zelf alleen nooit gehad dat het het tegen het vriespunt aankwam hier/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Pas op voor vocht idd , als er ijs op het mobo vastvriest wat ontdooit e.d.

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Vocht geen probleem aangezien er een vochtvreter in staat, maarja ze geven in de fabriek niet voor niets een gebruikstemperatuur mee... Dus ik hoop dat de HD er ook niet van kan vastvriezen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Vastvriezen zal denk ik niet zo snel gebeuren zonder vocht ;)

Het enige onderdeel waarvan ik vermoed dat 't misschien ooit eens problemen zou kunnen geven is de HD. Misschien kan je die vervangen door een CF kaartje van 2GB ofzo, ben je daar ook vanaf :) Rest van de electronica doet het heus wel onder het vriespunt denk ik...

Hier stond een dode link.