Toon posts:

[javascript] document.body.clientHeight probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de y waarde bepalen waar de onderkant van de pagina is, en dan bedoel ik de onderkant die je ziet, niet de onderkant van de html pagina als je naar beneden zou scrollen.

Met document.body.clientHeight lukt het me wel om de uiteindelijke onderkant te bepalen, maar ik kan niet vinden waarmee ik de onderkant van de 'zichtbare' pagina kan achterhalen. Daarnaast werkt document.body.clientHeight niet correct met Mozilla....

Wie weet raad?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als je met Mozilla/Firefox werkt kan je deze informatie ook gewoon achterhalen middels de DOM Inspector. Ik neem aan dat je op zoek bent naar scrollHeight.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

crisp

Devver

Pixelated

voor Mozilla: window.innerHeight

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

document.body.scrollHeight = hele document
document.body.clientHeight? = zichtbare gedeelte

+ wat crisp zegt voor Mozilla :)

[ Voor 45% gewijzigd door André op 20-12-2004 08:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik ben niet helemaal duidelijk, ik wil de positie van de onderkant weten, deze is dus variabel afhankelijk van waar je op de gescrolde pagina bent. clientHeight geeft alleen de grootte van de zichtbare pagina weer.

Dit is nodig voor een tooltip scriptje, waarbij ik de tooltip boven de muis wil laten verschijnen als er onder de muis geen ruimte is om het zichtbaar weer te geven... :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

crisp

Devver

Pixelated

+document.body.scrollTop dus ;)

Intentionally left blank

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
dan zoek je scrollTop, dat is de hoeveelheid pixels die je vanaf de bovenkant van het document gescrolled hebt. Mocht je IE6 door gebruik van een correct doctype in "stabdards-mode" gedwongen hebben, dan werkt document.body.scrollTop niet meer, maar document.documentElement wel:

JavaScript:
1
2
3
4
if (document.documentElement && document.documentElement.scrollTop)
   // do something with document.documentElement.scrollTop
else if (document.body && document.body.scrollTop)
   // do something with document.body.scrollTop
Pagina: 1