Toon posts:

Vreemde problemen met een PIII 550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ik heb een PIII 550 met 128 RAM erin. Er zit een Creative Soundblaster (1024) Lava in. De videokaart is een TNT2-kaart (merk weet ik ff niet). Tevens draait Norton System Works 2000 op de achtergrond, dus anti-virus, freez-guard, crash-guard etc.
Ik heb alleen hele vage problemen.
De ene keer loopt een spel (maakt niet uit welk spel) helemaal vast (geen CTRL-ALT-DEL of wat dan ook, gewoon harde RESET), dit gebeurt heel vaak... ong. 1 op de 5 keer.
En laatst starte mijn computer ineens opnieuw op... :(
Nu had iemand mij al verteld dat het kon liggen aan Crash-guard, dus die heb ik sindsdien uitgeschakeld als ik een spelletje speel, maar desondanks loopt hij nog steeds vast. En het vreemde is dat hij het willekeurig doet (zo lijkt het athans)
De ene keer kan je wel gewoon een spelletje spelen en de volgende keer (met precies hetzelfde spelletje) loopt hij vast... :'(
Wat KAN het probleem zijn?

Groet,

Moize

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
Heb bij iemand een gelijkaardig probleem gezien, daar lag het aan een slechte ram-chip

Probeer eens met een paar kaarten minder te draaien of geheugen eens te wisselen of zo

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik heb ook eens zo'n probleem gehad, bij veel geheugengebruik gebeurde er rare dingen. Ik kwam tijdens installatie van Linux (welk een RAM-disk aanmaakt) erachter dat een van de 128 Mb dimm's erg brak was.

Het kan ook een vaag irq conflikt zijn of bijv. een probleem met je cd-speler. Ik ken iemand met een plexxtor TruuX 72 speed cd-speler, bij games met veel lezen van zelfgebrande cd's liep het systeem regelmatig vast.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op donderdag 04 januari 2001 12:01 schreef Elteor het volgende:
Iplexxtor TruuX 72 speed cd-speler
:? :? KENWOOD zeker :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Idd, ik bedoelde de Kenwood.

Ik zit de hele dag al plextor 40-speedjes in te bouwen, vandaar :)

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

zet crash-guard uit, en al die ander functies van systemwordks behalve ant-virus.
CrashGuard veroorzaakt meer crashes dan hij voorkomt

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Op donderdag 04 januari 2001 15:17 schreef SirCommieBastard het volgende:
zet crash-guard uit, en al die ander functies van systemwordks behalve ant-virus.
CrashGuard veroorzaakt meer crashes dan hij voorkomt
Gewoon Norton zelf draaien en niet standaard aan laten staan , want dat vind Bill niet zo leuk dus ook zijn Windhows niet..

| I've got permission to color outside the lines |

Pagina: 1